identiteitsloze j7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

identiteitsloze j7

Berichtdoor jorritvijn » 14 aug 2005, 19:02

Ik doe een soort van noodoproep om mijn prachtige j7 weer op de weg te krijgen!!!
Het volgende is namelijk gebeurd: Ik heb een j7 gekocht die nog niet reed, vervolgens heb ik hem rijdend gemaakt maar toen bleek de vorige eigenaar de kentekenbewijzen kwijt te zijn. Tot overmaat van ramp staat deze arme j7 ook nog op frans kenteken.
Mijn problemen zijn dus groot. Hoe kan ik een nieuw kenteken krijgen (het liefst natuurlijk meteen een nederlands kenteken) of hoe kan de vorige eigenaar een nieuw kenteken aanvragen? Hij zegt namelijk dat hij hiervoor een keuringsrapport nodig heeft van minder dan zes maanden oud, en dat is er niet.
Heeft er iemand veel ervaring met de RDW of met het verkrijgen van een Carte Grise??
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor JT » 14 aug 2005, 20:36

Oei...
Eigenlijk worden die oude papieren alleen maar gebruikt om de combinatie van chassisnr en datum ingebruikname te achterhalen...
Mijn ervaring is dat ze kort worden ingekeken en weer in de tas kunnen.
Ik zou het RDW gewoon even bellen (0900 07 39) en om raad vragen, misschien is een ander document met deze gegevens ook goed, of kost het gewoon iets meer geld, of...

Iemand anders ervaring met dit probleem?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jorritvijn » 14 aug 2005, 20:42

Ok, beddankt JT.
Ik heb wel een kopie van wat volgens mij de carte gris is, dus wellicht doen ze het daar wel mee?? Ik heb ze al wel aan de lijn gehad maar ze leken me niet heel welwillend.
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 14 aug 2005, 21:17

Tja...

Er is ook nog een wat minder legale manier -let wel: minder legaal; dus niet illegaal! :wink: -

Je kunt nog een J7 kopen die wél een Nederlands kenteken heeft (mag sloper zijn), maar die moet dan wel identiek zijn aan jouw J7 (± zelfde bouwjaar, zelfde brandstof, etcetera) en dan slijp je het chassisnummer uit het chassis van deze J7 en je last deze dan in je 'goede' J7. Je maakt dan eigenlijk van 2 slechte J7's 1 goede...

De J7 waar je het chassisnummer hebt uitgehaald, kun je vervolgens niet naar de sloop brengen, want die accepteren alleen maar voertuigen met een geldig kentekenbewijs. Je zult deze tweede (sloop) J7 dan helemaal moeten strippen en het chassis en carrosserie met de oudijzerhandel mee moeten geven en de overige onderdelen met het grof vuil mee, of als reserve onderdelen bewaren...

Bij moderne auto's heet dit weliswaar 'omkatten', maar bij oude bestelauto's, c.q. bedrijfswagens wordt dit wel vaker gedaan. Ook gebeurt dit bij de restauratie van klassiekers zo nu en dan...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jorritvijn » 14 aug 2005, 21:51

Laten we wel wezen, er moet alles aan gedaan worden om een J7 rijdend te houden maar ik blijf de RDW nog proberen.

Zeer bedankt, Jeetje.
Laatst bijgewerkt door jorritvijn op 10 sep 2005, 10:48, in totaal 1 keer bewerkt.
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor jorritvijn » 14 aug 2005, 21:53

Als iemand verder nog tips heeft, graag.
Laatst bijgewerkt door jorritvijn op 14 aug 2005, 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor jorritvijn » 14 aug 2005, 21:54

Oh ja en als nog iemand een sloop J7 weet, de mijne is uit 1978 en het is een benzine, volgens mij een 1800.
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Gilletti » 14 aug 2005, 23:00

Kort, lang, hoog, kleur, zelfde als Jeetje etc.?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor jorritvijn » 14 aug 2005, 23:42

Hij is blauw, maar ik moet hem toch nog opnieuw lakken dus dat doet er niet zo erg toe denk ik. De precieze afmetingen weet ik niet maar hij de afmetingen zijn volgens mij vrij standaard voor een J7, d.w.z. niet verlengd, verhoogd ofzo.
Het is een J7 PZ20, dat is de meest belangrijke informatie die ik van het kopietje van het franse kenteken kan aflezen.
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 15 aug 2005, 00:16

Gilletti schreef:Kort, lang, hoog, kleur, zelfde als Jeetje etc.?


Hé! :? Ho, effe! :evil:

Jeetje is geen sloper en niet te koop... Of had je andere plannen? :lol:
(bovendien heb je dan wéér een J7 zonder papieren... Schiet ie niks mee op!) :D :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 404 » 15 aug 2005, 01:20

Gewoon even de RDW bellen, als je het kenteken hebt en het chassisnummer moeten ze dat kunnen achterhalen, probeer eerst dit voor je naar paardemiddelen grijpt.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Jeetje » 15 aug 2005, 08:56

Dat zou ik inderdaad ook (eerst) doen, hoor! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 15 aug 2005, 17:29

Jeetje schreef:
Gilletti schreef:Kort, lang, hoog, kleur, zelfde als Jeetje etc.?


Hé! :? Ho, effe! :evil:

Jeetje is geen sloper en niet te koop... Of had je andere plannen? :lol:
(bovendien heb je dan wéér een J7 zonder papieren... Schiet ie niks mee op!) :D :wink:


Qua carrosserie hetzelfde als Jeetje, bedoel ik.
Over jullie busje valt niks lelijks te zeggen, da's toch algemeen bekend? :mrgreen:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor jorritvijn » 16 aug 2005, 13:34

Nou ik ben naar de RDW geweest en daar hebben ze me niet echt veel verder geholpen.
Met een kopie doen ze het niet, in plaats daarvan is het wel mogelijk om met een drietal andere bewijzen iets te doen:
a: een verklaring van de instantie die het kenteken heeft afgegeven waaruit blijkt dat het originele VIN???? bij de opgegeven kentekens hoort, alsmede de exacte datum waarop het voertuig voor het eerst is toegelaten.
b: Een bewijs dat de geldigheid van het kenteken dat behoort bij het originele VIN regulier is beeindigd in het land van herkomst.
c: Een bewijs waaruit blijkt dat het voertuig in het aangegeven land van herkomst is verkregen, d.w.z. een aankoopnota ofzo.

Wellicht lukt het me om deze papieren te verkrijgen maar mijn vraag naar een sloop J7 of een los kenteken blijft in de tussen tijd geldig...

Weet iemand overigens waar VIN voor staat?? Het zal wel iets voor de hand liggends zijn maar ik weet het even niet.

Wel nogmaals zeer veel dank voor alle reacties
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 16 aug 2005, 15:33

VIN Nummer (Vehicle Identification Number of Voertuig Identificatie Nummer):

Alle auto's, trucks, bestelwagens, motoren, etc. hebben een serienummer bestaande uit 17 letters en/of cijfers. Dit wordt genoemd het VIN-nummer (Vehicle Identification Number). (In Nederland wordt dit nummer gebruikt als framenummer/carrosserienummer op het kentekenbewijs deel I; red.)
Dit nummer bestaat uit 3 delen, namelijk het deel WMI (World Manufacturer Identifier), het deel VDS (Vehicle Descriptor Section) en het deel VIS (Vehicle Identifier Section).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor m&m » 24 aug 2005, 00:12

jorritvijn schreef:
Wellicht lukt het me om deze papieren te verkrijgen maar mijn vraag naar een sloop J7 of een los kenteken blijft in de tussen tijd geldig...


probeer het hier eens. Die hebben er 2 staan. Maar of het kenteken er bij is weet ik niet. http://autosnuverink.nl/contact.php
Avatar gebruiker
m&m
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 01 aug 2005, 21:40
Woonplaats: achterhoek

Berichtdoor jorritvijn » 25 aug 2005, 10:17

Ok bedankt m&m,

ik ben momenteel al iets op het spoor maar het is fijn om iets te hebben om op terug te vallen :D
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor m&m » 25 aug 2005, 13:00

jorritvijn schreef:Ok bedankt m&m,

ik ben momenteel al iets op het spoor maar het is fijn om iets te hebben om op terug te vallen :D


Als je het zonder karte grise red, laat me het even weten svp. ken iemand in dezelfde situatie.

groet,

Marco
Avatar gebruiker
m&m
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 01 aug 2005, 21:40
Woonplaats: achterhoek

Berichtdoor Freek » 15 sep 2005, 10:37

De drie mogelijkheden die hierboven staan, komen voort uit een uitzonderingsregel van de RDW voor klassieke voertuigen. Het is namelijk nog niet zo lang dat voertuigen zonder kenteken onmiddelijk worden afgekeurd. Volgens mij is dit medio 2004 ingevoerd.

Hoe dan ook, je kunt contact opnemen met de FEHAC. Dit is een overkoepelende organisatie voor autoclubs, en ze bemiddelen in dit soort gevallen. Je bent natuurlijk niet de eerste met dit probleem, dus ze hebben daar inmiddels ongetwijfeld ervaring opgebouwd. www.fehac.nl
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Fransoos

Berichtdoor jan eend + » 24 sep 2006, 00:25

Moi allemaal. Voor wie dit nog leest als abo-houder.... Inmiddels ben ik de (niet geheel gelukkige) eigenaar van de hierboven beschreven J7. Degene van wie ik hem gekocht heb (Utrecht/De Bild) heeft me niet verteld dat er koelproblemen waren.... :x, dan had ik hem wel op een transporter opgehaald, voor die prijs was dat geen probleem. De eerste signalen waren er al na een paar kilometer.... :evil: Lang verhaal kort : Hij staat nu met een opgeblazen motor bij een tankstation in Huizen (bij Hilversum). Hopelijk lukt het om hem morgen naar Grunn' te slepen. Maaaaaar, het koetswerk is behoorlijk hard :!: , dus Dulf (= andere bijnaam) gaat er wel mee door :D . En dat kenteken, dat moewe nog maor ff sien hoe we dat doen.... :wink: . Deze bus is wel gered voor het nageslacht.... Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Jeetje » 24 sep 2006, 01:13

Da's mooi!

En dat kenteken krijgt 'ie wel, daar ben ik van overtuigd! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Edzo » 24 sep 2006, 01:23

En dat kenteken krijgt 'ie wel, daar ben ik van overtuigd!


Dat denk ik ook wel :mrgreen:

gr. Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Papiers

Berichtdoor jan eend + » 24 sep 2006, 02:35

Hamoi. Vanwaar dit schier grenzeloze vertrouwen, jongens :?: Maakt me wel errug verlegen :oops: . Maar wel terecht hoor. Groetz en truste, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Lagguuu

Berichtdoor jan eend + » 24 sep 2006, 23:14

Moi allemaal. Rond enen vanmiddag vertrokken oet Grunn' (m'n helpmaatjes moesten eerst uitbrakken :? ) naar Eemnes. Daar rond een halve ton wielophangingen en banden en andere zooi overgeladen in mijn J7, toen een sleepconstuctie bedacht en gemaakt (er zit nog geen trekhaak op m'n bus :oops: ). Rond half vier daar op weg naar huis trug. WIE HEEFT ONS GESPOT ? ? A27 en A7 , zonder enig probleem. Sommige stukken bijna 100 (op de teller van de nieuwe, tenminste). Wel een motormuis tegengekomen :( die gelukkig (denk ik) aan het eind van z'n dienst geen behoefte meer aan moeilijk had :mrgreen: Vloog vlak voor ons een afrit op en was weg..... :D Om 18.15 aankomst bij de loods. Morgen verder kijken... 't Wordt wsl mijn nieuwe ombouwproject. De basis is beter dan mijn huidige J7. U hoort nog van me, tot zover maar ff op dit onderwerp. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Jeetje » 25 sep 2006, 15:02

In Eemnes is/was ook een aquablauwe verhoogde J7 te koop.

Die is 't toch zeker niet?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Volgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten