Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
wouters schreef:zo ik ben in deze topic veel te weten gekomen omtrent remvloeistoffen maar een kleine aanvulling het remsysteem is ook verandert in de loop der jaren door de komst van de schijfremmen waarbij de tempratuur van de remvloeistof hoger kan worden dan bij de trommelremmen heeft men de dot 4 ontwikkelt kan tegen hogere tempraturen is in het voorgaande te lezen daarom zou ik geen dot 3 aanraden in autos met schijfremmen de kans is dan groter dat de remvloeistof gaat koken vapour lock genaamd er ontstaan dan gasbellen in het remsysteem het rempedaal voelt bij intrappen hetzelfde aan als wanneer het remsysteem niet ontlucht is kan dus gevaarlijk zijn
Jan Bert schreef:Ik ben begin jaren 90 al dot 5 in mijn 403 gaan gebruiken omdat ik iedere keer lekkende remcilinders had en dit de nodige kosten met zich mee bracht. Voorwaarde was wel dat het hele remsysteem (cylinders en leidingen) zeer goed gereinigd is met spiritus. Daarna afvullen maar. Ik denk alleen dat de prijs veel autobezitters tegenhoudt. Destijds kostte 1 liter al 100 gulden!!! Het allerbelangrijkste was dat lekkende cylinders tot het verleden behoren. Wellicht is dit nog een aanvulling op de discussie.
m&m schreef:hmm... maar lees nog niets over de siliconen remvloeistof...
JT schreef:Dot 3 en 4 en 5.1 zijn, wettelijk verplicht, mengbaar. Allemaal blank van kleur.
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten