Servo-unit / rembekrachtiger - hoe open?

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Servo-unit / rembekrachtiger - hoe open?

Berichtdoor JT » 17 okt 2005, 22:41

Die heb ik er zojuist uitgehaald.
Dat was nodig omdat ie door een hele stroeve remcylinder en mijn rechtervoet helaas ontregeld is.
Enfin, et principe is geniaal, de motor trekt een vacuum tussen 2 membranen, waarna de bediening van het rempedaal zorgt voor een grotere druk op de pin aan de bovenkant van de servo.

Mooi, hij is eruit en ik ga iig kijken wat een nieuwe kost. Eén van de handboeken zegt ook: kapot? vervangen! De andere geeft gedetailleerde tekeningen en roept hier niets over...

Hoe krijg ik de twee helften van elkaar? Je kunt nergens echt beetpakken...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Bert » 18 okt 2005, 10:01

als ik het me goed herrinner ( is intussen al weer zo'n 20 jr geleden) kun je het vierkante deel in de bankschroef zetten , en dan voorzichtig proberen open te draaien (linksom) door iets tussen de bevestigingsbouten van de hoofdremcylinder te zetten. Als je hem open hebt kun je ( als je het membraam van het plastic gedeelte af hebt gehaald in de groef waar het membraam gezeten heeft een "borgpen" er uit halen waarna het binnenwerk naar buiten kan. na schoonmaken smeerden wij dit met het bekende blauwe remcylinder vet.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor JT » 18 okt 2005, 10:26

Thx!!

Ik had aan m'n vader al de Workmate gevraagd, want een bankschroef met een dergelijke uitslag .... heb ik niet.

Ik zal ook wat foto's maken (als ik 'm open heb...)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 19 okt 2005, 23:16

Niet open te krijgen, helaas.
Bouten vervormd....
Bij Wim een nieuwe gehaald! Sneller en goedkoper...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten