J7-register!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: J7-register!

Berichtdoor hendrika » 16 feb 2013, 14:13

Leuke J7 Floris veel plezier ermee!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: J7-register!

Berichtdoor ThomasA » 04 maart 2013, 23:48

Hallo!

Vorige zomer heb ik een goed onderhouden J7 (LPG)gekocht en ben er eind september mee naar Italie gereden. Daar staat hij nog steeds op me te wachten en begin april ga ik weer een stukje verder rond de middenlandse zee. Maar zien waar we deze keer uitkomen.
Wat een heerlijke camper en wat een prachtig leven met zo'n ding.
Ik kan geen foto's plaatsen helaas.

Groet!
Thomas Albers
ThomasA
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 05 sep 2012, 22:56

Re: J7-register!

Berichtdoor RobKarJ7 » 28 apr 2013, 01:00

Hallo!
Wij zijn Robbin en Karlijn en wij hebben onlangs een Peugeot J7 gekocht, uit 1971. GV-19-VB. Het plan is om van de zomer lekker richting het Zuiden te gaan met dit mooie campertje!

Het schijnt een oude ME-bus te zijn geweest, de roosters voor de koplampen zitten er nog op en ook de houders voor de roosters van de ramen zitten er ook nog op. Ook waren er plannen om deze bus mee te nemen met de Carbage Run.

We zijn nog aan het kijken hoe we er een groter bed in kunnen maken, aangezien we allebei erg lang zijn en een bed van 1,70 ligt niet zo fijn. Iemand nog ideeën? We hebben ook geen zijdeur, alleen openslaande deuren aan de achterkant.

Groetjes,
Robbin en Karlijn


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RobKarJ7
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 apr 2013, 00:18

Re: J7-register!

Berichtdoor yaay7 » 28 apr 2013, 19:24

Die ziet er leuk uit Robbin en Karlijn! Veel plezier er mee :-) Waar ergens in Nederland gaat hij/zij rondrijden?

Om foto's te plaatsen moet de (directe) link naar de afbeelding geplaatst worden tussen de [img]en[/img] tags. Zo dus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: J7-register!

Berichtdoor RobKarJ7 » 28 apr 2013, 22:42

Bedankt!

Op dit moment staat ie nog even op het erf in Twente. Aankomende donderdag voor de APK, hopen dat ie erdoor komt! Het is de bedoeling dat ie aankomende zomer mee gaat naar Kroatië.

We hadden nog een vraag, zijn deuren en andere onderdelen voor de J7 nog makkelijk verkrijgbaar? En zo ja, wie wat waar en hoe?

Groeten,
Robbin en Karlijn
RobKarJ7
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 apr 2013, 00:18

Re: J7-register!

Berichtdoor hendrika » 03 mei 2013, 21:36

hoi robbin en karlijn,

gefeliciteerd met jullie mooie bus. Me bus zag ze laatste nog rijden in de documentaire, hier ook nog een paar: http://www.politievoertuigen.nl/Mobiele ... %20J7.html
lijkt aardig op deze met de ramen achter: Afbeelding

wij hebben ook geen zijdeur en achter klapdeuren. persoonlijk zijn we erg te spreken over deze indeling. doordat je uit de achterdeuren leeft is het lekker open. als er iemand binnen zit en de ander buiten ben je toch samen. koken doen we net als jullie aan de achterkant dus als je staat de koken ben je ook lekker buiten.

wij hebben dus een vergelijkbare indeling als jullie maar een blijvend bed voorin (met daaronder lpg tank) en opslag voor surfspullen. Rechts achterin hebben we geen kastje zoals jullie maar een klep-kast om de wielkast heen die zelfde hoogte is als het bed (met kussen dus ook op op te zitten). als we gaan slapen verlengen we het bed tussen het keukenblok en deze zitbank en hebben we een bed van 220cm. :D
mocht je fotos willen laat maar weten.

veel plezier met de j7!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: J7-register!

Berichtdoor RobKarJ7 » 05 mei 2013, 13:42

Hoi Hendrika,
Zou je misschien wat foto's kunnen plaatsen? Dat zouden we beiden heel erg fijn vinden, aangezien we nog een beetje zitten te klooien met het bed :P

Doordat die kastjes er zitten, moeten we het bed verhogen, zodat ie boven de wielkasten voor zit. Dit is nogal een probleem omdat het zo wel instabiel wordt. We hebben nu twee verschillende lattenbodems, zodat we er eentje kunnen gebruiken als bank en nog een beetje van voor naar achter kunnen lopen in de bus. Die andere klappen we helemaal in als we aan het rijden zijn. Daarbij is een deel van de lattenbodems doorgezaagd, zodat we die om kunnen knikken, waardoor we wel normaal de stoelen kunnen gebruiken als we aan het rijden zijn en niet met onze neus tegen het raam gedrukt zitten.

Groetjes,
Karlijn
RobKarJ7
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 28 apr 2013, 00:18

Re: J7-register!

Berichtdoor hendrika » 10 mei 2013, 11:35

Hallo Karlijn,

Even uit een van de eerste posts van die topic een foto van 6 jaar geleden.
Afbeelding

De indeling is ongeveer hetzelfde, in deze foto was het bus helemaal leeg, nu liggen er meer spullen in en hebben we het nu alleen nog wat kleurrijker ingericht :D
kan nog wel wat detailfotos maken.

Het voorste gedeelte is (geel en zwart kussens) daar zit de lpg tank onder. in dit vak ligt nog meer spul wat we minder vaak nodig hebben. links 3 kastjes voor kleren en ander spul.
Het tweede gedeelte (rood) is een opbergvak voor surfspullen en stoeltjes, te bereiken via de bovenkant. het kan ook makkelijk helemaal worden weggehaald indien nodig.

Het zwarte met witte stippen kussen rechts is een bankje om op te zitten. het is ook een klep met een smal vak voor ons eten.

links de koelkast met daaronder een vak voor de gasflessen.
daarnaast het wasbakje met daaronder pannen, bakjes, borden, watertanks.
het bestek en kopjes en de koffie hangen in hangzakken aan de muur links.

we hebben een extra tafeltje dat we gebruiken met eten buiten enzo. dit tafeltje past precies op de grond voor het kastje met de gasflessen. het zwart wit stippen kussen klappen we 90 graden om zodat het op de etenklep ligt en op het tafeltje en klaar is het bed. je zou dit ook kunnen doen met een plank die je ergens onder vandaan trekt en op een randje blijft liggen.

in jullie geval zouden jullie dus het kastje rechts achter kunnen weghalen en vervangen voor een lager exemplaat of het bovenste gedeelte van het kastje kunnen verwijderen en dan heb je een vergelijkbare indeling en dus lang bed. je kan dan dus de gehele rechtkant bed/bank maken en het gangpad open houden als je dat wil, en dan het middelste gedeelte opvullen als je gaat slapen en dan dus ook voor jullie gasfornuis.

we hebben twee jaar geleden een matras gekocht van extra stevig schuim, dit in stukken gesneden zodat het boven onze luiken past. dit slaapt 10x beter als het slappen wat erin zat. onder het matras zitten gewoon planken. dit zouden jullie ook kunnen overwegen dan hoeven er geen lattebodems in, dit geeft misschien ietsm meer flexibiliteit met de indeling maken.

succes!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Hoera, we hebben m

Berichtdoor Ben en Celine » 10 jun 2013, 22:40

Hallo allemaal!!

Sinds een paar uur zijn we dan echt eigenaar van een J7 uit 1969! Te gek! Na een aantal jaren een VWbus gehad te hebben, die met pijn in ons hart weg moest, nu weer aan de bus. En wat voor een...!
Nog heel wat kluswerk voor de boeg, maar het wordt een mooi avontuur.
We blijven jullie volgen voor briljante ideeën.

Groet Ben & Céline

PS. Achterbank oplossingen voor kleine kinderen zijn meer dan welkom ivm onze 4-jarige dochter, die al niet meer uit de bus wil :-)
Ben en Celine
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 jun 2013, 22:27

Hoera part 2

Berichtdoor Ben en Celine » 10 jun 2013, 22:48

O ja, en nog even de stats:
Peugeot j7 (duh..)
AR-53-91
Bouwjaar: 1969
1600 cc (met gastank)
Kleur: beige

We wonen in Monster, Zuid-Holland.
Nog andere J7's in de buurt??

Groet B&C
Ben en Celine
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 jun 2013, 22:27

Re: J7-register!

Berichtdoor Harrie » 10 jun 2013, 22:56

welkom Ben & Celine :-)
leuk dat jullie zo enthousiast zijn, tja een J7 heeft dan ook een bijzondere charme 8)
open een topic over de klussen en we volgen en adviseren jullie graag :wink:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: J7-register!

Berichtdoor percijn » 11 jun 2013, 10:07

Dag Ben en Céline,

Hele mooie bus, het is die verhoogde van marktplaats toch? En helemaal leeg, dus nog alle mogelijkheden...Ben benieuwd...Wij zijn zelf ook nogal bezig geweest (zoals zovelen) met wat nu de beste indeling zou zijn voor ons, we zijn er nu redelijk uit...helaas geen tips voor achterbanken...maar laatst heb ik op goed geluk online een Duits boekje gekocht uit de serie "Fachwissen fur Heimwerker" en het heet "Wohnmobil selbst ausgebaut" uit 1979 door Hermann Stockhaus...ik dacht een j7 te herkennen op de kaft en dus de gok maar genomen (4,50 excl. verzenden is nog wel te doen :wink: ) ...het blijkt dus inderdaad een boekje te zijn over de complete transformatie van J7 bestelbusje naar camper, met veel maten/tekeningen erbij, hoe zij het isoleren, opbergruimte voorzien, water aansluiten etc... Het is echt een heel leuk boekje wat misschien ter inspiratie kan werken...Ik zal vanavond of morgen wat scans plaatsen, of misschien het hele boekje inscannen als er liefhebbers voor zijn (en het boekje zelf niet meer te vinden is)...

Afbeelding

plaatje is van amazon.de: http://www.amazon.de/Wohnmobil-selbst-ausgebaut-Hermann-Stockhaus/dp/3481257023
ik heb het zelf op booklooker.de gekocht: http://www.booklooker.de/B%FCcher/Stockhaus+Wohnmobil-selbst-ausgebaut/id/A00V0exj01ZZs
Peugeot J7 1973
Avatar gebruiker
percijn
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23 mei 2012, 17:29

Re: J7-register!

Berichtdoor Ben en Celine » 11 jun 2013, 10:35

Bedankt alvast voor de leuke reacties,

De bus staat nu nog inderdaad op marktplaats, maar hij zal donderdag de oversteek maken van Leerbroek naar Monster. Spannend, want onze ervaring leert dat wanneer je eenmaal begint er altijd onverwachtse tegenvallers op de loer liggen. Maar met een grote smile en een hoop zweet gaan we er iets moois van maken.

Foto's van het project volgen.
Ben en Celine
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 jun 2013, 22:27

Re: J7-register!

Berichtdoor yaay7 » 11 jun 2013, 11:09

Leuke bus! Erg veel plek met dat verhoogde dak lijkt mij. Had 'm ook al gespot op marktplaats :-)
Een lege bus kopen brengt mijn insziens al minder onverwachte tegenvallers met zich mee, je ziet gewoon hoe de bus er uit ziet aan de binnenkant. Ben benieuwd naar het opknappen! En @Percijn: zeker wel interesse in dit boekje! Gaaf dat je die gevonden hebt.
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoera, we hebben m

Berichtdoor robby » 12 jun 2013, 12:15

Ben en Celine schreef:Hallo allemaal!!

Sinds een paar uur zijn we dan echt eigenaar van een J7 uit 1969! Te gek! Na een aantal jaren een VWbus gehad te hebben, die met pijn in ons hart weg moest, nu weer aan de bus. En wat voor een...!
Nog heel wat kluswerk voor de boeg, maar het wordt een mooi avontuur.
We blijven jullie volgen voor briljante ideeën.

Groet Ben & Céline

PS. Achterbank oplossingen voor kleine kinderen zijn meer dan welkom ivm onze 4-jarige dochter, die al niet meer uit de bus wil :-)


Hai Ben en Celine,

Mooie aanwinst hoor 8) .
Ik heb zelf een J9 en enige tijd terug een 2-persoons bankje met geintegreerde gordel achter de bijrijdersstoel gemonteerd. Zie: viewtopic.php?f=10&t=18687&start=25
Een foto van het eindresultaat moet ik nog steeds plaatsen, maar misschien heb je er wat aan. Suc6!

RJ.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Re: J7-register!

Berichtdoor hendrika » 12 jun 2013, 21:01

Ben en Celine,

gefeliciteerd en welkom hier.

J7s zijn fantastisch, dus als je liefhebber bent van een vakantie met een busje ga je er zeker veel plezier van beleven!

Delft is niet ver weg, daar wonen wij en hebben onze j7 nu en jaar of 7.
Ook met LPG maar wel een 2 liter motor (net even stuk gegaan maar dat komt wel weer goed).

Heb je vragen/problemen of gewoon voor de lol we wonen om de hoek. :D
We hebben ook een werkplaats handboek liggen mocht dat handig zijn.

Voor kinder oplossingen achterin, er zijn vele opties, maar het valt of staat met de indeling die je voor ogen hebt.
Onze ervaring is zet een kind vlak achter de voorstoelen, dan kan het ook nog wat zien tijdens de reis. :D

Als je de bus morgen gaat halen informeer nog even of de cilinderkop is aangepast voor LPG (geharde klepzetels).

Veel plezier ermee!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: J7-register!

Berichtdoor Ben en Celine » 18 jun 2013, 17:02

Eindelijk is de bus dan thuis. Nou ja, afgelopen donderdag al, maar eerder geen tijd gehad om een reactie te plaatsen. Wat een ervaring! En wat een lawaai! Maar nu al onvergetelijk.
Inmiddels een goed inzicht gekregen van de stand van zaken; doorgerot bij de wielkast, bij de achterdeur en bij de zijdeur in de cabine. Verder veel roest, maar goed te doen met roestomvormer en plamuur.
De planning was eerst de buitenkant winterhard te maken, dan de binnenkant te laten lassen en daarna isoleren. Komt gelijk de eerste vraag. Iemand ervaring met het isoleren van de J7. Heb isolatie bij de aanschaf gekregen en volgens mij een vochtwerende isolatiemat. Zijkanten en plafond moeten wel lukken. De vloer zal een andere tactiek vergen.

Verder viel het mij gisteren op dat de bus wat stoterig rijd af en toe. Zou dat aan de afstelling van de cilinders liggen of wellicht iets anders? Nieuwigheid..

We moeten ook nog uitzoeken hoe foto's te plaatsen. Dan kan het project geplaatst worden.
Ben en Celine
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 jun 2013, 22:27

Re: J7-register!

Berichtdoor percijn » 18 jun 2013, 17:13

Dag Ben en Celine,

Jullie rit naar huis en het lawaai klinkt als bekend in de oren :wink: ...de kap isoleren doet wonderen kan ik vertellen...anyway foto's plaatsen doe ik zelf met een photobucket-account, gewoon een app op je smartphone die de foto's online zet in een album (wel even openbaar maken als je de foto's wilt delen op het forum, normaal staat dit volgens mij op privé) en dan op het knopje IMG drukken, linkje plakken (wat naast de foto staat op photobucket) tussen de brackets en voila...

er is al eerder een topic over geschreven: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=1&t=252

Verder zal ik vanavond even het hoofdstukje isoleren uit mijn duitse wonderboekje online zetten...misschien heb je daar wat aan...

EDIT:

...maar om het register alleen voor zijn doel te gebruiken...als je een nieuw topic start met jullie project, dan zet ik het daar in...
Laatst bijgewerkt door percijn op 18 jun 2013, 18:53, in totaal 2 keer bewerkt.
Peugeot J7 1973
Avatar gebruiker
percijn
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 23 mei 2012, 17:29

Re: J7-register!

Berichtdoor Ben en Celine » 18 jun 2013, 17:56

Bedankt voor de tip..

Hier snel wat foto's, ga ook een topic van het project..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ben en Celine
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 jun 2013, 22:27

Re: J7-register!

Berichtdoor risky » 21 jul 2013, 16:16

Er zijn er volgens de rdw/vve zijn er een hoop eigenaar wisselingen in het register geweest ook zijn er een stel al een flink aantal jaar niet meer gekeurd
En 1 gedemonteerd nr 12. keezzje :: J7 wit verlengde en verhoogde fabrieks camper 1900 diesel 1977 KZ-68-ZJ
Is het niet een goed idee om het register niet meer op naam te houden maar op kenteken en type
Dan blijft het register misschien wat up to dater,wel is hij vandaag weer geupdated
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: J7-register!

Berichtdoor schra8 » 25 jul 2013, 13:55

Eigenlijk al lang (maar heel soms) actief op het forum.

Marc met mijn J7 PZ10 uit 1978. HD65NG

Dit is mijn tweede J7, intussen al 4 jaar in bezit.

Een camperbus, nu weer in zijn originele kleur, beige ceramique.

Afbeelding

Afbeelding
J7 PZ10 1978
Afbeelding
Avatar gebruiker
schra8
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 28 jun 2009, 23:38
Woonplaats: Soest

Re: J7-register!

Berichtdoor Jeetje » 25 jul 2013, 15:10

Topkleur!

Afbeelding


:lol:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: J7-register!

Berichtdoor Harrie » 25 jul 2013, 23:32

p r a c h t i g e J7, schra8 :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: J7-register!

Berichtdoor schra8 » 27 jul 2013, 00:14

Dankje Harrie,

uiteraard is ie close up niet perfect, maar de uitstraling ben ik wel heel erg blij mee.

Groet,

Marc
J7 PZ10 1978
Afbeelding
Avatar gebruiker
schra8
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 28 jun 2009, 23:38
Woonplaats: Soest

Re: J7-register!

Berichtdoor Ben en Celine » 29 jul 2013, 18:06

In ons hoofdstuk over het J7 project meer foto's en informatie.. Maar wil deze foto niemand onthouden.. Een weekend hard werken, maar onze trots heeft een nieuw uiterlijk..

Afbeelding
Ben en Celine
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 jun 2013, 22:27

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten