Goed , ik heb dus sinds 1-juni een 403 u5 commercial uit 1958, de auto van mijn buurman , als hert verhaal klopt ben ik de 3e eigenaar,
begonnen ik een Frans dorp van 400 inwoners , als gemeente auto .
Mijn buurman hem 0ngeveer 15 jaar geleden gekocht en 12 jaar geleden geïmporteerd als dagelijkse auto gebruikt.
Het dagelijks moet je niet te nauw nemen , Hij kocht hem op 15000 km en hij staat nu op 67000 .
Hij heeft er gas in laten bouwen , en net genoeg gedaan om hem rijdend / apk waardig te houden.
Peugeot dacht in die tijd lijkbaar dat hun techniek onfeilbaar was want een temperatuur meter is in dit model niet aanwezig .
een lekke koelwater slang deed de rest .
Van daar dat er nu een andere motor inzit, (fabrieks-gereviseerd in 1972) volgens het plaatje .
dit keer wel met temperatuur alarm.
Het schijnt ook weer een tn3 motor te zijn, de bak is nog de originele.
Waar liep ik tegen aan , roest veel roest , vloer pannen A stijl en kokers voor en een deel zijde.
onderkant deuren , en achter spat borden .
de vloer en koker zijn gelast , deuren en achterspatborden moeten nog.
Verder heb ik de voor stoelen (niet meer te redden) vervangen door t BMW 5 seriestoelen.
de remmen rond om gedaan , nieuwe cups, rem olie ververst
een schattig klein Susuki alto . dynamootje geplaatst (lampje onder de motor kap controle via amp meter,
En ja, ik heb de oude dynamo + regelaar bewaard, voor de lief hebber en alles zo origineel mogelijk gelaten.
o ja nieuwe bandjes Hangkook a7 (4 verschillende was mij te gortig)
Meneer Hotspark is ook aan boord gekomen. voor het betere vonk werk , alsmede kabels Rotor en verdelerkap moeten nog .
Maar helaas haal je die niet bij de Auto shop.
Helaas is de zelf denkende fan ooit gesneuveld en ver vangen door een vast exemplaar.
Ik ga nu voor elektrisch . ik heb inmiddels stroom zat het dynamootje is echt een aan rader je hoeft er niets voor te slopen , allen een nieuw steuntje maken
en alles is weer terug te bouwen voor de puristen.
Weet iemand welke fan het meest geschikt is ? , ik houd me aan bevolen .
gisteren op de brug , versnellingsbak en differentieel gedaan ( castrol plantaardige olie €17- per liter) de afgetapte olie van bak en diff waren goed zwart.
posting.php?mode=post&f=15#Ik vond ook een half leeg flesje gl4 80-90 gear oil in de auto ,
Ben bang dat daarmee bij gevuld
ishttp://www.peugeotforum.nl/phpBB/post ... post&f=15#. bij af tappen rook ik wel een zwavel zweem maar niet veel.
onder tussen rijd ik er wel regelmatig in , in 50 jaar is de techniek wel verder gegaan , mijn dagelijks ver voer is een c5 uit 2005 en goed vergelijkings-materiaal.
het weg gedrag van de 403 vind ik nog het meest positief , hij stuurt goed loopt als een spoor recht uit , en veert redelijk .
de motor is eigenlijk ook niets mis meer , de bak en aandrijf lijn ben ik minder gelukkig mee , maar misschien zij die gewoon op .
de remmen wen je snel aan , maar zijn niet eng .
foto,s volgen nog , ze zij nwel gemaakt maar ik kan ze even niet meer vinden,
hij staat hier ook op het forum :blauw/zwart met sterretjes.
Mijn doel is : Le bagnole goed rijdend te houden/ verbeteren zonder de geschiedenis al te veel geweld aan te doen , voorlopig houd ik hem 2 persoons, ik moet ook nog een oplossing vinden voor de gas tank
die staat nu op de plaats van de achterbank.
en ik ben op zoek naar ruit mechanismes , die zij door de roest op gegeten .
\Ramiro