Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
micheldeman schreef:Hoe werkt deze electronische ontsteking dan. Gebruikt hij een BDP sensor en regelt hij ook de vervroeging op de een of andere manier?
micheldeman schreef:Hoe werkt deze electronische ontsteking dan. Gebruikt hij een BDP sensor en regelt hij ook de vervroeging op de een of andere manier?
Blauwe Bosch wordt geleverd door www.lasaulec.nl of online door www.Sparcon.nl Brezan heeft deze niet.L'Animal schreef:Ook mijn 504 draait met een 123ignition. De originele ontsteking was van het type M48, wat hetzelfde type is van de 404 (heb ik mij laten vertellen.)
Hij loopt er goed op. Op LPG gaat ook goed maar een vermogenswinst heb ik niet echt kunnen vaststellen. Op LPG loopt de motor altijd nog minder dan op benzine.
In de handleiding staat wel dat je het beste ook de bobine en kabels kan vervangen. Dit geeft een beter resultaat. Heb ik nog niet gedaan omdat ik zoek naar een zogenaamde "blauwe" Bosch bobine met een hoger voltage. Daar krijg ik maar weinig antwoorden op bij de automaterialenhandel. Dan schijnt hij echt goed te gaan lopen.
Zelfs ik kon 'm inbouwen....veen schreef:Of kijk eens op www.123ignition.nl alles in een ontsteking en geen losse kastjes die je er bij in moet bouwen
Leo J. Greiner schreef:Hallo,
Ik heb in mijn 404 familiaal 1967 zo'n electronische ontsteking. Als je regelmatig rijdt is dat geen goedkope maar wel een goede aanschaf.
Ik reed meestal 1 op 10 en nu 1 op 11,5.
Groet
Leo Greiner
pp schreef:Leo J. Greiner schreef:Hallo,
Ik heb in mijn 404 familiaal 1967 zo'n electronische ontsteking. Als je regelmatig rijdt is dat geen goedkope maar wel een goede aanschaf.
Ik reed meestal 1 op 10 en nu 1 op 11,5.
Groet
Leo Greiner
kom op gas niet verder dan 1:6 à 7
J.Spaantjens schreef:..... Zijn er theoretische voordelen als je twee brandstofsystemen in je wagen hebt?
Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten