stilvallen???

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

stilvallen???

Berichtdoor enfant terrible » 11 apr 2004, 15:21

eerst en vooral een hello aan iedereen.Ik heb een peugeot 605 en had een vraagske. Deze morgen neem ik men bocht,schakel in en 2de en ineens vielen de toeren omlaag,ik probeerde gas te geven,kvoelde een schok en viel stil.Alsof men start en vergeet dat men in 1ste staat:-). Ik probeerde opnieuw te starten maar dit lukte niet. Pas na 4x te herstarten en wat gas bij te geven starte hij opnieuw. Voorlopig heb ik niets abnormaals meer gemerkt. Iemand hier een verklaring voor?
O ja,tis een 605 van '92. Model SRD.
Greetz Mario
enfant terrible
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 apr 2004, 15:15
Woonplaats: Aalst

Berichtdoor SV3 » 12 apr 2004, 23:38

605-jes zijn natuurlijk de perfecte voitures,maar hebben een beroerde elektrische bekabeling....Ikzelf mag elk jaar mijn dynamo reviseren/repareren.Maar ik heb dan ook geen Diesel.Ik hoop voor je dat je brandstofpomp het ff niet trok.Let op andere foutjes in je wagen,want zo blijft het gissen.
Groeten Frans
le requin blanc!
SV3
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 20 maart 2004, 23:07

Berichtdoor leffe 404 » 13 apr 2004, 22:50

Stilvallen met een (oude) Peugeot, het gebeurt iedereen wel eens ! :(
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor enfant terrible » 13 apr 2004, 23:10

thx voor de reacties
tja,hoop ik ook.Of wel viel ik stil door domweg even in 4de te zetten ipv 2de bij 20kmh :-) Lijkt me onwaarschijnlijk maja,verder heb ik het niet meer tegengekomen. Maar als ik het gas volledig induw,hapert hij wel beetje vind ik. Misschien krijgt ie te weinig brandstof? Het enige dat ik nog gemerkt heb is dat soms men gas blijft hangen. Wanneer ik me laat uitbollen en duw de ontkoppeling in,blijft men gas even hangen 1100 à 1200 toeren. Een tikje tegen het gas en alles is weer opgelost. Kan dit komen door dat er wat vuil tussen het gas zit? Bij men mazoutpomp zijn de dichtingen vernieuwd omdat er af en toe een druppel diesel opstond. Ik hoop dat ik toch een tijdje met men 605 kan rijden. Is in prachtige staat en verder vind ik een 605 geen slechte auto als eerste auto :-). Wel wat aan de trage kant maar het comfort compenseert dat wel :-). Weet er iemand mensen met een getunede 605? Heb er 1 gevonden maar was wel ZEER mooi. Ik zoek een pic. van een 605 die enkel verlaagd is. Kzou dit ook graag doen,voor het uiterlijk te verfraaien en ook voor de wegligging,want dat is toch een minpunt bij het nemen van snelle bochten :D
Greetz
enfant terrible
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 apr 2004, 15:15
Woonplaats: Aalst

Stilgevallen 605

Berichtdoor Peugeot Expo » 14 apr 2004, 15:50

Met die 605 kan het wel eens flink bokken. Dat is het logische gevolg als je een duitse computer en bekabeling in een Franse auto plaats: Dat bijt elkaar :twisted:

Let er goed op of je kleppendeksel er goed op zit, dat 'ie geen valse lucht zuigt, daar kunnen dit soort problemen van komen. Kijk ook of de pakking er nog goed tussen zit en niet verhard of gebroken is.
Avatar gebruiker
Peugeot Expo
 

Berichtdoor enfant terrible » 14 apr 2004, 17:42

idd,duits en frans gaan niet bij elkaar.Thuis hebben ze steeds met duitse wagens gereden en nooit problems.Nu de eerste maal een franse en toch wat haperingen.Maar redelijk normaal voor die leeftijd.Ik ga me in ieder geval eens bevragen bij men garagist ivm die kleppen.Dan zullen die kleppen waarschijnlijk ook de oorzaak zijn van een tikkend geluid van de motor?Of kan dit ook door niet de juiste olie op te gieten?
Tuning is not a crime,it's a way of life!
enfant terrible
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 apr 2004, 15:15
Woonplaats: Aalst

Berichtdoor Le Lion » 15 apr 2004, 08:58

Tja, klinkt herkenbaar. Hoeveel km had je 605 ook al weer gelopen? Misschien moet je deze vraag ook eens op het forum van www.fetedeslimousines.nl zetten. Op die site kijken ook veel technische mensen.

Maar v.w.b. dat stilvallen. Het is herkenbaar, hier hadden we tot voorkort een 605 SV 3.0 met een dergelijk probleem. Na eerst eindeloos de computer uitgelezen te hebben beleek het om een ander soortig probleem te gaan.

EN een persoonlijke tip: Momenteel hebben we een Peugeot Expert diesel voor de zaak rijden en daar heb ik TSL olie aan de motorolie toegevoegd. Deze syntetische olie beschermd de slijtdelen in de motor door een extra siliconenlaagje. Sindsdien isde motor stiller (minder rauw) en zuiniger. De olie is prijzig maar je hebt er niet veel van nodig. Het supplybedrijf LARE in Houten verkoopt het op beurzen e.d. website: http://www.lare.nl/productinfo/tslpetr.htm

Ik vind het een goed middel in ieder geval. Alle klassiekers hier, inclusief de J9, rijden er op.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21

Berichtdoor Gast » 17 apr 2004, 12:58

De 605 heeft nu een dikke 228.000 gelopen.En zoals hier al eens werd gezegd,trok ie inderdaad valse lucht naarbinnen.Met dat stilvallen als gevolg en het maken van hogere toeren bij het stationair draaien.Het een en ander is vervangen aan de mazoutpomp en alles loopt weer op wieltjes :-) Nu kan ik weer met een gerust hart rijden met men limo 8) Wel niet iets dat men alle dagen ziet - een gastje van 20 met een 605 :D
Binnekort wat audio erin plaatsen en het bekijks zal nog groeien! :D
Thanks iedereen voor de tips
Avatar gebruiker
Gast
 

Berichtdoor SV3 » 23 apr 2004, 00:35

volgens mij kijken ze eerder op van een 20 jarig jochie met een DIESEL... :D
le requin blanc!
SV3
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 20 maart 2004, 23:07

Berichtdoor KR1275 » 29 jul 2004, 15:22

stappenmotor stuk?? Zeer bekende PSA-kwaal.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten