Eindelijk zomer... En wat doen wij dan met onze Peugeots?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Eindelijk zomer... En wat doen wij dan met onze Peugeots?

Berichtdoor Jeetje » 30 jul 2004, 13:50

Als het een aantal dagen achtereen zonnig weer is 8) , zie je op de weg talloze klassiekers verschijnen. Die worden weer uit de stallingen gehaald en opgepoetst. Vervolgens wordt er vaak een -al dan niet georganiseerde- toertocht mee gereden...

Doen wij ook nog wat speciaals met onze Peugeots :?:

Is er een toerrit waaraan je gaat meedoen? Rijd je sowieso al elke dag met je Peugeot (en maakt het niet uit wat voor weer het is)? Gooi je eindelijk je kap eraf en ga je lekker even open rijden?

Met andere woorden: doen wij nu iets anders met onze Peugeots, nu het goed weer is, of maakt het weer niet uit?

Gooi je haar los en maak me gek! Dit is gewoon een 'geneuzel-topic'... :D

En nog een welgemeende waarschuwing: Don't drink and drive!
Afbeelding

Al kan een ijskoud biertje bij dit weer wel héééééél erg lekker zijn! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Steven » 30 jul 2004, 14:11

Oh ja hoor, we doen wat met onze Peugeot met het mooie weer, nl. dit week-end gaan we onze 304 cabrio nog eens van stal halen, de tweede keer dit jaar pas (de eerste keer dit jaar was met onze trouw twee maand geleden).
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor JT » 30 jul 2004, 16:45

ik moet de ontsteking nakijken van mijn 504 cab, en daarna ontzettend veel testen!!!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Hans » 30 jul 2004, 19:21

Louis heeft dit jaar nog maar 1000km gereden,waarvan 500km in de regen,terwijl hij vorig jaar geen druppel heeft gezien,en wel 5000km achter zijn kiezen had.maar nu het eindelijk weer zonnig is ,ga ik bijna op vakantie en staat hij onder een afdekhoes nutteloos te wachten tot dat ik terug ben,hoop dat dan de zon nog schijnt.
ga in iedergeval zondag nog even een dagje toeren over de dijk .
waarschijnlijk van lent(nijmegen)naar zaltbommel en terug,picknikmand mee en even lekker genieten......................en ojaa ik zal alle oldtimers begroeten zoals afgesproken en als ik louis stil zet de stand van de wielen links.................toch?
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Jeetje » 30 jul 2004, 23:40

Ik vind dat ook wel leuk, die wielen volledig naar links gedraaid. Ik heb dan alleen een probleem, want dan kan ik mijn deur slechts half open schuiven en dat is toch wel lastig met in en uitstappen...

Jaja, ik weet ´t.... Schuifdeuren hebben ook nadelen....

Maar vééééééél meer voordelen dan nadelen!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor deVreugd » 31 jul 2004, 18:09

Praat me even bij: waarom moeten de wielen volledig naar links gedraaid worden bij stilstand? (Ik zit nog maar net in de wondere wereld van de klassiekers..)
Maar zodra mijn Peugeot rijdt zal ik mij aan deze regel houden!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Hans » 31 jul 2004, 18:45

Dat blijkt een traditie te zijn ..de vreugd.
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor leffe 404 » 31 jul 2004, 19:21

Dat hóórt gewoon zo ! :mrgreen:
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 31 jul 2004, 19:22

De 404 staat even stil in een lekkere koele en droge garage.

Momenteel zonder dashboard en stuurkolom, want die heb ik even geamputeerd....

Dashboard staat volledig in de plamuur en grondlak, einddoel is voor rencontre de boel weer in elkaar te hebben , waarbij het dahboard dan voorzien is van RAL 1013, zoals dat vroeger ook was voordat iemand hem in de verkeerde kleur had overgespoten...
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor 404 » 31 jul 2004, 20:11

Ik ben met twee 404's tegelijk bezig... De pick-up en een witte Sedan uit '69. Alletwee opknappers, ik heb tijdelijk een ruimte en heel veel tijd de komende 6 weken. Dus ik ben aan het slijpen, krabben ,lassen, lakken, sleutelen... Genieten van de zomer doe ik volgend jaar weer. :wink:
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 01 aug 2004, 16:02

Nou de ontsteking is ok. Binnenkort kleppen stellen en de ontsteking timen.
Heb hier zelf weinig ervaring mee. Mijn oom gaat me hierbij helpen. Die kan die motor wel dromen.
In de tussentijd zijn al mijn ritten met de cabrio, zolang het maar droog is. Ik laat mijn alledag Peugeot lekker staan, en rijdt dus zowel voor de zaak als privé als een extra ingelaste toertocht met mijn cabrio.
Ben nu trouwens een beetje aan het uitsoberen, gisteren feestje gehad. Want het weer is nu dus wel perfect, heb mijn notebook wel lekker buiten staan. Maar liever had ik een ritje gemaakt....
Ik probeer mijn dames zo ver te krijgen dat we met twee auto's op vakantie gaan. De astand is groot, dus in een 4-tal dagen of zo, dan maar... De animo is er nog niet... Langzaam inweken.
Wordt hopelijk positief vervolgd, want een cabrio hoort natuurlijk thuis in de Franse Riviera....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Hans » 01 aug 2004, 18:18

Heb vandaag 200km in het zonnetje gereden,via de dijk bij lent naar Tiel,vandaar naar Amerongen en over de Utrechtse heuvelrug getoerd,vervolgens via Doorn/Rheden naar Dodewaard en via de dijk weer terug naar huis.

Heb niet gezwaaid naar andere auto,s,want kwam alleen maar MG,s tegen
1Citroen GS,en oude Lancia en een Opel record.en toen ik languit in de zon lag,kwam er 1 Peugeot 304 cabrio(een witte) voorbij maar was te laat met zwaaien,althans staat een beetje raar om ineens midden op de weg te gaan springen en in de verte die peugeot nog net te zien.
Wel een mager oldtimer weekend,maar 1 peugeot,maar mischien heb ik wel de verkeerde route gepakt.
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor JT » 01 aug 2004, 20:01

Net nog een uurtje gereden...
Via Arendonk naar Retie, Mol, Postel, terug naar Bladel.
Alle Blauwe Kentekens hebben gezwaaid, gezellig dus...
Nu op weerkamer.nl kijken hoelang het goed weer blijft...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten