306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor arokhm » 18 feb 2014, 19:03

ik heb een mooi bagagerek voor mijn auto gekocht (uniek ding wat moeilijk te krijgen is) maar helaas mist er een onderdeel (er missen zelfs 2 onderdelen, want er zou aan de binnenkant van de klep ook nog een metalen strip moeten zitten die versteviging biedt, maar ik heb geen idee waar ik dat in hemelsnaam zou kunnen vinden)

Anyway: het onderdeel wat dus ook mist is een sleuteltje. Er zitten op 4 hoeken van het ding slotjes. Er gaat een echt sleuteltje in, maar die is er dus niet bij.

Nu ben ik ermee naar een slotenmaker geweest die eerst meteen zei dat het geen probleem was, en ze zouden gaan proberen en passen, en ze zouden er de passende sleutel bij moeten kunnen maken. Ik kwam na een week terug, en ze hadden er nog niet naar gekeken (te druk zeiden ze) en een week later hadden ze er nog niet de tijd voor gevonden, dus daarna heb ik hem weer meegenomen omdat ik hem nodig had op dat moment.

Nu is mijn vraag: heeft iemand tips? Hoe ga ik de slotjes open krijgen en of vervangen? ik vind het niet erg als er een neiuw slotje in moet, maar het zou natuurlijk veeeeel beter zijn als ik een vervangend sleuteltje zou kunnen vinden.

Het gaat om een origineel Peugeot 306 bagagerek voor een 306 cabriolet. Ik heb al contact met Peugeot gehad, en ze hebben voor me kunnen uitvinden dat de maker van het rek inmiddels failliet is, (wat niet raar is, want het rekje kostte richting de 800 euro nieuw heb ik gehoord) en ze mij dus niet kunnen helpen. Auto is uit 2000, rekje is ook zo'n 15 jaar oud waarschijnlijk.

ik heb ook enkele foto's erbij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
arokhm
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 feb 2014, 19:01

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor joospeugeot » 18 feb 2014, 22:15

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 14 jan 2016, 03:53, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor matthijs-b » 26 maart 2014, 00:32

Ik heb nog wel een sleutel. Ze zijn allemaal hetzelfde. Ik kan m laten namaken voor je. Laat maar weten wat je ervoor over hebt.
Afbeelding
matthijs-b
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 11 maart 2013, 17:55
Woonplaats: Helmond

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor arokhm » 02 apr 2014, 21:00

Hoi matthijs-b!

Wat gaaf dat jij er ook een hebt!

Mijn vader heeft ook een rekje, met sleutels, maar die passen niet. Ik denk dat er maximaal 10 verschillende sleutels in omloop zijn, want er staat een cijfer (1 cijfer) op zijn sleuteltjes. Uit mijn hoofd weet ik even niet meer welk nummer hij erop heeft staan. Als hij een ander nummer heeft dan jij, dan wil ik met alle plezier langkomen (waar woon je ongeveer?) om hem in ieder geval uit te proberen.

Over de prijs komen we vast en zeker uit als hij past!!

groetjes!
arokhm
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 feb 2014, 19:01

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor arokhm » 02 apr 2014, 21:01

wacht eens even, heb ik hem toen niet bij jouw gekocht trouwens? Volgens mij heb ik het rekje namenlijk in Helmond opgehaald bij iemand. En ik meen me te herinneren dat het bij iemand was die Matthijs heette :-) klopt dat?
arokhm
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 feb 2014, 19:01

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor matthijs-b » 03 apr 2014, 09:17

Ja dat was inderdaad bij ons ja. Haha. We hebben nu weer een rek want die kon ik niet laten staan. Op je sleutel staan als het goed is 3 nummers. Als je die ff zoekt dan kijk ik of ze overeen komen.
Afbeelding
matthijs-b
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 11 maart 2013, 17:55
Woonplaats: Helmond

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor arokhm » 04 apr 2014, 14:12

Hoi Matthijs!

als je er nog eens een keer een weet ;-)

onze sleutel heeft code 100 (en ik heb hem voor de volledigheid NOG een keer getest, en helaas past hij echt niet :-( )

groetjes!
arokhm
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 feb 2014, 19:01

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor higgy » 04 apr 2014, 14:57

(Edit - gewist)
higgy
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 02 mei 2013, 15:23

Re: 306 cabriolet bagagerek sleutel kwijt

Berichtdoor matthijs-b » 04 apr 2014, 16:32

Oke. Anders kom een keer langs met het rek. Wij hebben sleutel 068
dus kunnen we altijd proberen.
Pb maar.
Afbeelding
matthijs-b
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 11 maart 2013, 17:55
Woonplaats: Helmond


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten