Hi,
Na het starten geeft mijn 504, V6 C31 motor ZM, flink wat witte rook uit de uitlaat ook zie ik daar wat gele koelvloeistof druppelen. Volgens mij kan je dan 'veilig' concluderen dat de koppakking vervangen mag worden. Of kunnen er ook nog nadere dingen aan de hand zijn?
Ik kijk een beetje op tegen eendergelijk grote klus als beginnede sleutelaar, maar het lijkt me onzettend leuk om zelf te kunnen en ook beter voor mijn portemenee. Wat ik tot nu toe op de pagina van Frank Thunissen gelezen heb http://www.peugeot404vereniging.nl/inst ... vangen.htm
Ik wil eerst een complete lijst van de benogdheden maken. Zou ik zou iets ook kunnen bestllen bij het PCN magazijn?
Materiaal
[list=]2 koppakingen Cylinders
1 pakking voor de waterpomp
pakkingen uitlaat spruitstuk
Olie, koelvloeistof vervangen
kopervet[/list]
Gereedschap
[list=]Dopsleutel set
momentsleutel
voelermaatje
Plamuurmes/pakkingschraper
Schroevendraaiers
Perslucht
niet-pluizende doek
twee afgezaagde kopbouten ook geschikt of zelfs twee pijpjes van messing of Aluminium/Peugeot hulpstuk G-13 HX7 /666 [/list]
Informatie
[list=]voorgeschreven moment aandraaien koppbouten
Klepestelling maten[/list]
Heeft iemand de juiste momenten voor de bouten en klepstelling van 504 c31 V6 motor ZM
Bij voorbaat dank voor de moeite.
Groet
Willem-Hein