Beschermingslaag wielkasten 505.

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Beschermingslaag wielkasten 505.

Berichtdoor Wim 505 » 26 nov 2004, 23:45

Ben momenteel bezig een 505 op te knappen voor dagelijks gebruik.De wagen is bijna kompleet uiteen en natuurlijk moet er wat aan gelast worden.Meestal moet dan de taaie rubber anti steenslag verwijderd worden.Bestaat er een coating of dergelijks dat erg kort bij het originele ligt kwa taaiheid ?Gewone anti steenslag word na een tijd hard en krijgt scheurtjes.
Avatar gebruiker
Wim 505
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 13 aug 2004, 18:23
Woonplaats: Scherpenheuvel(Belgiê)

Berichtdoor Mark » 01 sep 2005, 21:57

Tsjemig, nooit een antwoord op gekomen. En iemand hier weet vast wel wat?
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

beschermingslaag wielkast 505.

Berichtdoor Wim 505 » 01 sep 2005, 22:13

Ja ik ben nog steeds niet klaar met de restauratie hoor maar de onderkant is sinds het weekend deels gezandstraald en meteen in epoxy gezet.Nu nog een laag goede yzerverf en dan de naden mooi afkitten en er kan dan steenslag op voor ik dan de achteras weer monteer.Maar ik heb ondervonden dat steenslag soepel blijft waneer het met olie of vet in aanraking komt.Dus ga ik er een mooie dikke laag opzetten en daarna een laagje vloeibaar of gewoon smeervet over strijken.Daar dan een mooi korstje van stof over en daarna nooit meer wassen.Een perfecte antiroestlaag.denk ik. :-)
Avatar gebruiker
Wim 505
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 13 aug 2004, 18:23
Woonplaats: Scherpenheuvel(Belgiê)

Berichtdoor Mathieu » 07 jan 2006, 00:50

Wim,


Misschien enorm mosterd na de maaltijd, maar mijn ervaring is dat in de wielkasten de roestvorming achter die "PVC"-laag enorm hard verder gaat.

Ik ben wat meer gecharmeerd van de plastic beschermkuipen die tegenwoordig worden gemonteerd met daarachter een degelijke UBC.

Op kritieke plaatsen begin ik meestal met Owatrol RLS, daarover 2-komponenten epoxy primer (kan over RLS) of 3M strijkkit.
Voor het zwart een UBC van Valvoline of iets dergelijks.
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor chr. » 08 jan 2006, 21:30

steenslag coating van teroson p3000
is misschien een oplossing.
is blijvend flexibol.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten