deurkettingen J7 oud model

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

deurkettingen J7 oud model

Berichtdoor Ed » 05 aug 2004, 08:28

Ik ben op zoek naar de bekende deurkettingen om het deurgat af te sluiten als je met open deuren rijdt. Peugeot levert ze niet meer. Iemand een idee waar je deze nog kan krijgen? :?:
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 05 aug 2004, 08:46

Ik heb wel nog het 'knobbeltje' dat aan het uiteinde van de ketting moet bij het eerste type!

Ik hád namelijk een 69er en nu -dus- een 76er. Bij de 76er is het geen knobbeltje, maar een haakje (voor aan de slotplaat aan de deurstijl). Bij de 69er is een uitsparing in het metalen deel van het dashboard (naast de klokken). Daar schuif je die knobbel in die ik hierboven heb genoemd. Ik heb het knobbeltje eraf gehaald en er een origineel haakje opgezet dat ik van een sloop J7 in Frankrijk heb gesloopt. Die ketting zit nu aan de bijrijderskant...

De ketting van de sloop-J7 heb ik helaas niet (meer). Die heeft inmiddels zijn bestemming bij Peugje gevonden; de J7 van vrienden van ons die op dit moment een prachtige restauratie ondergaat... Dat wordt geheid de mooiste J7 van Nederland (zie ook www.peugje.nl ).

Jouw J7 heeft trouwens dat gat in het dashboard (voor de knobbel) ook. Dat heb ik namelijk gevoeld toen Webbie met je J7 onlangs bij mij op bezoek is geweest. Het gat zit onder/achter de vloerbedekking die tegen het dashboard is geplakt. De originele 'knobbel' heb ik -dus- voor je. Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent.

Vervolgens kun je zo'n ketting best gemakkelijk zelf maken. Het is immers eigenlijk allemaal materiaal dat gebruikt is dat overal te koop is.
(ketting met daaromheen een plastic huls)

Die ketting heeft een schakel(grootte en -model) die je gewoon aan de meter bij een ijzerwarenzaak kunt kopen en de plastic huls is van hetzelfde materiaal als de plastic beschermhulzen voor elektriciteitsdraad (die in de automobielwereld en camperbouwwereld worden gebruikt).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Ed » 05 aug 2004, 10:27

De kettingen lijkt me het probleem ook niet, daar kan ik wel aan komen. Maar als je de "bolletjes" kan missen (de gaten zitten inderdaad achter het tapijt) dan zou ik daar wel heel wijs mee zijn!
Vertel even wat je er voor wil hebben, dan kan ik je de kosten en porto wel overmaken. (wat is internet toch een zegening...)
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 05 aug 2004, 11:23

Ik heb maar 1 'bolletje' en dat mag je wat mij betreft gewoon hebben. Ik moet 't dan wel naar je opsturen. Dat kan gewoon in een envelop, dus ik betaal alleen de 'normale' verzendkosten.

Stuur me maar een pb'tje met je naam en privé-adres en ik stuur het naar je op.

Als je het me vandaag nog stuurt, stuur ik 'm nog voor m'n vakantie naar je op (dan heb je 'm zaterdag of maandag).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten