Pfff ondertussen niet stilgezeten. Hier een kleine update van het gedane werk:
Allereerst de slechte plek "boven de uitlaat" richting de wielkast
1. Het begon met een klein roestplekje:
2. Eenmaal aan het slijpen gegaan bleek het wel erger te zijn. Voor de zekerheid alle naden aan de binnenzijde dichtgelast. Daarnaast een verstevigingsstrip voor het loshangende stuk spatbord rechts dwars er onder gelast én een nieuw stuk wielkast inclusief ronding erin:
3. Heel de binnenzijde behandeld met Brantho Korrux, wat een heerlijk spul!
4. Ronding op maat gemaakt, moet er nog in gelast worden
Volgende stuk, ter hoogte van de kitnaad linksachter5. Begon ook weer als een klein plekje met wat roestblaasjes er omheen
6. Eenmaal het slechte plaatwerk eruit geslepen bleef er weer een flink gat over
Even snel een werktekening maken
:
Ook voor deze plek de ronding op maat gemaakt, moet er nog ingelast worden! Is het trouwens bij iedere J7 zo dat hier een kabel loopt, als ik het met goed kan herinneren van de vlotter van de benzinetank en/of van het rechter-achterlicht??
Dan heb ik nog een vraag over lak/epoxy primer.... Heb namelijk enkele kale plekken behandeld met
ColorMatic 1K epoxy primer. Nou hecht de EP prima op het blanke metaal en op geschuurde toplaag, maar niet op één van te tussenlagen. Zie onderstaande foto
:
Eenmaal opgedroogd kan het er als een velletje afgetrokken worden en dan hecht de onderlaag perfect aan de EP! De bus is enkele jaren geleden een keer overgerold. Mijn vermoeden hierbij is dat dit met relatief goedkope lak is gedaan met veel oplosmiddel. Omdat de EP er met een spuitbus opgespoten is bevat deze ook veel oplosmiddel en deze twee componenten versterken elkaar en zal het niet hechten. Zou dit kunnen??
Alternatieven? Industriële grondverf? Grondverf/primer zonder oplosmiddel?
Meer updates volgen deze week!
Ivo