Deze week in Nederland een mooie 203 op de kop kunnen tikken.
Ik wou eigenlijk een voor-oorlogse peugeot maar ik vond deze niet in de staat die ik wou.
Natuurlijk nieuw kun je niet verwachten maar hij moet nog te redden zijn.
Dan maar op het model, net na de oorlog, 203/403. 403 vond ik er verrassend genoeg veel maar allemaal sedans en ik wou iets appart.
Dan beginnen rondneuzen in de 203 afdeling omdat dat snuitje echt enorm mooi is.
Een hele week heb ik me bezig gehouden met Frankrijk rond te zoeken naar een mooi exemplaar, maar helaas niets.
Hier in Belgie vond ik enkel afgewerkte exemplaren die qua prijs om over te dromen was.
En degene die dan nog te restaurenen zijn vragen ze schandalig veel voor.
Sommige denken dat ze goud hebben.
Dan de zoektocht begonnen in Nl en na 1 uurtje surfen was het bingo.
Afgelopen dinsdag gaan kijken, s'avonds de 106 verkocht en dus plaats om ze te stallen, en dus woensdag gelijk gekocht.
Volgende dinsdag ga ik ze ophalen.
Het is een 203 familiale uit '53 die al deels opgeknapt is en een 203 familiale uit ' 56 als donor. De donor is rot aan de kas en chassis maar al de rest is perfect, dus heel veel reserve onderdelen. (Motor, versnellingsbak, assen, interieur, deuren, ramen, ect.)
de goede uit '53 heeft nog 3 gaatjes in de bodem maar die zijn goed te herstellen.
er zitten in de carrosserie 4 deukjes maar verder staat ze heel strak.
De motor zit er los in maar zit niet vast, al moet die wel volledig uit elkaar gehaald worden. Als ik ga rijden wil ik toch een betrouwbare motor hebben.
De voor en achteras zijn volgens de verkoper al volledig gereviseerd en mooi grijs gelakt, al ga ik dit allemaal wel een keer nakijken.
De km stand word nog een opzoek werkje. De tellerunit is al gedemonteerd en die geeft 21km aan. Wat mij dus doet vermoeden dat dit niet klopt
verder is geen roest of rottigheid te bespeuren, ook de dorpels zijn nog enorm hard. (heb er op getikt en nergens rot of 'hol' geluid).
De wagen is in grondlak gezet met vernis over zodat vocht geen grip had op de kas.
De deuren aan de passagierskant zijn al van de donor, de deuren aan bestuurderszijde zijn nog de originele. Waar ik dus kan van opmaken dat deze origineel in 2 kleuren was. (Origineel van fabriek uit weet ik niet).
Nu, genoeg uitleg, tijd voor wat foto's