Spoedactie vandaag, radiator vervangen.
Niet dat de lekkage zo erg was, maar omdat ook de 205 weer aan het lekken was. Heb daar net een nieuwe radiator in gezet omdat die lekte, nu is ze bij dat stalen pijpje gaan lekken , kuis verrot. Dr moest er dus een met spoed gereareerd worden, ben het zat die lekkende auto's
Heb bij de 104 wel de makkelijke methode gepakt
ik heb de complete radiator uit de auto omhoog getrokken zodat ik hem makkelijk kon laten leeglopen. De slang aan de ontstekingszijde opgeknoopt. Daarna de radiator aan een kant omhoog getild zodat ik de radiator helemaal leeg kon tappen. Vervolgens de aftapdop weer gemonteerd en de ander kant los gehaald. De aftaptrechter naar de andere kant gehaald en de klant van de waterpomp afgetapt en dat zonder een druppel te lekken. Dat is me niet vaak gelukt
Nieuwe erin, nieuwe vloeistof erin gedaan, ontlucht, proefrit gemaakt en ze is weer in top conditie.
Ik was vergeten te melden dat de temperatuurschakelaar ook kapot was want de ven sloeg niet aan en bij de Benetton was het ditmaal geen zekering zoals bij Humpie Dumpie maar de schakelaar was echt stuk. Een andere eerst getest door een schaaltje met water aan de kook te brengen en de weerstand te meten. Ik heb een goed exemplaar uit mijn privé magazijn kunnen halen en ik ben weer helemaal de man
Nog net geen twee uur bezig geweest ( of nooit geweest
), ik had gehoopt het in een half uur te kunnen doen, maar helaas ben niet echt een snelle sleutelaar meer. Ik had nog naar mijn moeder gewild, maar daar werd het te laat voor.
Vol schuld gevoel naar huis gereden, maar wel met een voldaan 104 gevoel
Ik heb nu weer een lekvrij en milieu-vriendelijk 104-exemplaar
Pas ik heb nu van die siliconen slangen, maar die gingen er heel makkelijk af. Die ouwe rubberen slangen kunnen zo ontzennend vast gaan plakken dat je ze alleen met een tang nog loskrijgt, niet bij deze slangen, was een verademing
GrR