cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor danny82 » 24 apr 2015, 10:58

Hallo,
Ik heb een 306 van '98
Dak heeft het altijd goed gedaan.
Ben al een tijd aan het modderen met het dak,
Ik heb alles door gemeten massa contacten op cilinders zijn goed.
Pomp kan ik dmv relais doorverbinden laten draaien.
Elektronica uitgewsseld
Schakelaar werkt zo als het hoort
Dak heb ik al tig keer gereset,
maar hij blijft niet reageren op de schakelaar (doet helemaal niks)
Nu zie ik op een peugeot schema dat er een diagnose aansluiting is kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan uitlezen.
Of zijn er nog sugesties die ik over het hoofd zie?

Gr Danny
danny82
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 apr 2015, 10:47

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor Remco504coupe » 24 apr 2015, 11:12

Oliedruklampje op je dash stuk?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor danny82 » 24 apr 2015, 11:41

Hallo Remco,
Helaas doet ie het en heb ik ook een massa op de aansluiting van de regelkast wanneer hij op contact staat.
Gr Danny
danny82
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 apr 2015, 10:47

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor MarcoPeus » 24 apr 2015, 19:44

Ik heb min of meer hetzelfde probleem.
Heb je de microswitch in het dak al eens getest op werking? Er loopt een kabeltje langs de rechter kant van het dak, is die heel, doe eens een doorgangs test op die kabel.
Als je het dak aan de voorzijde open maakt, geeft hij dan een piep of misschien een alarm signaal (zoals die bij mij)?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor Remco504coupe » 24 apr 2015, 23:41

danny82 schreef:maar hij blijft niet reageren op de schakelaar (doet helemaal niks)
Gr Danny


Zonder schakelaar proberen rechtstreeks contact te maken? Als de kap het dan wel doet heb je de boosdoener.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor danny82 » 26 apr 2015, 13:46

Hallo,
De schakelaar van het dak is afgekoppeld cq. door verbonden.
Ik heb ook rechtstreeks de ecu aangestuurd dmv. rechtstreekse plus cq massa maar geen verschil.
Het moet iets kleins zijn maar wat?

gr Danny
danny82
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 apr 2015, 10:47

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor Remco504coupe » 26 apr 2015, 14:09

Ik begin voor de computer te vrezen, wellicht is er iemand die dat kan chekken?
Als je die moet vervangen wordt dat een duur grapje.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: cabrio dak krijg ik niet aan de gang meer

Berichtdoor Harrie » 27 jun 2015, 21:56

hallo Danny.
De elektrische controle-systemen zijn als volgt:
Primair:
- massa via oliedrukcontact
- microswitch in de rechterzijde v.d. kap, welke signaleert of het voorste deel (voldoende) omhoog is gezet
- schakelaar in de kofferdeksel, welke signaleert of de kofferdeksel wel dicht is.
- +12V op Packer ( computer ) en pomp ( op vol contact ).

Secundair:
- op alle 4 hydraulische cilinders 2 contacten met zwarte draden, welke de stand van de cilinder signaleren.
. . (anders zou je het dak ook niet kunnen " inleren ")
====================================
Je had de draden / contacten bij de cilinders al doorgemeten, er is spanning, massa via oliedrukcontact, o.k.
Dan blijft nog over: de schakelaar in de kofferdeksel.
Dat is een zwarte drukstift-schakelaar, zit aan de vlakke onderzijde van de rand, links naast het slot.
Had je die al gecontroleerd ?
Leen eventueel eens een schakelaar ( de middelste in de console ) om te proberen of het misschien toch daar aan ligt ?
en, heb je met het inleren ook de afdekklep geopend en gesloten en nogmaals ? ( die cilinder moet ook signaleren naar de Packer bij het inleren )
( ook de kofferruimte moet telkens open, maar vooral goed dicht vanwege die zwarte drukstift-schakelaar ).

succes :wink:

p.s.: ik heb de beveiliging bij mijn cabrio omgebouwd van oliedrukcontact naar handrem, zodat het dak met lopende motor kan functioneren,
dat scheelt enorm qua aanslag op de accu en ook in tijd, gaat nu veel sneller. :-)
met vr.groet, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten