Een aantal latere PSA modellen zoals 106/Saxo/ZX/Partner etc. bevatten onderdelen die ook in de 205 werden gebruikt en die zijn bij de officiële dealer vaak nog wel te krijgen maar specifieke 205 onderdelen begint lastig te worden en hebben vaak al de "NFP" status op servicebox.
De werkwijze die Edgar hiervoor beschrijft hanteer ik al jaren. Zelf onderdeelnummers opzoeken, dan zie je ook meteen wat "NFP" staat, en mailen aan de magazijnman van de dealer die vervolgens kijkt wat nog te bestellen is of elders in het land bij een dealer ligt en wat het kost. Vaak hebben specifieke 205 onderdelen een incourant status wat je leuke kortingen oplevert. Mijn ervaring is dat de meeste dealers wel bereid zijn bij vooruitbetaling onderdelen op te sturen.
De dealer kan trouwens ook zien of onderdelen nog elders in Europa bij een dealer liggen als deze niet meer nieuw te bestellen zijn en ook niet meer in Nederland verkrijgbaar. De afgelopen 2-3 jaar heb ik diverse zaken uit Portugal, Duitsland, Oostenrijk en Italië laten komen. Een mailtje in de moedertaal doet wonderen en ik heb zelfs het geluk gehad dat een dealer vanuit Italië de incourante onderdelen tegen alleen de verzendkosten leverde
Met de vakantieperiode voor de deur kan je misschien familie of vrienden nog inschakelen als koerier dat werkt soms ook weet ik uit ervaring.
Andere opties om onderdelen te bemachtigen zijn E-bay. In Duitsland en de UK zitten een aantal aanbieders die gespecialiseerd zijn in old stock Peugeot onderdelen. Verder verkopen dealers vaak hun oude (afgeschreven) onderdelenvoorraad voor een habbekrats aan specialisten die ze jammer genoeg weer voor de hoofdprijs verkopen maar dat noemen we dan maar handel. Zoals al eerder genoemd is de sloop ook nog een optie maar nieuw zul je daar niets vinden
Succes met de zoektocht naar de benodigde onderdelen voor mij is dat ook onderdeel van de hobby.