is het misschien een optie om van die anti-squeel matjes (pads?) achter op de blokken te plakken?
Dat spul is los te koop.
Verder is het natuurlijk ook belangrijk dat:
- eventuele anti-tril shims, veren of klemmetjes die origineel op de klauw horen te zitten ook echt nog aanwezig zijn.
- tussen de remzuiger en de anti-tril shim en tussen anti-trilshim en remblok een dun laagje kopervet zit.
- bij 1-zuiger remklauw de geleide pennen schoon zijn zodat het volgende deel van de klauw makkelijk kan glijden over die pennen.
- alle contactpunten waar de remblokken de klauw raken, dat die punten corrosie vrij zijn en voorzien zijn van een dun likje kopervet. Op die manier kunnen de blokken vrij bewegen in de klauw.
een andere vaak toegepaste methode is door de leading edge (= de rand van de remblok waar de schijf tijdens het normaal draaien onder de remblok verdwijnt)
af te schuinen met een vijl.
Dit voorkomt dat de remblokken gaan happen op de schijf, dat happen gaat dan over in piepen/trillen.
Hier een sport remblok waar het frictie materiaal al door de fabrikant is afgeschuind aan de randen.
De centrale groef in de remblok is om stof, gassen en eventueel water af te voeren die vrij komen tijdens het remmen. Als de standaard remblokken dit soort groeven niet hebben zou je eens kunnen proberen om deze zelf in de blokken te maken met een grote ijzerzaag. Natuurlijk niet de stalen grondplaat doorzagen!
Ik heb dit zelf wel eens gedaan bij een BMW met 4-zuiger ATE klauwen. Het werkt.