Motor Reviseren

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motor Reviseren

Berichtdoor JT » 03 okt 2004, 13:42

Beste mensen,

De motor ga ik reviseren. Betreft een 2liter mechanische injectie. De XN2.
Graag ben ik goed voorbereid.
Wie heeft er documenten/beschrijvingen?
En onderdelen voor een dergelijke actie, waar zouden jullie die halen?
Natuurlijk ben ik ook in voor een extra motor / vervangende motor...

Graag jullie reactie!

Jan
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Motor Reviseren

Berichtdoor Mark » 03 okt 2004, 15:01

JT schreef:De motor ga ik reviseren.

504 neem ik aan? Op zich geven Haynes en Olieslager altijd gedetailleerde beschrijvingen van in- en uitbouw, en werkzaamheden voor revisie. Zelf reviseren? Gedacht aan uitbesteden (revisiebedrijf) of ruilen met revisiemotor. Is namelijk wel vakwerk, of kan je dat zelf? In dat geval: respect!
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Re: Motor Reviseren

Berichtdoor L'Animal » 04 okt 2004, 22:39

JT schreef:Beste mensen,

De motor ga ik reviseren. Betreft een 2liter mechanische injectie. De XN2.
Graag ben ik goed voorbereid.
Wie heeft er documenten/beschrijvingen?
En onderdelen voor een dergelijke actie, waar zouden jullie die halen?
Natuurlijk ben ik ook in voor een extra motor / vervangende motor...

Graag jullie reactie!

Jan

Kan je er nog niet mee helpen. Maar ben benieuwd naar de reakties want ik wil mijn XN1 motor ook gaan reviseren. Hij loopt niet lekker en eigenlijk moet hij weer 100% worden. Dus, ik ga op zoek naar een goed revisiebedrijf.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Re: Motor Reviseren

Berichtdoor micheldeman » 29 okt 2004, 09:37

L'Animal schreef:
JT schreef:Beste mensen,

De motor ga ik reviseren. Betreft een 2liter mechanische injectie. De XN2.
Graag ben ik goed voorbereid.
Wie heeft er documenten/beschrijvingen?
En onderdelen voor een dergelijke actie, waar zouden jullie die halen?
Natuurlijk ben ik ook in voor een extra motor / vervangende motor...

Graag jullie reactie!

Jan

Kan je er nog niet mee helpen. Maar ben benieuwd naar de reakties want ik wil mijn XN1 motor ook gaan reviseren. Hij loopt niet lekker en eigenlijk moet hij weer 100% worden. Dus, ik ga op zoek naar een goed revisiebedrijf.


In tilburg zit een revisiebedrijf dat een goede naam heeft op het gebied van peugeot motoren.
Bols en Kooijman BV
Centauruswg 150
5015TA Tilburg
Tel 013 5058400
http://www.bolsmotor.nl/index1.html

Ik heb er ooit mijn blok deels laten reviseren, nieuwe zuigers en bussen.
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor Gilletti » 29 okt 2004, 15:28

:lol: :P :lol: (sommigen zullen dit snappen)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mark » 29 okt 2004, 17:26

Gilletti schreef::lol: :P :lol: (sommigen zullen dit snappen)

Ik wel, zeker weten, maar ik zeg niks :twisted:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 30 okt 2004, 10:38

Ik zeg ook niks! 8)

Beste micheldeman, je bezoekt niet elke dag het forum! Schande!! ;-)

Mensen, zet hier eens snel een slot op, voordat ik nog meer tips krijg...

Groetjes
Jan

Btw, ben nu in België bij mijn schoonmoeder, en we zijn met 2 auto's.
Dat betekent: revanche op de vorige rit waarbij het noodlot toesloeg!
Heb de motor nu zo'n 350 km ingereden, de injectie iets bijgesteld, afwachten maar voor het eindresultaat!
Met een beetje pech (als het hier bewolkt blijft) heb ik vandaag een verslagje over de revisie van de motor, en inderdaad B&K, dat zijn mijn vrienden.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mark » 24 feb 2006, 00:39

Bovengenoemde Bols en Kooijman www.bolsmotor.nl is vorige week failliet gegaan. Doodzonde, maar is niet anders...
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Bols en Kooijman doorgestart!!

Berichtdoor JT » 10 jun 2006, 16:22

Goed nieuws!!

Vrijdag ben ik bij Bols en Kooijman geweest.

Ze zijn doorgestart. Seriewerk wordt nu naar Roemenië doorgesluisd, er blijven mensen in Tilburg werkzaam voor het specialistische en stukswerk, de kennis van oude motoren zal dus verdwijnen, helft van de hal wordt in de nabije toekomst verhuurd, en dus zijn ze aan het opruimen.

Dat was de reden dat ik er ben geweest, want er dreigden een aantal 404 1600 benzine motoren in de shredder terecht te komen. Ik heb ze gekocht en ze staan hier in de garage, dat was een fijne klus gisteren met de warmte! -hete smiley-
Ik heb er niet teveel voor hoeven te betalen, dus als ik ergens iemand mee kan helpen, stuur me dan maar een bericht. Het zijn waarschijnlijk natuurlijk geen werkende motoren, het zijn ingeleverde motoren, waarvoor nieuwe weer dedeur uit gegaan zijn, maar voor onderdelen, of er één of twee werkende van te maken, nooit weg

Het opruimen gaat voorlopig verder, echte oude meuk hebben ze niet meer liggen, nog wat versnellingsbakken.

Bij de deur hing nog een aanbieding: Dieselmotoren voor 306, scudo, enz voor bedragen tussen 1050 -1500 euro.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Bols en Kooijman doorgestart!!

Berichtdoor Mark » 10 jun 2006, 18:01

JT schreef:Goed nieuws!! Vrijdag ben ik bij Bols en Kooijman geweest. Ze zijn doorgestart.

Ze heten nu Bols Motor, las ik vanmiddag in een vakblad. O.a. koprevisies doen ze nu in Roemenie, geloof ik. Daar is het uurloon een pietsje lager, vandaar. Jammer als het oude vakmanschap zou verdwijnen, extra zunig zijn op Jeanne's door Bols en Kooijman gereviseerde XC6-blok dan maar :wink:. Goed van je Jan, zon reddingsactie :!: :!: :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten