Onbekende schakelaar in cabrio (/coupé)

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onbekende schakelaar in cabrio (/coupé)

Berichtdoor Maarten Deen » 08 aug 2004, 20:24

In mijn 404 cabrio zit een schakelaar, helemaal links op het dashboard (zie het bijgevoegde plaatje. Die met de groene pijl ja :D)
Het is een vrij oude schakelaar, lijkt origineel, gemaakt van groen doorschijnend plastic (is niet echt te zien op de foto) en als je hem uittrekt gaat er een lampje in de schakelaar branden, maar alleen als ook het licht brandt (stads-, dim- of grootlicht)

Ik heb geen idee wat de schakelaar doet, ik heb geprobeerd de draden te volgen maar die verdwijnen onder hat dashboard in een van de kabelbomen aldaar. Ik kan de schakelaar ook op geen enkel diagram terugvinden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Hans » 08 aug 2004, 21:18

het ziet er uit als zo,n hella schakelaar,zitten of hebben er mischien mistlampen als extra op gezeten?
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Maarten Deen » 08 aug 2004, 21:34

Er zitten geen mistlampen op, maar de auto is volledig gerestaureerd (niet door mij) dus het zou kunnen dat die er vroeger wel op zaten.
Nu je het zegt, de auto zou oorspronkelijk uit Duitsland komen en ik meen te weten dat mistlampen daar verplicht zijn, ook bij oude auto's. Dat zou het kunnen verklaren, maar dan moet ik toch eens zoeken of de bekabeling nog ergens heen gaat.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Gilletti » 08 aug 2004, 23:42

Bij mij zit daar een ander type schakelaar waarmee je de ruitenspoeiers activeert.

Daarnaast heb ik ook nog twee vage schakelaars gevonden..... :?:
1. Onder het dashboard, rechts naast het stuur. (Ik bedoel hiermee niet de blower)
2. Links in de voetenruimte, tegen de zijkant. Zit een lampje in.

Zijn niet beide niet van de breedstralers, want die zit gewoon aan het stuur.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mockenrue » 09 aug 2004, 16:55

Gilletti schreef:1. Onder het dashboard, rechts naast het stuur. (Ik bedoel hiermee niet de blower)


Is van de parkeerlichtjes aan de zijkant.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Maarten Deen » 09 aug 2004, 17:01

Gilletti schreef:Bij mij zit daar een ander type schakelaar waarmee je de ruitenspoeiers activeert.

Die zit er bij mij rechts naast. Op de foto net links van de linkerkant van het stuurwiel.

En die onder het dashboard is idd voor de parkeerlichtjes. Schakelaar heeft 3 standen, midden is uit, links is linker lichtje, rechts is rechterlichtje.

Wisten jullie trouwens dat die behuizingen in de 504 cabriolet als waarschuwingslampjes in de deur worden gebruikt? Over het witte gedeelte is dan een stukje ijzer/aluminium gezet.

Wat die andere is zou ik niet durven zeggen. Zit die tegen het schutbord aangeschroeft?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Gilletti » 09 aug 2004, 18:01

Vanavond zal ik meteen eens even kijken. Heb zo'n vermoeden dat ze het niet doen... Maar bedankt voor de tip!

Die groene schakelaar heb ik dus niet. Als ie niet in het instructieboekje zit zal het inderdaad wel achteraf inbouw zijn.

Die schakelaar + lampje in de "voetenbak" zit links tegen de binnenkant van het spatbord aan.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Maarten Deen » 09 aug 2004, 18:10

Gilletti schreef:Vanavond zal ik meteen eens even kijken. Heb zo'n vermoeden dat ze het niet doen... Maar bedankt voor de tip!

Ze horen (tenminste, dat doen ze bij mij) ook te knipperen als het knipperlicht knippert.

Die groene schakelaar heb ik dus niet. Als ie niet in het instructieboekje zit zal het inderdaad wel achteraf inbouw zijn.

Heb jij een instructieboekje waar het dashboard van de cabriolet of coupe in staat beschreven? Direkt kopietjes maken :D

Die schakelaar + lampje in de "voetenbak" zit links tegen de binnenkant van het spatbord aan.

Begrijp ik niet helemaal. Ik heb daar een bekledingsstuk zitten met een uitsparing voor de zekeringen. heb jij daar kale plaat zitten? Of zit het niet aan de zijkant van de auto maar tegen het schutbord?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor Gilletti » 09 aug 2004, 20:39

Maarten Deen schreef:Heb jij een instructieboekje waar het dashboard van de cabriolet of coupe in staat beschreven? Direkt kopietjes maken :D


Stuur maar even een pb met je adres, dan zal ik het toesturen.
Is wel in het Frans, maar plaatjes zeggen ook veel. :wink:

Begrijp ik niet helemaal. Ik heb daar een bekledingsstuk zitten met een uitsparing voor de zekeringen. heb jij daar kale plaat zitten? Of zit het niet aan de zijkant van de auto maar tegen het schutbord?


Ik zal wel even een fotootje maken. Kan me voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is zo.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Niek020 » 09 aug 2004, 22:38

Ik hoop dat ik in de toekomst eens een 404 cabriolet in het"echt"mag zien.
Ik ken ze alleen van de foto's! :oops: :D
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Mockenrue » 10 aug 2004, 00:25

Niek020 schreef:Ik hoop dat ik in de toekomst eens een 404 cabriolet in het"echt"mag zien.
Ik ken ze alleen van de foto's! :oops: :D


Kom gezellig ook naar Vehikel ! Duurt niet zo lang meer 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Gilletti » 11 aug 2004, 00:20

Maarten Deen schreef:Begrijp ik niet helemaal. Ik heb daar een bekledingsstuk zitten met een uitsparing voor de zekeringen. heb jij daar kale plaat zitten? Of zit het niet aan de zijkant van de auto maar tegen het schutbord?


Hierbij de foto. Gaat om schakelaar bij de pijl. Momenteel ontbreekt het kapje.

Zo zie je ook meteen de situatie bij mij met die schakelaars links naast het stuur.

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

geheime schakelaars

Berichtdoor Guy Peugeot » 11 aug 2004, 21:35

Ook ik heb een extra schakelaar naast de ruitenwisserschakelaar (coupé 1965/66) Dat is ooit van de mistlampen geweest, de gaten zitten nog achter de bumper. Op een rommelige plek onder het dashboard zit nog een schakelaar van de elektrische antenne. Deze werkt nog, maar ik kan me voorstellen dat er schakelaars blijven zitten waar de (electrische) antennes en mistlampen allang zijn verdwenen. Niets van wat ik zag lijkt in ieder geval origineel.
Guy Peugeot
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 05 apr 2004, 21:01

Berichtdoor Niek020 » 11 aug 2004, 21:52

Mockenrue schreef:
Niek020 schreef:Ik hoop dat ik in de toekomst eens een 404 cabriolet in het"echt"mag zien.
Ik ken ze alleen van de foto's! :oops: :D


Kom gezellig ook naar Vehikel ! Duurt niet zo lang meer 8)


..............Ik stond vanmiddag op de tram te wachten(Plantage Middenlaan,Amsterdam),reed er een beige 404 cabriolet voordijgs!!,met een geel nummerbord,geen oldtimer-kenteken!wat een mooie voiture!!
Iemand van het forum soms?

groetjes Niek
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor wowo » 12 aug 2004, 09:39

Niek020 schreef:
Mockenrue schreef:
Niek020 schreef:Ik hoop dat ik in de toekomst eens een 404 cabriolet in het"echt"mag zien.
Ik ken ze alleen van de foto's! :oops: :D


Kom gezellig ook naar Vehikel ! Duurt niet zo lang meer 8)


..............Ik stond vanmiddag op de tram te wachten(Plantage Middenlaan,Amsterdam),reed er een beige 404 cabriolet voordijgs!!,met een geel nummerbord,geen oldtimer-kenteken!wat een mooie voiture!!
Iemand van het forum soms?

groetjes Niek


Ik zat gisteravond op het terras op de PM-laan en zag een 504 coupe langsrijden, statige laan met statige voitures :-)
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Bert » 03 sep 2004, 22:27

vroeger werden de mistachterlichten nog apart gemonteerd en daar zat ook vaak een groene schakelaar bij
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 04 sep 2004, 00:23

Ik heb exact diezelfde ´groene schakelaar´ in de J7 zitten. Daar zaten Hella mistlampen op geschakeld aan de voorzijde. Die waren echter volledig verroest en dus heb ik ze eraf gehaald. De schakelaar doet ´t wel nog... Ik zou heel eenvoudig nieuwe mistlampen aan kunnen sluiten...

Ik heb zelfs nog de originele inbouwhandleiding van die groene schakelaar (hoe hij aangesloten moet worden, waar hij voor dient, etcetera)
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor graddus » 11 sep 2004, 11:37

Groene schakelaar is over het algemeen voor mistlampen voor, oranje voor mistlampen achter, dit laatste en dan vooral de kleur is in elk geval verplicht, zodat je kunt zien dat het mistachterlicht brand.
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

Berichtdoor Maarten Deen » 26 jun 2005, 19:15

Even een zeer late update...

Ik moest toch eens weten wat deze schakelaar nou precies deed. En lastig was het ook weer niet, alleen de kabeltjes volgen.
Een kant gaat rechtstreeks naar het zekeringenblok, de andere kant gaat langs de linker dorpel naar de bagageruimte waar hij is afgeknipt midden achter waar de kabels van de kentekenplaatverlichting door de carosserie gaan.

Ik had die kabel al vaker zien liggen, maar ik dacht dat het de kabel voor de brandstofmeter was.

Dus het moet van mistachterlichten zijn geweest. Raadsel opgelost.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten

cron