dag Marcel,
de bussen zul je er toch vanaf onder uit moeten kloppen met een stuk hout.
Als de zuigers + drijfstangen er uit hebt kun je een klosje er dwars onder leggen, toch
Het eerste stukje zitten ze vast, na 1 cm zijn ze al los.
Nadat alles schoon is voor hermontage en met nieuwe voetpakking: er in laten zakken en
vastzetten met klemplaten, als je een werkplaatshandboek hebt, zie je zulke platen, kan ook
met een strip platijzer met een gat voor de bout, vastzetten met korte bout gelijk aan kopbouten qua draad
of een kopbout met een stukje buis om de hoogte van de cilinderkop te compenseren.
Als je het zo plaatst dat je de zuigers er met een klemband weer terug kunt plaatsen, is het o.k.
De bussen mogen namelijk niet meer omhoog komen, de voetpakking kan dan beschadigen ( = koelwater in de olie... ! )
Let op dat je zuigers en bussen merkt ( 1,2,3,4 ) en een merkteken aan werkzijde, zodat je alles correct terug kunt plaatsen.
Als de drijfstangen weer vast aan de krukas zitten, en de cilinderkop geplaatst kan worden, verwijder je de hulpstukken.
Als je de cilinderkop laat vlakken, moet je een iets dikkere koppakking toepassen.
succes , grt, Harrie