A technische vrouw heeft kofferbak die niet opent. Cabrio

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

A technische vrouw heeft kofferbak die niet opent. Cabrio

Berichtdoor Irene306 » 22 jun 2016, 21:15

Nou daar zit ik mooi mee.
Kofferbak sleutel gaat wel helemaal naar links en rechts, maar openen ho maar.
Dat is misschien niet zo erg, maar het dak kan alleen handmatig naar beneden. En daarvoor moet.ik in de kofferbak zijn.
Heb de auto vanmiddag gekocht en daar deed die ook al raar. De eigenaar deed het vervolgens en.toen lukte het wel.
Dus is dacht zal wel aan mij liggen.
Maar wat doe ik nu fout?
Ps ben ontzettend blij met de auto. Heel oud, '97 / 1.8 / 695 euro :-)
Irene306
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 jun 2016, 20:56

Re: A technische vrouw heeft kofferbak die niet opent. Cabri

Berichtdoor Sharknose » 23 jun 2016, 07:53

Weet het niet zeker, maar er is iets waardoor je de kofferbak soms niet handmatig kunt openen (als een soort van anti-diefstal beveiliging). Helaas weet ik zo ook niet meer hoe dat op te lossen, maar iemand anders hier vast wel.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: A technische vrouw heeft kofferbak die niet opent. Cabri

Berichtdoor Martijn » 23 jun 2016, 17:02

De 306 cabrio van mijn vrouw had het zelfde probleem. Als je de sleutel draait (zonder het slot naar binnen te drukken) voel je dan weerstand, dat er in het slot wat draait? Doet ie dat wel, slot indrukken en dan nog eens draaien tot ie hopelijk "pakt" . Doet ie het niet, voorzichtig en met gevoel slot iets indrukken en klein beetje draaien.

Als de auto centrale vergrendeling heeft : kofferbakslot naar rechts draaien, met de sleutel via bestuurders portier op slot doen, dan weer open doen en opnieuw kofferbak proberen. Het systeem doet de kofferbak wel op slot maar bij een cabrio moet je altijd met de sleutel ontgrendelen
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: A technische vrouw heeft kofferbak die niet opent. Cabri

Berichtdoor Irene306 » 24 jun 2016, 23:13

Hallo Sharknose en Martijn.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik had nog niet gezien dat jullie hadden gereageerd.
Maar dat met de kofferbak was mijn eigen fout en zo stom dat ik hier niet schrijf waarom het niet lukte.

Ik heb paar dingetjes ontdekt waarvan ik hoop dat hier antwoorden te vinden zijn.
Mijn auto blijft bijvoorbeeld wel 15 min keihard loeien om af te koelen als ik hem uitzet.
En wil ik net de kap openzetten, gaat niet electrisch, pruts pruts, alle buren kijken natuurlijk. Krijg ik um gewoon niet goed in dat laatste stuk gevouwen, waardoor ie er uit blijft steken en die afschermkap onmogelijk dicht kan.

Ik ga op zoek!
Fijn weekend!
Irene306
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 22 jun 2016, 20:56

Re: A technische vrouw heeft kofferbak die niet opent. Cabri

Berichtdoor Frank.04 » 25 jun 2016, 10:36

Tijdens het vouwen moet je een van de baleinen terugduwen, richting achterzijde van de auto, dan past het wel.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43


Keer terug naar 306

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten