Motor probleem 206

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motor probleem 206

Berichtdoor Darkspyder206 » 22 aug 2016, 17:43

Goede dag Leden,

Ik hoop dat hier wat mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over het probleem waar ik enkele dagen last van heb,

Het gaat om het volgende, Ten eerste het betreft een Peugeot 206 1.4 XT uit 1999.

Het probleem is dat hij gewoon normaal rijdt maar soms doet zicht dit probleem voor dat hij ineens uit zich zelf ook in zijn vrij toeren gaat maken met als gevolg dat als ik dan wil weg rijden voor het stop licht hij afslaat en na 3 keer starten pas weer aan slaat. met als gevolg dat hij weer het zelfde wil doen maar als ik dan genoeg gas geef en het gas pakt op dat ik dan met 5 duizend toeren moet weg trekken anders slaat hij weer af. En ik heb zelfs gehad dat als ik dan eindelijk weer kan weg rijden hij zelf blijft rijden als ik dan rem verminder ik wel vaart maar als ik de rem los laat spring hij weer naar een hogere snelheid zonder dat ik gas geef. En als hij voor het stoplicht begind toeren te maken en ik geef gas hij ook wil afslaan klink mij een beetje als verzuipen maar dat doet de Peugeot zich zelf aan. Weet iemand wat dit euvel kan zijn ?

Alvast bedankt,

Groetjes Raymond
Darkspyder206
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 aug 2016, 17:18

Re: Motor probleem 206

Berichtdoor maan » 22 aug 2016, 20:52

Beste Raymond,

uit zichzelf optoeren en harder gaan: Dan is er waarschijnlijk lekkage van "valse lucht". Als er tussen gasklep en motor lucht inlekt dan ziet de motor dat als gasgeven. Vervolgens gaat de computer de inspuiting van benzine daarop bijregelen.

Een andere mogelijkheid is dat de zogenaamde "gaskleppositiesensor" niet meer goed is, maar dan verwacht ik eerder inhouden dan optoeren.

succes met opsporen
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Motor probleem 206

Berichtdoor Darkspyder206 » 23 aug 2016, 11:56

maan schreef:Beste Raymond,

uit zichzelf optoeren en harder gaan: Dan is er waarschijnlijk lekkage van "valse lucht". Als er tussen gasklep en motor lucht inlekt dan ziet de motor dat als gasgeven. Vervolgens gaat de computer de inspuiting van benzine daarop bijregelen.

Een andere mogelijkheid is dat de zogenaamde "gaskleppositiesensor" niet meer goed is, maar dan verwacht ik eerder inhouden dan optoeren.

succes met opsporen


Bedankt voor je antwoord. Maar waarom doet de auto dit niet continue dan ? als er ergens een gaatje zit waar valse lucht word aan getrokken moet hij dit toch altijd doen ?
En dan nog een vraagje waar moet ik zoeken onder de kap ik ben niet zo technische ik kan wel wat maar ik weet niet precies waar alles zit en waar ik moet kijken.

Groetjes,
Darkspyder206
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 aug 2016, 17:18

Re: Motor probleem 206

Berichtdoor jerilo » 23 aug 2016, 17:25

Ik vermoed, maar weet niet wat voor injectiesysteem er gemonteerd is, dat je gasklephuis en stappenmotor vervuild zijn.
Dit kan los genomen worden en schoonmaken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Motor probleem 206

Berichtdoor maan » 23 aug 2016, 20:22

Darkspyder206 schreef:Bedankt voor je antwoord. Maar waarom doet de auto dit niet continue dan ? als er ergens een gaatje zit waar valse lucht word aan getrokken moet hij dit toch altijd doen ?
En dan nog een vraagje waar moet ik zoeken onder de kap ik ben niet zo technische ik kan wel wat maar ik weet niet precies waar alles zit en waar ik moet kijken.

Groetjes,


Alles trilt, word warm en koud, en gaatjes of spleetjes kunnen open en dicht gaan.

Maar je tweede vraagje, ik denk dat je of een goed handboek ( vraagbaak of Haynes manual) moet kopen, of ermee naar iemand gaan met autosleutel ervaring.
Vermeld je woonplaats en wie weet is er iemand uit de buurt die je op weg wil helpen.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Motor probleem 206

Berichtdoor Darkspyder206 » 24 aug 2016, 17:55

maan schreef:
Darkspyder206 schreef:Bedankt voor je antwoord. Maar waarom doet de auto dit niet continue dan ? als er ergens een gaatje zit waar valse lucht word aan getrokken moet hij dit toch altijd doen ?
En dan nog een vraagje waar moet ik zoeken onder de kap ik ben niet zo technische ik kan wel wat maar ik weet niet precies waar alles zit en waar ik moet kijken.

Groetjes,


Alles trilt, word warm en koud, en gaatjes of spleetjes kunnen open en dicht gaan.

Maar je tweede vraagje, ik denk dat je of een goed handboek ( vraagbaak of Haynes manual) moet kopen, of ermee naar iemand gaan met autosleutel ervaring.
Vermeld je woonplaats en wie weet is er iemand uit de buurt die je op weg wil helpen.


Vandaag de auto even laten uitlezen. En er kwam een koelvloeistof tempratuur sensor storing uit. Wat dus kan zijn dat de choke elke keer aan gaat en vandaar toeren gaat maken. Wat is jullie menen hier over ?
Darkspyder206
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 aug 2016, 17:18

Re: Motor probleem 206

Berichtdoor willem_jacobs » 24 aug 2016, 20:18

dat is een plausibele verklaring voor het eerder beschreven probleem
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten