Lengte oliepijlstok

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Lengte oliepijlstok

Berichtdoor fred_S » 29 jun 2017, 14:28

Ik heb het gevoel dat de oliepijlstok die in onze Peugeot 406 te kort is waardoor ik een verkeerd oliepijl zie, de oliepijl meter in het dashboard geeft vol aan maar de oliepijlstok geeft halfvol aan.Wie kan mij vertellen hoe lang deze moet zijn? Ik heb een 1.8 ltr motor met code 6FZ. de lengte die ik nu meet is 560 mm totaal dus incl.handvat.
fred_S
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 25 mei 2017, 22:49

Re: Lengte oliepijlstok

Berichtdoor superTED (DJ5) » 11 jul 2017, 12:13

Hallo fred-s, een direct antwoord op je vraag heb ik helaas niet voor je.
Ter geruststelling wil ik toch reageren. Dat de olie op de pijlstok halverwege komt betekent in ieder geval, aangezien electronisch er een signaal 'vol' gegeven wordt, dat er geen olie te weinig is.

Dat je zeker wilt weten of je een goede pijlstok hebt kan ik alleen maar onderschrijven.
Met een te korte pijlstok heb je immers kans dat je olie teveel hebt in de motor.
Hopelijk weet iemand het antwoord op je vraag.
Ik zoek nog een oplossing voor hoe de borgmoer van de spanrol van mijn Peugeot Boxer los gaat:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=30262

Bedankt voor het meedenken
(tot nu toe wel kijkers, maar jammer genoeg 0 reacties)
superTED (DJ5)
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 11 jul 2017, 11:44

Re: Lengte oliepijlstok

Berichtdoor fred_S » 11 jul 2017, 12:21

Bedankt voor je reactie, ik hou het er maar op dat elektronisch vol ook vol is. Daarnaast blijf ik het peil in de gaten houden met de peilstok.
fred_S
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 25 mei 2017, 22:49

Re: Lengte oliepijlstok

Berichtdoor superTED (DJ5) » 11 jul 2017, 12:23

Ja, maar je weet nu niet of en wanneer je teveel olie in de motor hebt.
Dat zou ik toch wel willen weten. Teveel olie kan namelijk motorschade opleveren, daar zit je toch ook niet op te wachten.
Je topicvraag vind ik daarom zeker nog steeds het beantwoorden waard.
Ik zoek nog een oplossing voor hoe de borgmoer van de spanrol van mijn Peugeot Boxer los gaat:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=30262

Bedankt voor het meedenken
(tot nu toe wel kijkers, maar jammer genoeg 0 reacties)
superTED (DJ5)
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 11 jul 2017, 11:44

Re: Lengte oliepijlstok

Berichtdoor fred_S » 11 jul 2017, 12:51

Ik weet dat wanneer er te veel olie in zit dat de aanduiding gaat knipperen in het dashboard vanuit mijn C5 (Citroen) maar het zou fijn zijn als ik wist hoelang de peilstok zou moeten zijn, de vraag staat dus nog steeds open.
fred_S
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 25 mei 2017, 22:49

Re: Lengte oliepijlstok

Berichtdoor Keezx » 12 jul 2017, 20:37

Lengte pEIlstok is bepalend, ik zou die elekrtronische zooi niet vertrouwen, hoe groot is de kans dat er een verkeerde in zit?
Even langs de sloop met een rolmaatje en je weet het....
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten