indenor diesel (j7) valt stil bij warme motor

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

indenor diesel (j7) valt stil bij warme motor

Berichtdoor kurtm » 16 aug 2017, 15:15

Hoi
enige tijd geleden had ik startproblemen met mijn j7 indenor diesel uit 1979.
Toen heb ik de elctrovanne (startsolenoide op de dieselpomp) vervangen en de leidingen ontlucht waarna het probleem volledig was opgelost.

Nu echter start de motor, draait ie goed, maar valt ie steeds stil vanaf de motor goed warm is (tijdje gereden heeft)
Als ie enkele 10 tallen km heeft gereden valt hij overal stil als je stopt.
Ook rookt ie dan nogal fel aan de carterontuchtingspijp die aan de olievuldop zit om de gassen rechtstreeks naar buiten af te voeren (heeft nu mischien wel niets met de rest te maken want deed ie altijd eigenlijk al wel)

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast dank,
kurtm

Re: indenor diesel (j7) valt stil bij warme motor

Berichtdoor 403diesel » 16 aug 2017, 15:29

Als je het toerental langzaam laat zakken, loopt ie dan wel stationair? Heb je het idee dat ie wel wil oppakken na gas loslaten maar zakt het toerental te ver in?
Dan kan de lekcompensatie van slag zijn of het intern lekken is meer geworden. Had je de pomp goed schoon gemaakt met het demonteren van de stop solenoide?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel

Re: indenor diesel (j7) valt stil bij warme motor

Berichtdoor kurtm » 25 aug 2017, 10:19

hij valt eigenlijk direct sitl, vanaf je even moet vertragen kan je hem dan niet draaiende houden.
Heeft motor dan terug koud, blijft hij goed draien, ook tijdens het rijden (tot hij goed op temperatuur is)
pomp schoongemaakt, niet echt nee, is er ook niet af geweest he, enkel die solenoide is vervangen en die vijs je er gewoon op of af.
benzineleidingen enz..wel ontucht toen, en startprobleem is sindsdien idd opgelost, maar nu dan weer het stilvallen he...

Kan ook al veel langer zijn, voor mij is het de eerste keer dat ik er meer dan 3 km mee rijd (nog wel eens iets langer gereden maar was dan wel in de winter als t ijskoud was).

grtjs
kurt
kurtm

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem