carburator 304S

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

carburator 304S

Berichtdoor Koeneke » 26 aug 2017, 16:29

Problemen met de carburator van onze 304S cabrio, automatische choke springt niet op, ik denk dat het waterkanaaltje dat van de motor komt verstropt zit... Iemand dit ook al voor gehad en hoe is dit op te lossen? Nu moet ik telkens als de motor enkele dagen niet gedraaid heeft deksel van de luchtfilter eraf halen, chokeklep manueel dicht duwen en dan kan ik pas starten...
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: carburator 304S

Berichtdoor Koeneke » 29 aug 2017, 23:53

Niemand die weet wat te doen? :(
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: carburator 304S

Berichtdoor Frank.04 » 30 aug 2017, 09:22

Als het klopt wat je zegt en de chokeklep blijft hangen dan heeft dit een (mechanische) oorzaak.

Neem stap voor stap de verschillende onderdelen door en bekijk of het naar behoren functioneert.

Misschien loopt er een asje stroef, misschien werkt de verstelling niet.

Logisch denken dan gaat het vast lukken om het zelf op te lossen.

Succes!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: carburator 304S

Berichtdoor peugeot-304 » 30 aug 2017, 14:24

Koeneke schreef:Problemen met de carburator van onze 304S cabrio, automatische choke springt niet op ...

Op een 304S met XL3S motor hoort normaal een Solex 35/35 EEISA en deze is uitgerust met een manuele choke.

Afbeelding

Afbeelding

Verder sluit ik mij bij Frank aan. Het heeft vast met mechanische storing te maken. Kan best dat een beetje smering op de asjes van de chokekleppen wonderen doet. Misschien zijn deze wel versleten. Verder schrijf je namelijk dat je de chokeklep alleen in het begin moet dicht doen. Dan lijkt het erop dat, als de motor warm genoeg is, ze van zelf weer in ruststand terug gaan.

Succes
Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Re: carburator 304S

Berichtdoor Koeneke » 30 aug 2017, 17:40

Dieter,

blijkbaar heeft een vd vorige eigenaars er een XL5S motor ingezet en dus ook een carburator met automatische choke. Ik moet dus de chokeklep manueel dicht zetten maar ook terug open zetten als de motor gestart is want ze gaat ook niet meer automatisch open bij warme motor. Asje zit los want ik kan de klep vlot bewegen, ik denk dat het waterkanaaltje vd motor naar de carburator verstropt zit maar mag ik dit zomaar spoelen met azijn om evt kalk op te lossen of beter niet?

Groeten, Koen
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten

cron