temperatuur loopt hoog op 307SW

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

temperatuur loopt hoog op 307SW

Berichtdoor Raystarzzz » 02 sep 2017, 19:06

hallo,

Ik hoop dat ik dit in het juiste rubriek plaats..
Mijn buurman heeft een Peugeot 307 SW en stond vandaag plots langs de weg omdat er rook uit motorhuis kwam en de temperatuur te hoog was.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft hij rond gereden met de dop eraf van het koelvloeistof reservoir.

Nu is hij afgesleept en zei degene van de wegenwacht dat het waarschijnlijk de koppakking is. Ik ben geen auto techneut maar ik heb bepaalde dingen gecheckt zoals lekkage om en rond motorblok of lekkage op grond of witte rook uitlaat of witte smurrie bij peilstok of bijvul dop zit. Dit was bij alles niet het geval! Wel ligt er een klein plasje water bij de uitlaat..

Wel is het zo dat de ventilator van radiateur het niet doet, maar dat probleem heeft hij naar mijn mening al wat langer omdat ik de nooit hoorde aanslaan. Nu dus gecontroleerd en slaat niet aan.

Ook is het zo dat de rubberslang naar de radiateur warm is en die onder koud.. dus ik dacht een thermostaat? maar nogmaals ik ben een leek!

hebben jullie enig idee wat het kan zijn of zijn er meerdere dingen wat ik kan doen of controleren?

Is er een mogelijkheid dat koelvloeistof systeem ontlucht moet worden?

ik hoor het graag van jullie,

groeten,

ramon :D
Raystarzzz
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 02 sep 2017, 18:55

Re: temperatuur loopt hoog op 307SW

Berichtdoor Fritzie » 03 sep 2017, 17:08

Klinkt als een kapotte waterpomp. Vooral omdat de onderste slang koud blijft. Onderste slang moet ook warm zijn wil de schakelaar voor de ventilator aanslaan. Ik zou die als eerste controleren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Avatar gebruiker
Fritzie
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 07 jul 2015, 19:43


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten