Nou.. 'the story continues'
Vanochtend de brandstofpomp vervangen voor het oude exemplaar wat ik nog had liggen. Helaas was die pakking niet helemaal lekker meer, maar om te proberen voldoende dacht ik. Uiteraard gaat er dan altijd iets mis. Er viel een boutje wat ik nergens meer kon vinden..
.. Na lang zoeken toch maar van een andere motor afgehaald..
Uiteindelijk wilde de auto daar niet op starten.. trok waarschijnlijk teveel valse lucht. Maar tijdens de startpogingen zag ik alweer brandstof uit de carburateur komen (buitenzijde wel te verstaan). Dat heeft dus duidelijk niets met de brandstofpomp te maken. Kortom. Oude er weer af. Nieuwe er weer op.
Daar liep de auto op. Weliswaar niet meer stationair, maar dat kon me vanochtend eigenlijk niets verrekken.. ik wilde van de lekkage af zijn. Ik heb de auto dus gestart en met de hand de choke teruggeduwd. Lekte.
Toen ik laatst de pakkingen zat te vervangen viel me al op dat één van de pakkingen veel dikker was dan de pakking die er uit kwam. Ik heb me zelfs nog zitten afvragen of de schroefjes wel gingen passen. Daar leek de auto nu op te lekken.
Je ziet hier dat de pakking dikker is. Vrij stug ook.
Dus van een andere carburateur een pakking afgehaald. Die leek nog heel. Die heb ik er tussen geplaatst. Auto gestart. Wat me opviel is dat er toen géén lekkage was. Ik kon een
niet meer onderdrukken. Totdat ik gas gaf. Iedere keer als ik gas geef en ik laat het gas los, dan lekt er brandstof uit de acceleratiepomp. Zodra de motor stationair draait is er niks aan de hand.
Ik denk dus een probleem met het membraam. Dat moet ik dus van de week maar eens gaan proberen. Gelukkig is daar gemakkelijk bij te komen. Twee schroefjes en je hebt het in je handen. Maar omdat de carburateur met de vorige pakkingen ook lekte denk ik dat het vrij weinig zin heeft de oude terug te zetten. Dus daar moet ik nog eens iets op verzinnen.
Of zou er behalve dat membraam nog een ander onderdeel zijn waarop die kan lekken? Dat heveltje of zo?