Mijn leuke 205 Generation

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor beeperhorrie » 13 nov 2016, 15:31

Ik heb ook gewoon Bosch bougies er in. Zaten versleten kersjes met dubbele elektrode in het blok. Echter compleet versleten dubbele bougies in vergelijking met verse enkele zal de laatste toch altijd beter presteren. Bij mij was het trouwens (voor alle drie de broemen) na bougies vervangen meteen beter starten en bij lage toeren mooier lopen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 20 nov 2016, 12:59

Ziezo, de afgelopen dagen weer lekker druk geweest met de 205. Vrijdag aan het eind van de middag kon ik nog snel terecht bij 205 Totaal in Lutten voor een nieuwe kachelweerstand en printplaatje achter de draaiknop van de blower (weet even niet hoe dat heet). Tijdens het inbouwen heel prettig met Wilfred gepraat over allerlei 205jes, weet nu weer een stuk meer. Was er al eens eerder geweest en kan het iedereen aanraden: je wordt snel en vriendelijk geholpen voor een heel redelijke prijs. Gister was ik weer aan het werk bij de Peugeotdealer en heb ik even een monteur vriendelijk gevraagd of hij nog even mijn olie, bougies en filters kon vervangen. Dat wou hij wel doen als ik zijn grote oude Mercedes kon wassen, leek mij een prima deal. Winterbanden zitten er nu ook op, ziet er stoer uit en zijn een maatje breder dan mijn zomerbanden (175 vs 165 mm) dus ben benieuwd hoe het rijdt. Luchtfilter is nog niet gebeurd omdat ik de verkeerde besteld had. Bougiekabels gaan ook retour want die waren nog als nieuw. 8)
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor depsycholoog » 06 apr 2017, 00:17

205RJ schreef:Ziezo, de afgelopen dagen weer lekker druk geweest met de 205. Vrijdag aan het eind van de middag kon ik nog snel terecht bij 205 Totaal in Lutten voor een nieuwe kachelweerstand en printplaatje achter de draaiknop van de blower (weet even niet hoe dat heet). Tijdens het inbouwen heel prettig met Wilfred gepraat over allerlei 205jes, weet nu weer een stuk meer. Was er al eens eerder geweest en kan het iedereen aanraden: je wordt snel en vriendelijk geholpen voor een heel redelijke prijs. Gister was ik weer aan het werk bij de Peugeotdealer en heb ik even een monteur vriendelijk gevraagd of hij nog even mijn olie, bougies en filters kon vervangen. Dat wou hij wel doen als ik zijn grote oude Mercedes kon wassen, leek mij een prima deal. Winterbanden zitten er nu ook op, ziet er stoer uit en zijn een maatje breder dan mijn zomerbanden (175 vs 165 mm) dus ben benieuwd hoe het rijdt. Luchtfilter is nog niet gebeurd omdat ik de verkeerde besteld had. Bougiekabels gaan ook retour want die waren nog als nieuw. 8)


Zo, ook even hier meegelezen! Leuk dat je 'm nog steeds hebt. Waarvoor was je vandaag bij Wilfred?
205 1.1 XE XW7
Peugeot Fox ;-)
Avatar gebruiker
depsycholoog
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 29 apr 2015, 00:20

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 06 apr 2017, 10:14

Ah je hebt die van mij ook gevonden haha. In eerste instantie had ik hem gebeld in de veronderstelling dat mijn achteras gaar was, die rammelde nogal. Dat viel uiteindelijk heel erg mee, was nog goed maar heeft een beugel bij gebogen (geloof ik) die voor dat lawaai zorgde. Heb het ook niet meer gehoord, erg fijn! Ook had ik het idee dat hij niet goed remde ook al had ik in oktober met de APK de achterremmen laten vervangen. Het bleek dat die niet goed genoeg afgesteld stonden: er zat teveel ruimte tussen de remschoenen en de trommels. Daardoor moest je de handrem ook hard aantrekken, anders rolde die zo de oprit af. Dat is allemaal opgelost nu en hij remde op de terugweg met 4 winterbanden achterin alweer een heel stuk beter. Wat minder meeviel is dat er in de voorophanging van alles is vervangen: stabilisatorrubbers L+R en veerpootlagers. Ik had helemaal niet door dat het zo erg was, maar hij stuurt nu compleet anders. Echt een gigantisch verschil: ik heb nu niet meer het idee dat het een auto is waarvan alles altijd een beetje los hoort te zitten en te rammelen. Het stuurt gewoon strak nu, erg fijn. Was wel weer een duur grapje dus hoop vanaf dat het vanaf nu even wat rustiger gaat kwa onderhoud. Tot slot heeft ie er een 3e remlicht ingebouwd, is de stoelvergrendeling linksvoor vervangen en nog wat kleine dingetjes. Ik heb er zelf nog een Alpine autoradio ingebouwd omdat ik nogal van muziek houd, blij mee :D

Nu weer lekker sturen en sta nog steeds lachend bij de pomp, het verbruik op LPG met winterbanden en stevig doorrijden (wel veel snelweg) was nu 1:11. Nu weer de smallere zomerbanden eronder dus dat zal nog iets verbeteren
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor RG1992 » 06 apr 2017, 20:00

Goed om te horen dat het de centen waard was! Dat sturen zal in de afgelopen 20 jaar inderdaad langzamerhand steeds slechter zijn geworden. Als je dan de heleboel laat vervangen zal dat wel een merkbaar verschil opleveren. Rijdt zoveel lekkerder hè ;)
Laatst bijgewerkt door RG1992 op 12 jul 2017, 01:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 06 apr 2017, 22:22

Haha klopt helemaal, hoorde wel een bonkend geluid maar wist niet dat er zoveel op stuurgevoel te winnen was. Rijdt écht weer lekker nu
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 14 aug 2017, 12:36

Weer even een update nu ik de 205 bijna een jaar heb. Bevalt nog steeds uitstekend! In het jaar alweer 20.000 km mee gereden, eigenlijk zonder echte problemen. Het tanken van LPG blijft fijn, de prijzen zijn weer iets gezakt naar 51 cent op sommige plekken in de randstad.

Vorige week de Franse AutoDag bezocht in Culemborg waar ik een paar forumleden heb mogen ontmoeten! Was erg leuk, veel leuke auto's gezien ook:

Afbeelding
De GTI van @Dimitri, erg fraaie wagen! Kon je op de terugweg echter niet bijhouden op de snelweg :-|

Afbeelding

Afbeelding
En een erg fraaie 406 coupé. Zie hier mijzelf over een paar jaar ook wel in rijden, dan gelijk wel een dorstige V6 wat mooi afgewisseld kan worden met de 205 op LPG :P

Afbeelding

Tot slot even mijn beginpost aangepast zodat er weer foto's zichtbaar zijn. Photobucket account verwijderd en nu Imgur gebruikt. Werkt voor mij tot nu toe het beste
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 28 okt 2017, 15:27

Tijd voor een update:
Omdat de 205 aardig aan zijn kilometers komt was het weer tijd voor frisse olie en filters. Kofferklepveren waren ook aan de beurt. Samen met RG1992 dit aangepakt, leuk klusje en gelijk zijn 205 Roland Garros en 206 GTI mogen aanschouwen (en voelen...). Bedankt man :D

En we hebben weer APK! Dit jaar zo in 1x er doorheen gekomen, was een aangename opluchting. Wel was er weer een remverschil achter waargenomen, dit viel nog net binnen de norm dus goedgekeurd. Ze hebben even de remmen ontlucht om te kijken of het beter werd maar dat was niet het geval. Het blijft een beetje vreemd aangezien vorig jaar de complete remmerij achter is vervangen, iemand een idee? Niet een heel groot probleem verder omdat ie gewoon goed remt en dus ook door de APK kwam!

Naast nieuwe APK zijn ook weer de winterbanden (Vredestein 175/70/R13 uit mijn hoofd) eronder gekomen, dit is echt een wereld van verschil kwa grip, looks en rijgedrag met mijn zomerbanden (165/70/R13, B-merk). De auto heeft dus veel meer grip in bochten, staat een stuk mooier (stoerder omdat de wielkasten nu wel opgevuld worden in de breedte) en stabieler op de snelweg. En het is nog niet eens winter... Komend voorjaar gaan er dus ook andere zomerbanden onder, van een goed merk op speedlines en zeker grotere breedte dan die er nu onder zaten.

Al met al dus nog steeds enorm tevreden met deze fijne auto :-)

Afbeelding

Afbeelding
Met de winterbanden eronder. Vind het persoonlijk erg leuk staan
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor RG1992 » 31 okt 2017, 16:15

Het geven van de beurt ging heerlijk inefficiënt, maar we hebben lekker kunnen kletsen en gelachen dus gezellig was het zeker haha :mrgreen:
Jouw 205 reed ook super! Het was niet te merken aan het vermogen dat ie op LPG loopt en ik vond 'm een stuk fijner rijden dan de XS en de RG. Met de verse olie en het nieuwe Purflux filter moet hij er wel weer even tegenaan kunnen denk ik zo :-)
En wat die kofferklepveren betreft, ik werd gelijk jaloers toen ik het resultaat zag haha! Binnenkort ook maar eens nieuwe bestellen voor de Pugjes hier.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 20 feb 2018, 21:53

Weer veel aan de auto gebeurd, dus tijd voor een update:

Samen met RG1992 de stuurkogel aan de rechterkant vervangen. Vorig jaar de linkerkant al gehad, logischerwijs was deze nu ook aan de beurt. Vooraf leek het een moeilijke klus te worden omdat een en ander er erg vastgerot uitzag, echter de boel was zo los! Vervangen was eigenlijk heel eenvoudig (ook met behulp van RG1992's verzameling goed gereedschap :-) ). Op de terugweg vanaf Brabant naar Twente waren alle rammels uit de ophanging verdwenen. Altijd leuk hoe een onderdeel van 9 euro zo'n verschil kan maken. Daarna de auto laten uitlijnen, dit was nu wel nodig nu beide kanten vervangen waren. Rijdt als een trein nu. 8)

De volgende aanpassing is vooral van optische aard en stond al heel lang op het verlanglijstje: een GTI-onderspoiler. Via Facebook toevallig precies in de goede kleur op de kop kunnen tikken. Dagje klussen (dank aan Diego voor de uitleg!) met een gaaf resultaat. Heel blij mee want staat een stuk sportiever! De verstralers die erop zaten doen het wel maar het glas ervan is gebarsten. Op den duur vervangen voor een knappe set. Aansluiten was met een beetje uitzoekwerk goed te doen: gezekerd aangesloten op de accu met een relais dat 'getriggerd' wordt door het groot licht. Dat signaal afgetapt door een draad tussen het H4'tje en de connector te klemmen, zo hoefde er niet in de originele bedrading geknipt te worden. Werkt perfect!

Bij het ophalen van de spoiler is m'n uitlaat lek gegaan, grote scheur bij de middenpijp en einddemper dus die zijn allebei vervangen. Klonk sportief, maar persoonlijk geef ik meer om een mooi motorgeluid :P

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag de auto maar weer uitgebreid gewassen en in de wax gezet, blijf de lak erg mooi vinden!
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 205RJ op 01 maart 2018, 15:42, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor beeperhorrie » 21 feb 2018, 00:32

Ziet er poepesjiek uit! Mooie foto's ook weer.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 21 feb 2018, 10:30

@beeperhorrie Bedankt! :D
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor RG1992 » 01 maart 2018, 14:20

Leuk verslag! Die stuurkogel ging inderdaad buitengewoon makkelijk, alleen vergat je nog even te melden hoe heerlijk strak die wielbouten vastgezet waren door de garage ;)
Uiteraard na afloop zelf wel weer met de monentsleutel vastgezet.
Het begint zo langzamerhand wel n steeds dikker bakkie te worden! Nog een setje peperpotjes en hij is redelijk af denk ik.
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 01 maart 2018, 15:44

Bedankt! Ja het leek wel alsof ze geprobeerd hadden de wielbouten permanent vast te draaien... Zat echt goed vast! Volgende stap is een set 1.6 speedlines ja, eerst maar even sparen...
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 12 jul 2018, 11:34

En dan nu de gewenste 1.6 GTI 'peperbus' velgen eronder! Gelijk maar goed gedaan, en 4 nieuwe Dunlop Sport BluResponse banden in de maat 185/60/R14 eronder: de verbetering in weggedrag is fenomenaal. De auto ligt nu veel stabieler op de weg, met name op de snelweg. Met de vorige standaard banden merkte je echt dat de auto zich steeds aan het zetten was in bochten wat nooit echt voor een zeker en vertrouwd gevoel zorgde. Dat is nu volledig weg, alsof 'ie op rails gaat... Ook is het bandengeluid veel minder en maakt de motor minder toeren door de grotere bandenmaat, ook prettig op de langere afstanden. Wat ik nog moet uitvogelen is de goede bandenspanning: de bandenboer had het over '2,5 bar altijd goed', lijkt mij vrij hoog vergeleken met de fabrieksopgave. Eventjes uitproberen. Kwa looks is het natuurlijk helemaal gaaf door de velgen en de bredere banden. Kortom: helemaal blij mee en klaar voor Frankrijk! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor beeperhorrie » 12 jul 2018, 12:45

En weer een stukje mooier. Ga je dit jaar ook weer naar Culemborg op 2 september?
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor maan » 12 jul 2018, 15:03

Mooi hoor,
Ik heb dezelfde velgen en bandenmaat op de CJ en rij op 2,2 a 2,3 bar.
Gr
Albert
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 12 jul 2018, 15:08

@Beeperhorrie: bedankt! Jazeker, staat wel op de planning. Lijkt me heel gaaf

@maan: dankje, ga ik ook proberen dan!
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 18 aug 2019, 17:20

Nu de 205 alweer drie jaar in mijn bezit is, is het weer tijd voor een update!

Met inmiddels 270.000 km op de teller bevalt de wagen nog erg goed. Sinds de laatste update is hij ingezet voor een aantal roadtrips, en zijn verschillende onderdelen vervangen.

Om te beginnen hebben we er vorig jaar mee zijn thuisland opgezocht: ruim anderhalve week toeren door Normandië en Bretagne over de landweggetjes maar ook scheuren op de autoroute. Dat ging super, heerlijk met de ramen open van het land en de auto genieten.

Wat ook leuk was om mee te maken, al zoekende naar de juiste weg in het oude Saint Malo: een aangeschoten Fransoos die vol enthousiast “AAAH deux-cent-cinq GTI!!!” begint te roepen. :-) Ik denk dat ik dat te danken heb aan de GTI-voorspoiler en speedline velgen, leuk om mee te maken!

De 205 heeft zich heel goed gehouden, afwisselend op LPG en benzine zo’n 3000 km gereden. Heerlijk om met je eigen auto op pad te zijn!

M’n vriendin heeft een fotohobby, en de 205 was regelmatig object van studie. Hierbij een foto-impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier spot je ze nog in hun natuurlijke habitat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor Tobias106205 » 18 aug 2019, 21:40

Prachtige foto's hoor! Heb je nog hogere kwaliteit voor gebruik als wallpaper :D
205RJ schreef:Heerlijk om met je eigen auto op pad te zijn!

Dat kan ik beamen :-)
Tobias106205
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 aug 2019, 11:36

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor 205RJ » 19 aug 2019, 23:13

Tobias106205 schreef:Prachtige foto's hoor! Heb je nog hogere kwaliteit voor gebruik als wallpaper :D


Dankjewel! :-) Natuurlijk, hieronder staan een paar in volledige grootte. Die kun je dan downloaden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor Tobias106205 » 24 aug 2019, 00:02

205RJ schreef:Dankjewel! :-) Natuurlijk, hieronder staan een paar in volledige grootte. Die kun je dan downloaden!

Super, heb er een uitgekozen als wallpaper =)
Tobias106205
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 14 aug 2019, 11:36

Re: Mijn leuke 205 Generation

Berichtdoor ~Orin » 02 sep 2019, 12:46

Er gaat echt niets boven road trippen met een 205 is mij geleerd! Fantastisch foto verslag ;)
Afbeelding
Avatar gebruiker
~Orin
 
Berichten: 776
Geregistreerd: 31 maart 2014, 17:56
Woonplaats: Midwoud

Vorige

Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten