EPS ABS storing

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

EPS ABS storing

Berichtdoor Brouwmeester » 24 jun 2018, 01:13

Ik heb een spiksplinternieuwe Peugeot partner automaat, diesel maart 2018. Vandaag ging die zelfs door de 5000 km gereden grens tja ik ben trots op mijn waggeltje.
Vanavond teruggereden naar huis, lekker door de stad rustig rijdend op cruisecontrol. Over een heel klein licht glooiend drempeltje, schiet de auto in EPS storing en vervolgens in ABS storing, de automaat gaat gelijk naar versnelling 1, en niet meer automatisch doorschakelen naar 2, gelukkig heb ik flippers bij het stuur, auto gaat uiteindelijk naar 2 en 3, maar niet naar 4. Thuis gekomen auto geparkeerd, motor uitgezet. Weer gestart, schiet na enkele seconden gelijk in EPS en ABS storing.
Gelukkig heb ik garantie, en ga er maandag mee naar de garage. Hoop dat ze het kunnen vinden en repareren. Toch nieuwsgierig hier, heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.

Vriendelijke groet

Vincent Verhaar
Nieuwegein.
Liever glijden dan rijden
Brouwmeester
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 27 maart 2018, 10:43

Re: EPS ABS storing

Berichtdoor Brouwmeester » 25 jun 2018, 15:10

Update,
Vandaag bij de garage geweest, de auto reed wel, maar alleen op de manueel stand, en dat is voor een automaatrijder wel heel vreemd. Alleen dus de versnellingen 1,2 en 3 beschikbaar. Naar vier wilde die echt gewoon niet. Dus met maximaal 40km per uur binnendoor op. 50km wegen naar de garage. Tuurlijk wel een Peugeot garage. Daar hebben ze de auto uitgelezen. De snelheid waarbij de foutmeldingen optraden, 47km konden ze ook uitlezen. Het linkervoorwiel gaf aan de computer een andere snelheid door dan het rechter voorwiel.
Ze hebben de sensor bij het voorwiel eruit gehaald en nagekeken. Schoongemaakt en terug gezet. Proefrit gemaakt en de computer gereset. Hij doet het weer. Hopelijk blijft het de komende 4,5 jaar hierbij.

Groet
Vincent
Liever glijden dan rijden
Brouwmeester
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 27 maart 2018, 10:43

Re: EPS ABS storing

Berichtdoor Brouwmeester » 25 jun 2018, 23:06

Vanavond rustige naar huis gereden, helaas is dezelfde storing er weer ingelopen. Morgenochtend weer terug naar de garage, ik ben bang dat het geen leuk gesprek daar gaat worden. Wie heeft hier een verklaring voor.?
Liever glijden dan rijden
Brouwmeester
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 27 maart 2018, 10:43

Re: EPS ABS storing

Berichtdoor EJH405 » 26 jun 2018, 23:24

Wellicht is 1 van de 2 banden veel zachter opgepompt dan de ander?

Slecht contact tussen sensor en kabel dat rammelt bij een hobbel? Draadbreuk?

Succes, inderdaad niet leuk.
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven

Re: EPS ABS storing

Berichtdoor Brouwmeester » 26 jun 2018, 23:29

Vanmorgen dus bij de garage de auto ingeleverd. Ze hebben hem nu een paar daagjes gehouden, ik heb een leenauto gekregen tot max vrijdag. Kilometers vrij. Alleen benzine moet ik betalen. Ze gaan het ABS sensor vervangen en daarna 80 tot 100 km proefrijden. Alles op de garantie.
Nefkens Nieuwegein heeft het nu goed opgepakt. Dus complimenten voor deze dealer. Ik wacht even de situatie af.

Gr.
Vincent
Liever glijden dan rijden
Brouwmeester
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 27 maart 2018, 10:43

Re: EPS ABS storing

Berichtdoor Brouwmeester » 28 jun 2018, 17:23

Vanmiddag mijn Partner weer opgehaald bij de Peugeot dealer (nefkens nieuwegein).
Zij hebben vervangen de ASB ESP wielrensport linksvoor en de wiellager linksvoor met als motivatie erbij. “. Niet te zien, wel voelbaar hoogte verschil in oppervlak magnetrons van het wiellager.”.

Alles is uitgevoerd onder garantie. Ook geen nota gekregen voor de vervangende auto. Ze hebben het keurig opgelost uiteindelijk. En dat mag ook wel bij een nieuwe auto van nog geen 4 maanden oud met net 5000 km op de teller.

Complimentjes dus voor de Nefkens garage in Nieuwegein.
Liever glijden dan rijden
Brouwmeester
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 27 maart 2018, 10:43

Re: EPS ABS storing

Berichtdoor EJH405 » 28 jun 2018, 23:30

Fijn dat het netjes opgelost is!
Misschien kun je je bericht nog even aanpassen zodat de spellings'correcties' ook een zinnig verhaal opleveren? :wink:
--
Peugeot 405 break 'Vendome' 2.0 BVA 1995 Vert Sorento
Eerdere auto's: Lancia Delta 2009 1.4t-jet, Citroën C4 coupé VTR+ 1.6hdi 2005, Peugeot 405 GRX 1.6 1992
Avatar gebruiker
EJH405
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 09 mei 2017, 00:10
Woonplaats: Eindhoven


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten