Diverse vragen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Diverse vragen

Berichtdoor henryhoogenberg » 11 jul 2018, 20:22

Hallo forumleden,

Ik heb sinds kort een Peugeot 504 cabriolet 2,7 V6 uit 1976 van een overleden vriend overgenomen
Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ben ook net lid geworden van de PCN club!

Nu zit ik met een paar vragen:

- Oliepeil stuurbekrachtiging is te laag (hij joelt wat), ik wil bijvullen maar ik weet niet wat er in moet voor olie.
Ik kom er niet achter, is dit ATF Dextron 2 van MPM? deze flacon zag ik in zijn schuur staan. maar ook Total Fluid ATX stond er.

- Auto rijdt op LPG. Nu wil ik in de noodtank ook wat benzine doen. en proberen of hij er op loopt. maar welke? Euro 95 of 98? Wel lood toevoegen of niet?

- Waar kan ik het beste onderdelen kopen? Via de club?. Ik wil ook donkere kentekenplaten, zit nu gele op. Maar wil wel de echte donkere. Waar kan ik die het beste kopen?

Alvast bedankt voor alle reacties.

groet

Henry
henryhoogenberg
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 jul 2018, 19:12
Woonplaats: Schagen

Re: Diverse vragen

Berichtdoor RobinHoed » 11 jul 2018, 22:51

Weet maar antwoord op 1 vraag
Hier kun je kenteken platen laten maken.

Dit kan alleen als je huidige kenteken plaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters bestaat. Indien dit niet het geval is kun je een historisch kenteken aanvragen.





Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Diverse vragen

Berichtdoor 403diesel » 12 jul 2018, 00:10

Wat ik op de site van kroon olie kan terugvinden is ATF Dextron 2 idd de juiste olie voor de stuurbekrachtiging.

Met het oogpunt op de ethanol die tegenwoordig in euro 95 zit zou ik 98 tanken.
Loodvervanger is niet nodig. Als de motor niet tegen loodvrij kan, kan ie zeker niet tegen gas. Of andersom geredeneerd, als de motor op gas geen problemen geeft zal dat met loodvrij ook niet het geval zijn.
Denk er wel aan dat bij rijden op gas de vlotternaald “droog” staat en mogelijk niet meer goed afsluit als dan toch een keer op benzine wordt overgeschakeld. Dan kan brand een gevolg zijn door overlopende vlotterkamers. Zorg er dus voor dat de vlotters in orde zijn als je op benzine wilt gaan rijden. Sowieso is het niet onverstandig alle rubber brandstofslangen te controleren en vervangen als ze nog niet ethanol bestendig zijn.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Diverse vragen

Berichtdoor jacqabe » 12 jul 2018, 06:48

De enige echte oude kentekenplaten worden nog gemaakt bij Veldhuis, al sinds 1930.
http://velthuisreclame.nl
Afbeelding
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Diverse vragen

Berichtdoor Cabrio404 » 12 jul 2018, 09:44

en volgens mij kan je zo nog ouder krijgen want dit zijn geslagen letters volgens mij kan je ze ook krijgen met opgelegde plastic letters volgens mij een bedrijfje in noord holland
Cabrio404
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 07 sep 2004, 17:54
Woonplaats: vlaardingen

Re: Diverse vragen

Berichtdoor Martijn » 12 jul 2018, 20:14

Welkom,

Stuurbekrachtiging cilinder is waarschijnlijk lek, waardoor je vloeistof verliest. Veel voorkomend probleem, goed te verhelpen. Bijvullen met ATF inderdaad

504 V6 cabrio is een carbu versie . Die gaan niet echt fijn op LPG. Benzine 95 octaan kan ie hebben maar zoals eerder gemeld zit daar teveel ethanol en andere zooi in. 98 octaan is beter en veroudert minder snel. Loodvervanger niet nodig
Onderdelen voor de 504 worden in rap tempo zeldzamer en duurder. De bekende adressen kunnen nog wel leveren, vraag rond want prijzen verschillen enorm. Club is ook een goed adres.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Diverse vragen

Berichtdoor henryhoogenberg » 12 jul 2018, 20:50

Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

@Martijn, cilinder demonteren en keerring vervangen neem ik aan.
Heb jij toevallig een nr van de keerring? Ik heb nog geen onderdelen boek.
En op de PCN site zie ik geen onderdelenboek van de 504.
Waar kan ik die het beste kopen? Cartal had ik al gevraagd maar keerring is niet bekend met zoeken op kenteken in hun bestand.

Alvast bedankt voor je hulp

groet

Henry
henryhoogenberg
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 jul 2018, 19:12
Woonplaats: Schagen

Re: Diverse vragen

Berichtdoor Martijn » 13 jul 2018, 09:06

Onderdelenboek kan je vinden bij de PCN, Komt ook op het ledengedeelte van hun website maar bv ook digitaal te raadplegen op museepeugeot.fr

Als er atf olie terechtkomt in je stuurhoes /stuurhoezen dan lekt het stuurventiel, dat deel met die “wokkel” vertanding eraan. Revisieset heeft onderdeelnummer 4047.03 en was vorig jaar nog bij de dealer te bestellen.

henryhoogenberg schreef:Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

@Martijn, cilinder demonteren en keerring vervangen neem ik aan.
Heb jij toevallig een nr van de keerring? Ik heb nog geen onderdelen boek.
En op de PCN site zie ik geen onderdelenboek van de 504.
Waar kan ik die het beste kopen? Cartal had ik al gevraagd maar keerring is niet bekend met zoeken op kenteken in hun bestand.

Alvast bedankt voor je hulp

groet

Henry
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten