Bij deze stel ik het broertje van de 203 voor, een 403 familiale. Ik heb deze van een vriend kunnen overkopen omdat hij nu zijn droomwagen heeft gevonden, een 404. En deze kans kon ik niet laten liggen, aangezien de wagen in heel goede staat is. De info die ik reeds heb, hij is al ingevoerd in België, dus enkel nog keuring (apk bij jullie) als hij gespoten is, en oorspronkelijk uit Frankrijk. Verdere info moet ik nog opzoeken. Ondertussen wel al wat plaatjes van toen mijn vriend er aan bezig was.
17 augustus komt ze eindelijk naar huis. De stalling waar ze stond kon ze niet meer buiten geraken, de doorgang was versperd (eigenaar van de stalling plaats heeft een capri of 12 die ervoor stonden)
Jones, maak je 403 zo snel mogelijk "rijdend" en werk hem vervolgens verder af als je tijd en zin hebt. Mijn ervaring is dat het dan leuker is om er aan te klussen.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op ! 203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Heeft iemand tips of trucs hoe je hey makkelijkst de voorruit en achterruit er weer in monteerd? Deze zijn gedemonteerd geweest. Maar ik ben nogal ruw op dat gebied (glas) dus mss heeft iemand tios dat het vergemakkelijkt.
Met een touwtje het rubber van buiten naar binnen trekken, dus touwtje rondom in het rubber trekken waar de sponning in moet komen, onderaan in 1 hoek beginnen, makkelijkste is met 2 man, touwtje rondtrekken terwijl man twee zachtje tegen de ruit drukt.
Moet bij de 403 de achterruit er van buitenaf worden gezet of net als bij de 203 van binnenuit? Dat laatste is namelijk knap lastig. Zuurvrije vaseline is toch niet schadelijk voor de rubbers?
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op ! 203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
... nog een kleine aanvulling op het touwtje, trek het touwtje als eerder omschreven maar langs het raam, dan trek je het raamrubber mooi open en zal makkelijk over de raamsponning glijden ...
Bandenvet of siliconen spray is beste keus om het rubber en de raamsponning iets mee in te smeren, minder schoonmaken na de klus, vaseline blijft toch een smerig gedoe ... overal zit vaseline, ook op het touwtje en overal waar het touwtje de auto heeft geraakt ..
Bandenvet is een zeep, silliconen spray kan ik niet adviseren, kan vlekken geven op de lak, en sommige rubber soorten kunnen daar versnelt van uitdrogen. En touwtje trek je idd voorzichtig in een hoek van 45 graden van het raam naar binnen, en je maakt een halve slag dubbel in de sponning, dit omdat het begin best eens niet goed kan pakken.
Gisteren dus om de 403 geweest. Vandaag er maar ineens ingevlogen. Alle vliegroest die aanwezig was afgeschuurd tot bloot ijzer en behandeld tegen roest. Dit zowel buiten als binnen.
Dan beginnen kijken wat er nog allemaal verborgen was. De achterste ramen eruit gehaald om onder de chrome afwerking te kijken, en ja, volledig rot. Dus weggeslepen wat rot was en het overige behandeld. Binnenin ook een inspectie gedaan. 3 rotte plekken waarvan 2 direct moeten aangepakt worden. ( iets voor volgende week)
De zetels en bekleding blijven voorlopig zo. Ze worden enkel goed gereinigd. Weet er trouwens iemand hoeveel AH de batterij moet hebben voor de 403? Die zat er niet meer bij.