Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Dirk85 » 24 aug 2018, 12:04
Na het oplossen van het benzinelekkageprobleem nu maar eens lekker gaan rijden. Loopt goed! Het enige wat opvalt is de blauwe walm uit de uitlaat bij optrekken. Dat is ook terug te zien op de peilstok. 1 liter olie op 100 à 200 km...
In de winter dus maar de kop liften. Het is of de koppakking of de zuigerveren of zoiets. Compressie is op vier cilinders gelijk. Laatste twee bougies aan schutbordzijde zijn wat vetter dan de andere twee.
Iemand ervaring met soortgelijke problemen?
Wat zou het olieverbruik normaal gesproken zijn?
Rondje gereden in Thorn.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
-
Dirk85
-
- Berichten: 285
- Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
- Woonplaats: Weert
door RobinHoed » 24 aug 2018, 14:29
Gaaf te lezen dat je eindelijk kleine tochtjes maakt. Hopelijk worden ze net als bij mij steeds een stuk langer en zien we je in 2019 (of eerder) meerijden bij de diverse toertochten van de verenigingen.
Oorzaak weet ik niet, kan je wel over olie verbruik vertellen. In oktober olie compleet ververst en sinds dien niet meer bijgevuld. Ondanks dat het blijft lekken uit Carter (ziet er op karton altijd erger uit dan het is) geeft de pijlstok ver boven het midden aan en had ook niet tot max gevuld.
Zo'n 4000 km gereden sinds die tijd. Jou verbruik is dus niet goed.
Wellicht weet Aart iets beter wat normaal verbruik is
Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
-
RobinHoed
-
- Berichten: 734
- Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
- Woonplaats: Leidschendam
-
door RobinHoed » 25 aug 2018, 11:04
Hoe ziet het uitlaatgas eruit moest ik vragen. Wit / blauwe rook en vette bougies kon duiden teveel olie in de cilinders.
Wellicht blok even goed schoonmaken met remmen reiniger of zo om goed te kunnen zien waar het precies lekt (als het koppakking is) ?
Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
-
RobinHoed
-
- Berichten: 734
- Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
- Woonplaats: Leidschendam
-
door Robert_Eefting » 25 aug 2018, 13:21
Misschien de kleprubbers/hoedjes gaar?
-
Robert_Eefting
-
- Berichten: 221
- Geregistreerd: 01 dec 2006, 20:34
- Woonplaats: Ruinerwold
door Dirk85 » 26 aug 2018, 14:13
RobinHoed schreef:Hoe ziet het uitlaatgas eruit moest ik vragen. Wit / blauwe rook en vette bougies kon duiden teveel olie in de cilinders.
Wellicht blok even goed schoonmaken met remmen reiniger of zo om goed te kunnen zien waar het precies lekt (als het koppakking is) ?
Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Wit/blauw en twee vette bougies. Klopt. Er zit olie aan de binnenzijde. Dat weet ik. Het is nu de vraag of het de koppakking is. Dat ga ik binnenkort zelf controleren. Maar misschien zijn er nog tips van specialisten of kenners?
Robert_Eefting schreef:Misschien de kleprubbers/hoedjes gaar?
Naar mijn weten heeft een 203 die niet?
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
-
Dirk85
-
- Berichten: 285
- Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
- Woonplaats: Weert
door Dirk85 » 26 aug 2018, 14:15
Ik zit zelf nog even te denken aan een kop, of zelfs complete motorrevisie. Auto gaat voorlopig toch niet weg. Zijn er specialIsten aan te raden? Idemand een idee van de kosten?
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
-
Dirk85
-
- Berichten: 285
- Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
- Woonplaats: Weert
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten