206 1.4 Hdi bj 2004 foutmeldingen

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206 1.4 Hdi bj 2004 foutmeldingen

Berichtdoor patzel » 26 apr 2019, 16:20

Ik heb een aantal vragen omtrent wat meldingen die ik uitlees via Diagbox PP2000 en zie op mijn instrumentenpaneel en display

Ik krijg regelmatig de melding in mijn display uitlaatgas storing icm motormanagement lampje. als ik dit uitlees zie ik staan P0402, P0501, P0500.
De auto rijd en loopt verder prima echter wat kan ik aan deze meldingen doen? soms verdwijnt de uitlaatgas storing.

De volgende foutcode die ik zie staan is "Electronische eenheid ABS/Esp permanente storing, recirculatie pomp ABS/ASR pomp geblokkeerd. ( Ik heb 1 ABS sensor re achter defect) heb ik hierdoor deze melding?

De laatste melding krijg ik in mijn instrumentenpaneel : Tijdelijke indirecte storing geen commmunicatie via de draad data barre. Deze kan ik wissen en komt dan ook op een later tijdstip weer terug. wat te doen ?

Wellicht iemand hier tips? :D
patzel
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 apr 2019, 16:08

Re: 206 1.4 Hdi bj 2004 foutmeldingen

Berichtdoor jerilo » 29 apr 2019, 12:51

De storingen P0501 en P0500 hebben te maken met de voertuigsnelheid. Deze pakt de motor ECU vanuit de ABS ECU.
De storing P0402 heeft als uitleg EGR overmatige doorstroming

Ik zou je EGR klep er eens vanaf halen en kijken of deze niet vuil is en open blijft staan.

Voor de andere storingen zou ik het toch in de ABS ECU (compleet met pompunit) zoeken. Deze gaan nog wel eens kapot op het de pompmotor maar ook op het elektronica gedeelte. En hierdoor raakt je multiplex systeem (data barre) ook van in de war vandaar dus de laatste foutmelding.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten