Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor robinvb » 28 apr 2019, 00:25

Ik ben mij aan het oriënteren om een prachtige 404 aan te schaffen en te mogen verzorgen. Uiteraard, mocht je er een hebben, laat het weten!! Maar ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen aan een beetje advies.

Zijn er bepaalde zwakke punten specifiek voor deze auto's waar ik extra op moet letten bij het kopen? (uiteraard de roest onder de deuren/dorpels/wielbakken e.d., maar wellicht zijn er wat gevoelige dingen die kunnen leiden tot onverwachte kosten/aandacht).

Verder: ik heb Marktplaats en Autoscout bekeken, en daar staan er een paar op, niet zo veel. Ik heb 1 wel mooie blauwe gevonden, wel erg stevig geprijsd. Loont het om over de grens te kijken, in o.a. Duitsland, België of Frankrijk? Ik heb zo'n 5-6k te spenderen en hoop daarvoor een net exemplaar te krijgen die niet veel werk nodig heeft (liefst in een beetje vlot kleurtje). Wat sleutelen vind ik leuk, maar ik ben geen restaurateur / lasser. :wink:

Bedankt!!!

Robin.
robinvb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2019, 00:07

Re: Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor Kees » 28 apr 2019, 12:06

Bij aanschaf letten op:
-roest: krikpunten achter, bodem onder de matten, dorpels onder de sierplaten, dwarsbalk voor, 'kano's' onder de auto, spatborden voor rond de koplampen, voorste rand motorklep, onder rubber achterklep in de hoeken.
-dure reparaties: als de auto een hydrovac remsysteem heeft en dit moet gereviseerd worden. Bij auto met injectie: revisie injectiesysteem. Auto's zonder hydrovac en met carburateur zijn makkelijker te onderhouden.
-kijk onder de olie vuldop voor tekenen van mayonaise, dit kan problemen met koppakking of cilinderbuspakkingen betekenen, maar kan ook komen door steeds kleine stukjes rijden. Veel mayo is niet goed.
-kijk of de zelfdenkende ventilator is vastgezet, als dit het geval is kunnen er problemen met het koelsysteem zijn.
-vraag of de cilinderkop is aangepast voor rijden op loodvrij. Revisie kost weer een en ander.
-staat van de banden, een set nieuwe michelins kost 800 euro.
-schakelmechaniek van de versnellingen, als de auto moeilijk van vier naar twee gaat of van een naar twee dan is het mechaniek versleten. Vooral bij C3 (oude type) bakken een probleem.
-brommen bij het rijden, vooral rond de 100km/h duidt op versleten lagers in de versnellingsbak. Brommende geluiden van achter kan een versleten worm overbrenging zijn. (differentieel).
Groet, Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 apr 2019, 12:25

Ik heb een blauwe(zacht blauw) automaat uit 1971, schuifdak, lichtblauw velours stof, schijfremmen voor.
Roestvrij, verkeert in zeer goede staat, komt uit mijn privé verzameling en heb geen barrels. Automaat zeer zeldzaam.
Motor 106000km.
Voorzien van nieuwe lager schalen, nieuwe kop-en voetpakkingen, nieuwe radiateur, nieuwe uitlaat, cilinderkop recentelijk voorzien van harde klepzetels.
Auto zonder manco's, APK gekeurd.
Meer info op verzoek.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor robinvb » 28 apr 2019, 21:21

Hoi Kees,

Zeer bedankt voor je tips!! Ik kan niet wachten om mij met een mooie 404 te melden! :D

@Pininfarina504: Ik zal je offsite benaderen! In principe ben ik niet zo van de automaat, maar ik ben wel benieuwd naar wat je hebt.

Heeft iemand ervaring met het importeren van een Peugeotje, en of dat interessant is of dat ik beter lokaal kan zoeken?

Robin.
robinvb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2019, 00:07

Re: Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 apr 2019, 23:10

Met importeren ben ik ook goed bekend hoor. Honderden keren naar Frankrijk gereden. Alleen daar zijn de auto's ondertussen duurder als hier.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor Mockenrue » 29 apr 2019, 01:05

Op dit moment meer Coupés/Cabrios dan Berlines in de markt, lijkt het wel.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Ik zoek een 404! Graag een beetje advies...

Berichtdoor Frank.04 » 29 apr 2019, 08:32

Ook ik heb nog een stuk of wat 404's staan.

Goede prijs/kwaliteit verhouding!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten