door Pininfarina504 » 04 apr 2006, 23:41
Ik geloof nog steeds niet zo in loodvervangers(s), afgezien dan van het feit dan, baat het niet schaadt het niet.
Als je met een 404 of 504 al ongeveer 50.000km(bij regelmatig stellen v/d kleppen) op LPG kunt rijden , dan moet het met benzine nog veel langer gaan duren voor de klepzetels echt inslijten, als gevolg van ontbreken van lood(vervangers).
LPG is heel schraal en heeft een hogere ontbrandings temperatuur, de enigste schade die je, let wel, bij normaal rijden oploopt zijn uiteindelijk de klepzetels en in ieder stadium, kunnen daar andere in.
Verbrande kleppen en gescheurde cilinderkoppen komt natuurlijk ook regelmatig voor, maar heeft o.a ook te maken met de wijze van rijden(de wijze waarop je je motor warm rijdt, lpg rijdt met koude motor ook al fantastisch namelijk) en hogere temperatuur van metaaldelen.
Mijn inziens lijdt een motor b.v. veel meer van het rijden op verkeerde benzine 95 i.p.v. 98, verkeerde ron en octaangehalte.
Ik rijdt zonder toevoegingen heel af en toe een busje molykote.
Laat 2 eigen auto's op LPG zetten, daar gaan uiteindelijk wel andere klepzetels in, alhoewel daar hebben ze ook weer een druppel syteem voor uitgevonden heb ik gezien, ik weet niet wat voor toevoeging/aditief het betreft.Betreft reservoirtje met donkerbruine vloeistof???
Laatst bijgewerkt door
Pininfarina504 op 05 apr 2006, 08:38, in totaal 1 keer bewerkt.