Nederlandse 204 uit het hoge Noorden

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor peter_l » 24 aug 2004, 07:24

Is dat die middelblauwe 204 van die Friese man? Dat lijkt me wel een hele mooie. Een puntgave wagen mag heus wel wat meer kosten dan alle andere, ook al komen die dan uit Zuid Frankrijk (geen achterrruitverwarming!!).

Overigens heb ik laatst eentje gekocht voor 250, die wás ooit puntgaaf maar helaas heeft de dame die de wagen jaren heeft gereden de wielkasten nooit bijgehouden, ik heb er een paar kilo modder uitgehaald plus nog wat staalresten.... Dus vier nieuwe schermen, nog wat plekjes hier en daar, wat nieuwe rubbers, nieuwe banden en opnieuw spuiten en dan zit ik al over het bedrag wat die blauwe moet kosten nog afgezien van het werk en de tijd.
peter_l
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 jun 2004, 07:42
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Mark » 28 aug 2004, 22:33

404 schreef:Gewoon doen Mark, als je die auto voor die prijs kan krijgen. :)

Gekocht! Inderdaad 'die blauwe van de Friese man'. Hierboven was ik nog vergeten te vermelden: nieuwe accu en een RVS-uitlaat (door huidige eigenaar -gepensioneerde metaalbewerker- zelf gemaakt). Binnenkort ga ik de auto ophalen. Dan volgen ook foto's en eerste ervaringen!
Laatst bijgewerkt door Mark op 19 jan 2005, 18:34, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor peter_l » 30 aug 2004, 07:14

Gefeliciteerd! Mag ik me alvast inschrijven voor het geval je de wagen ooit weer wegdoet?

Zag dit weekend op Vehikel een vers geimporteerde uit Frankrijk staan voor 3000 euri. Eenmaal dichterbij zag de auto er toch niet helemaal meer fris en fruitig uit, beetje scheefhangende deuren, roestplekjes, beetje moe geheel als het ware. Dan ben je met deze blauwe ruimschoots beter af ;-)
peter_l
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 jun 2004, 07:42
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Mark » 09 sep 2004, 17:19

Goudenleeuw schreef:Dan volgen ook foto's en eerste ervaringen!

Ophalen een hele ervaring, maar daarover binnenkort meer. Met 404UXD samen, en gelijk sleutelen bij het monument op de Afsluitdijk :roll:

Zoals hieronder door 404 beschreven liep ie heet. Oorzaak veel 'slib' in koelsysteem. Inmiddels radiateur gedemonteeerd, doorgespoeld, flink geschud. Hij loopt goed door, kan nog wel even blijven zitten (makkelijk leverbaar, maar wel zo'n 140 euri). Thermostaat getest (pannetje op 't vuur) en goedbevonden, teruggeplaatst (verse pakkinkjes tussen gietstukje en boring), slangen geinspecteerd, moderne slangklemmen ipv die ouwe krengen. Holts radiator flush erin, 20 min. draaien, nu nachtje staan, morgen een ritje en daarna ruim doorspoelen. Uiteindelijk afvullen met koelvloeistof (dat roest dus niet verder) en uit voorzorg een reparatievloeistof erbij. Voor de rest rijdt de auto als een zonnetje, conditie is echt prima.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mark op 26 aug 2007, 00:21, in totaal 4 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor 404 » 09 sep 2004, 19:05

Ik had dus de eer om Mark's nieuwe aanwinst van Friesland naar Utrecht te rijden. Dat gaat nu eenmaal makkelijker met zijn tweeën (Mark in zijn 850 en ik in de 204) en in een 204 had ik al 25 jaar niet meer gezeten (wij hadden vroeger o.a. een 204) , jeugdsentiment, mooi weer en dan in een 204 rijden, ja geweldig! 8)
Maar na twintig kilometer genieten stond de temperatuurmeter ver in het rood, ik stoppen en ja hoor, kokende motor... :evil:
Even laten afkoelen en doorgereden naar het monument op de afsluitdijk alwaar ik met mijn incomplete doppenset toch het thermostaat er uit wist te krijgen waarna de temperatuur tegen het rode aanzat maar in elk geval geen kokende motor meer. Vanaf dat moment dus meer naar de temperatuurmeter gekeken dan naar de weg. :roll:
Maar goed, we hebben het gered, de wegenwacht hoefden we niet in te schakelen. Ik vermoed dat een dichtgeslibte radiateur de oorzaak van de oververhitting was. Heb je al een nieuwe gemonteerd, Mark?
Echt een leuke auto! Tweede eigenaar sinds 1983!

Mark met de tweede eigenaar sinds 1983!
Afbeelding

En er moest nog gesleuteld worden op de afsluitdijk! :o
Afbeelding
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Mark » 06 maart 2005, 23:03

Inmiddels dus verkocht... Maar gelukkig, de nieuwe eigenaar is ook alweer op dit forum gesignaleerd, van harte welkom Rob!
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Mark » 26 aug 2007, 00:22

URL van de foto's aangepast, dus weer zichtbaar.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Re: Nederlandse 204 uit het hoge Noorden

Berichtdoor rkdegraaf » 17 sep 2014, 20:17

Even dit bericht opgezocht was wel benieuwd hoe lang het nu geleden is. Ik heb de peugeot al weer een hele tijd. Maar de 204 staat inmiddels al weer een aardige tijd stil in mijn garage. In 2010 is deze afgekeurd op de uitlaat en op het veersysteem. Ik ben op zoek naar een nieuwe eigenaar en zal een oproep plaatsen.
peugeot 204
Avatar gebruiker
rkdegraaf
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 maart 2005, 15:31
Woonplaats: Schiedam


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten