Ontstekingsmechanisme 205

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ontstekingsmechanisme 205

Berichtdoor daan » 10 sep 2004, 23:13

Hallo iedereen
Ik ga me eerst even voorstellen: Ik ben Daan.
Sinds 2 jaar eigenaar van een Peugeot 205 1.4XR uit 1992.
Nu heb ik sinds kort een probleem met mijn PG: tijdens het rijden neemt mijn auto vanzelf gas terug, ook als ik het gaspedaal dieper intrap, totdat we uiteindelijk stil komen te staan. De motor blijft dan gewoon draaien. Als ik vervolgens de auto uitzet en opnieuw start, kan ik weer verder rijden.
Volgens de ANWB (ik kwam vorig week stil te staan langs de snelweg) mankeert er iets aan het ontstekingsmechanisme.
Ik heb mijn auto naar de garage gebracht waar ze de kleppen hebben bijgesteld en met meetapparatuur het een en ander hebben gecheckt, maar de oorzaak niet hebben kunnen achterhalen.
De monteur wist wel te vertellen dat dit probleem vaker voorkwam bij peugeots.
Nu wil ik wil ik vragen of er meer mensen zijn op dit forum die dit probleem hebben gehad met hun pg en weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Wie kan mij helpen?

Groetjes Daan
Avatar gebruiker
daan
 

Re: Ontstekingsmechanisme

Berichtdoor micheldeman » 29 okt 2004, 16:32

daan schreef:Hallo iedereen
Ik ga me eerst even voorstellen: Ik ben Daan.
Sinds 2 jaar eigenaar van een Peugeot 205 1.4XR uit 1992.
Nu heb ik sinds kort een probleem met mijn PG: tijdens het rijden neemt mijn auto vanzelf gas terug, ook als ik het gaspedaal dieper intrap, totdat we uiteindelijk stil komen te staan. De motor blijft dan gewoon draaien. Als ik vervolgens de auto uitzet en opnieuw start, kan ik weer verder rijden.
Volgens de ANWB (ik kwam vorig week stil te staan langs de snelweg) mankeert er iets aan het ontstekingsmechanisme.
Ik heb mijn auto naar de garage gebracht waar ze de kleppen hebben bijgesteld en met meetapparatuur het een en ander hebben gecheckt, maar de oorzaak niet hebben kunnen achterhalen.
De monteur wist wel te vertellen dat dit probleem vaker voorkwam bij peugeots.
Nu wil ik wil ik vragen of er meer mensen zijn op dit forum die dit probleem hebben gehad met hun pg en weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Wie kan mij helpen?

Groetjes Daan

Heb je de juiste type bougies erin zitten, als deze van een te warm type zijn, dan kunnen te warm worden en daardoor de benzine vroegtijdig gaan ontbranden (pingelen), waardoor het vermogen terugvalt. Hoor je een dergelijk pingelend geluid. Heeft de wagen het probleem ook als hij nog koud is. En wat bedoel je met "Als ik vervolgens de auto uitzet en opnieuw start, kan ik weer verder rijden". Bedoel je direct, of na enige tijd stilgestaan te hebben, waardoor de motor (boegies) weer afgekoeld zijn. Hoe zit het met de temperatuurmeter van de motor, loopt deze hoog op, dan kan een te arm mengsel ook nog de oorzaak zijn. Carburateur of sproeier verstopt. Het kan zijn dat zijn dat er troep in je flotterkamer zit waardoor de sproeier verstopt raakt.
Dus: bougies checken op juiste type, daarna je carburateur maar eens openmaken, let wel op pakkingen dat je deze niet beschadigd.
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten