406 teller probleem

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

406 teller probleem

Berichtdoor Gz » 23 sep 2004, 18:18

Hallo, ik heb sinds kort een Peugeot 406 2.0 HDI uit 1999 en heb problemen met mijn km teller. Aangezien ik garantie heb heeft de garage een nieuwe tellerklok geplaatst maar het probleem in nog niet verholpen. De naald danst vrolijk heen en weer het is niet veel maar toch ik vind het storend. De dealer zegt nu dat ze peugeot nederland gaan invormeren hierover en dat ze aan de hand daarvan actie gaan ondernemen. De eigenaar heeft in mijn auto gereden en zegt het valt wel mee en ik vind het niet storent. Hebben meer 406 rijders hier last van ???????
Avatar gebruiker
Gz
 

Re: 406 teller probleem

Berichtdoor Mark » 23 sep 2004, 20:48

Gz schreef:Hallo, ik heb sinds kort een Peugeot 406 2.0 HDI uit 1999 en heb problemen met mijn km teller. Aangezien ik garantie heb heeft de garage een nieuwe tellerklok geplaatst maar het probleem in nog niet verholpen. De naald danst vrolijk heen en weer het is niet veel maar toch ik vind het storend. De dealer zegt nu dat ze peugeot nederland gaan invormeren hierover en dat ze aan de hand daarvan actie gaan ondernemen. De eigenaar heeft in mijn auto gereden en zegt het valt wel mee en ik vind het niet storent. Hebben meer 406 rijders hier last van ???????


Heb je nog steeds garantie en is het een BOVAG-bedrijf, dan kan je het probleem ook voorleggen aan het ANWB/BOVAG-bemiddelingsbureau:
www.bovag.nl/smartsite.dws?id=1493&goto=20264
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor enfant terrible » 04 okt 2004, 14:02

hey,dat probleem met die teller,bedoel je dan dat de naald af en toe opspringt?ik heb dat namelijk ook bij men 605,al klaarheid over ondertussen?
Tuning is not a crime,it's a way of life!
enfant terrible
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 apr 2004, 15:15
Woonplaats: Aalst

Berichtdoor Gz » 04 okt 2004, 14:48

Inmiddels zijn ze erachter dat de teller die er nu inzit niet de juiste is. Bij Peugeot in frankrijk liggen de onderdelen met verkeerde nummers in de verkeerde schappen. Over enkele weken hopen ze de juiste binnen te hebben en wordt de teller wederom vervangen.
Avatar gebruiker
Gz
 

Berichtdoor SV3 » 11 okt 2004, 21:20

Dat opspringen van de naald is een dom probleem: de kabel is niet goed gespannen/heeft een vreemde bocht.Advies¿: prutsen tot ie het weer goed doet :-(
le requin blanc!
SV3
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 20 maart 2004, 23:07

Re: 406 teller probleem

Berichtdoor Richi » 15 jan 2006, 17:36

Gz schreef:Hallo, ik heb sinds kort een Peugeot 406 2.0 HDI uit 1999 en heb problemen met mijn km teller. Aangezien ik garantie heb heeft de garage een nieuwe tellerklok geplaatst maar het probleem in nog niet verholpen. De naald danst vrolijk heen en weer het is niet veel maar toch ik vind het storend. De dealer zegt nu dat ze peugeot nederland gaan invormeren hierover en dat ze aan de hand daarvan actie gaan ondernemen. De eigenaar heeft in mijn auto gereden en zegt het valt wel mee en ik vind het niet storent. Hebben meer 406 rijders hier last van ???????


Hallo, ik rijd nu 2 jaar in een 406 1.8 16v break. Ik herken het probleem van de km.teller. Soms daalt ie naar nul en dan schommelt ie weer naar de juiste snelheid. Ik vind het niet storend.
Avatar gebruiker
Richi
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 15 jan 2006, 17:24
Woonplaats: loon op Zand

Berichtdoor JD » 16 jan 2006, 01:15

De 406 (tenminste mijn 406 uit 96) heeft een elektronische km-teller. Dit probleem kan de sensor zijn, maar bij mij was de print direct achter de meter het probleem. Goed de verschillende solderingen opnieuw doorsolderen verhielp bij mij de storing. Let op, weet wel waar je aan begint, het is fijne elektronica (kleine SMT onderdelen).
Ook al is het nog niet vervelend, als het een soldeerbreuk op de printplaat is zal het probleem wel steeds erger worden.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

tellerproblemen

Berichtdoor @605 » 15 aug 2006, 23:37

In mijn 605 is ook het omschreven tellerprobleem. Als de auto in de zon heeft gestaan, en het interieur goed warm is werk de teller vrij snel na het wegrijden, is het echter wat kouder buiten dan duurt het geruime tijd totdat de teller werkt. Ik heb een briefje met de juiste toerentallen met bijbehorende versnelling en snelheid in de auto liggen om post van het CJIB te vermijden. Wellicht inderdaad doorsolderen, hetgeen ik ga proberen. thnx
@605
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 15 aug 2006, 23:24

Berichtdoor @605 » 23 aug 2006, 23:10

Inmiddels bijna alles op de print achter de teller doorgesoldeerd. Geeft voor mijn gevoel geen verbetering. Vandaag stond de auto in de zon en het interieur was goed warm en de teller werkte bij het wegrijden direct perfect. Vanmiddag de dealer gesproken en die verwees mij naar een of ander kastje onder de handschoenenkast, waar ook nog wel eens een fout in optreedt. Heeft iemand nog suggesties of verdere ervaringen met het tellerprobleem ?
@605
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 15 aug 2006, 23:24


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten