Van alles gedaan, lekkage blijft.... hellup ?

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Van alles gedaan, lekkage blijft.... hellup ?

Berichtdoor peter_l » 18 okt 2004, 06:59

De 204 van mijn vriendin blijft natte voeten houden bleek nu weer na de hoosbui van vannacht, onder de mat bij de pedalen stond weer aardig wat water. Ik heb volgens mij alles al gedaan, dus wat zou het zijn?

De afvoerbuisjes van het dak zijn vrij, de afvoerbuis van de verwarming onder de paravan is ook vrij, de voorste deurrubbers zijn goed, de achterste vernieuwd, de strip bij de deuren op de felsrand is compleet en dicht, het antennekabeldoorvoergat is dichtgekit, de openingen in de deur achter de bekleding zijn afgeschermd...... In een laatste test in de wasbox bleek er alleen op 2 andere (!) plaatsen nog een beetje water binnen te komen maar dan ook alleen met de spuit er vol op, die plekken ben ik ook nog mee bezig geweest. Dus hoe het nu weer nat kan zijn bij de pedalen is me een raadsel.

Anyone ?
peter_l
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 jun 2004, 07:42
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2004, 09:10

Via de binnenkant van het spatbord wellicht? Dat heb ik ook eens gehad bij mijn Honda Visstik... ehhhh... Civic :oops:

Als het hard regende werd het water via de paravan afgevoerd via de binnenkant(en) van de spatborden. Aan de bestuurderszijde begon het vervolgens te lekken (roestgat)....
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor 404 » 18 okt 2004, 15:45

Laat die natte matten er niet in zitten, goed opdrogen en dan alleen de rubbermat gebruiken tot het opgelost is. Je zal met een lamp onder het dashboard moeten gaan kijken, waarschnlijk roestschade waar het water doorheenkomt, of een verstopte afvoer?
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

lekkage

Berichtdoor chr. » 18 okt 2004, 21:08

onder je voorraam zit aan beide kanten een afwatering.
denk dat dar het probleem is.
raam moet er uit.
:(
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor peter_l » 18 okt 2004, 23:01

Uuuh, om de laatste reakties voor (nou ja...) te wezen: het raam is er al uit geweest, lijst helemaal netjes gemaakt en terug geplaatst met schoon rubber en frisse kit. Verder lopen alle afvoeren aan de voorkant (midvoor en twee onder de raamhoeken) ook lekker door naar beneden dus dat kan het ook niet zijn. Schiet mij onderhand maar lek dus.

O ja, roest(gat) zit er niet, de wagen is volledig hard. Heb in elk geval in die maanden niks ontdekt in die zin en heb 'm toch volledig van binnen en buiten bekeken wegens volledige behandeling tegen de heren Herfst en Winter.....
peter_l
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 jun 2004, 07:42
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 18 okt 2004, 23:52

Rest eigenlijk nog maar 1 remedie:

De boel drogen, alles eruit halen dat vrij zicht kan belemmeren, erin gaan zitten, iemand met een tuinslang de auto lang nat laten spuiten en vanuit de auto in de gaten houden waar het water vandaan komt...

Uit je eerste topic leid ik af dat je dat al hebt gedaan in de wasstraat. Dat is echter een hogedrukstraal en zo hard komt het water niet op je auto over het algemeen. Het water kan daardoor wel eens 'voorbij het lek' geblazen worden, simpelweg omdat er zoveel druk opstaat. Met een ordinaire tuinslang met een stevig stevig piesboogje water op de auto laten kletteren werkt meestal nog het beste.

Als het dan nog steeds niet nat wordt, moet je eens gaan beoordelen of het niet nat wordt door opspattend water van de grond (tijdens het rijden).
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bert » 20 okt 2004, 11:55

misschien lekt het bij de aansluitpunten van de afvoerslangen van de ruimte voor de voorruit ( waar ook het ruitenwissermechaniek zit) pijpjes roesten wel eens door.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor peter_l » 25 okt 2004, 13:50

Na een weekendje Brussel met de 204 (wat uitstekend verliep, zowel het uitje alsook met de 204) vandaag de boel weer even leeggehaald, gedroogd en naar een plaats met tuinslang gereden. Was op zich wederom teleurstellend want er kwam in eerste instantie nergens iets naar binnen.

Bij het wegrijden bleek zich echter een hoop water verzameld te hebben bij het schuifdak wat via de rand ineens naar binnen klotste, verder bleek er vanachter de rugleuning van de achterbank een straaltje te lopen (vanuit de hoek). Ondanks dat de afvoerleidingen niet (helemaal) verstopt zitten lijkt de afvoer van het water bij het schuifdakje niet volledig soepeltjes te lopen en dat er vanuit de A en C stijlen toch lekkage naar binnen is. Oplossing dus waarschijnlijk het vervangen van de slangetjes? Ik mag aannemen dat die na bijna 30 jaar wel eens wat gaar kunnen zijn. Iedereen het hier mee eens?

Rest me nog de vraag waar ik dit kan laten doen en wat het ongeveer gaat kosten. Wegens nog een 204 en een 164 die nodig klaargemaakt moeten worden voor de winter heb ik er zelf helaas geen tijd voor.
peter_l
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 jun 2004, 07:42
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten