Nuttig zo'n J7-forum!

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nuttig zo'n J7-forum!

Berichtdoor jezus » 29 maart 2004, 08:31

Leuk dat er zo'n forum is en daarom direct geregistreed ik heb ook sinds kort een j7 en ga deze niet restaureren maar repareren ik geloof heilig dat als je de term restaureren gebruikt je alles tot het laatste boutje los moet halen en alles zo orgineel mogelijk moet repareren of vervangen.

ik lees dat ik dus niet de enigste ben die niet weet wat van blok er nu eigenlijk in ligt de omschrijving op kenteken is J7 py 20 kampeerauto
dus dacht ik dat het een 2 liter zou zijn dit is dus te simpel gedacht

ik denk dat ik vooral veel laswerk op m'n nek heb gehaald door deze te kopen want vanachter de cabine naar achter is hij behoorlijk verrot .

ik hoop dat er hier een leuke uitwisseling van ervaringen kan komen.

gr
J7py20 durazoti (1979) sind 25-3-2004 (camper) welke gereviseerd gaat worden. http://peugeot.web-log.nl en een j7pz10 (1977)
Avatar gebruiker
jezus
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 29 maart 2004, 08:11
Woonplaats: maarssen

Berichtdoor Freek » 31 maart 2004, 00:13

Nu Jezus in ons midden is komt het allemaal goed;-)

Mijn eerste J-7 ervaring was niet om over naar huis te schrijven, wel om per trein naar huis te reizen. De auto staat nog steeds in Frankrijk, binnenkort ga ik er met een vers motorblok naartoe om het beestje nieuw leven in te blazen. Ook in mijn enthousiasme trouwens, maar dat zal wel goedkomen als we weer rijden!

Ik moet het blok in mijn eentje inbouwen, en denk erover om op zwenkwielen een soort rijdende steun te maken om het blok richting de prise-as te schuiven. Heeft iemand nog tips, die bij het inbouwen kunnen helpen? Zijn er bijvoorbeeld zaken die standaard fout gaan?

Bij voorbaat dank!
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

pennen!

Berichtdoor teeg » 31 maart 2004, 06:20

Om het blok bij het inbouwen te laten aansluiten op de versnellingsbak is het erg handig om draadeinden te maken die voor de helft draad hebben en voor de rest glad zijn (b.v. een passende lange bout) Vervolgens de kop eraf zagen en een schroevedraaier-gleufje maken. Is heb blok op zijn goede plaats 'geprikt', vervolgens met een schroevedraaier de pennen eruit halen en de orginele bouten plaatsen. Werkt prima. De pennen mag je ook wel van mij lenen, maar dan moeten wij de logistiek even afstemmen.

vrgr teeg
Freek schreef:Nu Jezus in ons midden is komt het allemaal goed;-)

Mijn eerste J-7 ervaring was niet om over naar huis te schrijven, wel om per trein naar huis te reizen. De auto staat nog steeds in Frankrijk, binnenkort ga ik er met een vers motorblok naartoe om het beestje nieuw leven in te blazen. Ook in mijn enthousiasme trouwens, maar dat zal wel goedkomen als we weer rijden!

Ik moet het blok in mijn eentje inbouwen, en denk erover om op zwenkwielen een soort rijdende steun te maken om het blok richting de prise-as te schuiven. Heeft iemand nog tips, die bij het inbouwen kunnen helpen? Zijn er bijvoorbeeld zaken die standaard fout gaan?

Bij voorbaat dank!
teeg
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 31 maart 2004, 06:13
Woonplaats: bergen aan zee

Berichtdoor Freek » 31 maart 2004, 11:51

Kijk, daar hebben we wat aan! Bij mijn Renault Estafette steken die tapeinden gewoon uit het blok. Ik had er nog twee, en die blijken te passen en voor dit doel geschikt. Dank!
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Mark » 31 maart 2004, 13:28

Geweldig Freek en Teeg, kijk, dan hebben we echt wat aan zo'n forum: tap-einden van een Estafette, je verzint het toch niet (zelf) :P
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Freek » 31 maart 2004, 13:40

Ok, ok... ik zal mijn liefde voor de Estafette hier niet al te duidelijk profileren :D .
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Mark » 31 maart 2004, 13:50

Freek schreef:Ok, ok... ik zal mijn liefde voor de Estafette hier niet al te duidelijk profileren :D .

Als dat ten dienste is van de J7, kan een Estafette natuurlijk best :wink:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Freek » 31 maart 2004, 13:59

:lol: Hoezo, heb je sleephulp nodig dan? :lol:

Einde discussie lijkt me, voor het kersverse forum nu al ten onder gaat aan slapheden... Met de tip van Teeg was iig niks mis!
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Mark » 31 maart 2004, 14:04

Freek schreef:Einde discussie lijkt me, voor het kersverse forum nu al ten onder gaat aan slapheden... Met de tip van Teeg was iig niks mis!

Zeker niet, bedankt Teeg, namens huidige en toekomstige J7's 'en panne'. Nou vooruit eentje dan nog. Mijn 'daily driver' is een Volvo 850, ook niks mis mee: Roffel! Het www.volvo850forum.com is ook een prettige mengeling van super-nuttige technische tips en dan weer ongehoorde flauwekuldiscussies. Maar ja, dat is soms ook wel leuk :wink:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

ik heb er nu 2 maar ga er 1 verkopen

Berichtdoor babcity » 20 apr 2004, 13:25

Ik heb sinds maart een peugeot j7 uit 1973 die perfect in orde is op technisch gebied teminste. ben bezig hem te restaureren.

en ik ga zondag mn 2e bus halen die nog in een super staat is . en daarom ga ik die eerste verkopen.

heeft iemand nog intresse? hij staat als kampeer auto op het kenteken en is tot maart 2005 goedgekeurd.

groetjes jeroen
babcity
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 19 apr 2004, 09:16

Berichtdoor Mark » 11 mei 2004, 22:32

jezus schreef:ik lees dat ik dus niet de enigste ben die niet weet wat van blok er nu eigenlijk in ligt de omschrijving op kenteken is J7 py 20 kampeerauto dus dacht ik dat het een 2 liter zou zijn dit is dus te simpel gedacht

Nee hoor PY 20 duidt niet aan dat het een 2liter zou zijn. Meest waarschijnlijk dat hij een XM7P-motor heeft van 1796 cc. Om zekerheid te krijgen moet je het motornummer checken. Dat is links op het blok ingeslagen, bij het uitsteeksel van de boring van de nokkenas. Staan er: 1 letter + 5 cijfers en dan letter Q, dan is het inderdaad een XM7P.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Mark » 29 sep 2008, 16:14

Maar eens een schopje omhoog, want dit is een van de eerste topics (nr. 7!). Helemaal uit de begintijd van het forum. Nu ik zelf weer een bus heb, kijkt ik er extra nostalgisch naar. En bovenstaande is een nuttige tip (van de tapeinden). Natuurlijk ben ik het hartgrondig eens met de titel van deze topic :wink:.
Laatst bijgewerkt door Mark op 29 sep 2008, 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 29 sep 2008, 19:17

er is een écht (Frans) J7 forum... Ik heb me daar ooit al eens aangemeld, maar ik kan 't niet meer terugvinden :oops:

Uiteraard is dit forum natuurlijk 'the bomb' en het voelt toch wel speciaal dat 1) dit forum ooit in het leven is geroepen vanwege een J7, de forumbeheerder (ondanks een J7-loze periode) nu weer 'de weg gevonden' heeft en 3) de J7 de aandacht krijgt die dit fantastische busje absoluut verdient! :wink:

Welcome back, Mark! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Last » 29 sep 2008, 20:25

Jeetje, bedoelde je dit forum..?

http://peugeotj9.bbactif.com/index.htm
Last
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 02 dec 2007, 15:08
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Jeetje » 29 sep 2008, 23:02

Yep... dat issum!

Dank je!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Harrie » 29 sep 2008, 23:57

Wordt er door onze J7 en J9 liefhebbers wel aan gedacht dat de motoren P-versies zijn,
en dus niet schuin in het vooronder liggen zoals 404, 504, 505, maar rechtop staan.
Ook scheepsdiesels van Peugeot zijn P-versies ( er zijn zelfs 6-cylinder Peugeot-Indenor scheepsdiesels gebouwd (lijnmotor, geen V6) .). 8)
t.o.v. XM, XN1 e.d. motoren is e.e.a. anders, o.a. carterpan, olie-aanzuigzeef, distributie en fan, en nog een aantal zaken.
De XN1 is een carburateur-motor met 1971 cc, vaak als 2 liter aangeduid.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Babac69 » 21 nov 2008, 17:32

Bonjour,

Ik vraag me af of twee van de in 2004 mede forum leden het nog zijn en hoe het gaat met de busjes...

De weblog van Jezus bestaat nog steeds en laatste update vond plaats in 2007.

Amicalement, David
505 GRD Familiale 1986 - Up and running again,
met GRD 2.5 van 1994!
Avatar gebruiker
Babac69
 
Berichten: 557
Geregistreerd: 12 aug 2005, 15:35
Woonplaats: Somewhere in the world


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten