J7 aanschaffen

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

J7 aanschaffen

Berichtdoor Bob & Hester » 26 okt 2004, 22:47

Hoi, we hebben net eerst met plezier door dit forum heen gebladerd, al weer een boel info opgedaan, en zijn nu lid geworden.

Algelopen vacantie waren wij met een koepeltentje op vacantie en stonden op een mooie dag naast een j7 op een camping, het waren ook nederlanders en we hebben hem van binnen en van buiten bekeken en zijn sindsdien op zoek.

we hebben een leuke advertentie gevonden die niet slecht leek voor een schappelijke prijs, onze vraag is echter, wat zijn de punten om op te letten
bij aanschaf? we zijn best handig en willen best tijd investeren maar geen capitalen

groetjes Bob en Hester
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Gilletti » 27 okt 2004, 23:24

Jongens, heeft nou niemand van de J7/J9 (ex-)bezitters hier een antwoord cq tips voor deze nieuwe leden? :roll:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor 205GRIFFE » 27 okt 2004, 23:31

Jeetje kom op zeg. :wink:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Jeetje » 28 okt 2004, 00:17

Hm... Sorry... Deze post had ik effe gemist...

Er zijn bij de aanschaf van een J7 een heleboel dingen waar je op moet letten. Je laat bij de aanblik van zo'n te koop staande J7 al snel je hart spreken en niet je verstand en dat is met name bij de aanschaf van een J7 niet handig.

Ik weet na 12 jaar J7 rijden wel wat de aandachtspunten zijn bij een J7, maar ik kan geen lijstje maken. Als ik daaraan zou beginnen, zou ik 't in boekvorm kunnen uitgeven...

Ik denk dat het verstandig is om je eens in te lezen in de J7-materie. Er is een werkplaatshandboek te koop en als je dat doorleest krijg je al een aardig beeld van de J7 als voertuig.

En dan komt 't: RUK IVO!!!

Jazeker: Ruk Ivo!!!

RUiken, KIjken, VOelen! Zoveel mogelijk! Héél veel J7's gaan bekijken, eraan ruiken, eraan voelen...

Als je dan een exemplaar hebt gevonden dat je wel wat lijkt, laat er dan -voor aanschaf- even door een ANWB-keuringsstation naar kijken (laat met andere woorden een aanschafkeuring doen), zeker als je nog niet voldoende verstand hebt van de J7 en al zijn bijzonderheden.

Uiteraard kunnen potentiële J7 kopers ook even een afspraak maken. Ik kan ze dan wel -met Jeetje als voorbeeld- laten zien hoe het eruit zou moeten zien.:wink:

Dat geeft -denk ik- een goed referentiekader!

Bob&Hester: Abcoude ligt vlakbij Utrecht. Kom gewoon eens langs (na een afspraak) zou ik zeggen!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 28 okt 2004, 15:04

Hardstikke bedankt voor de tip, dit is eigenlijk onze tweede j7 die we gaan bekijken en hij is nou niet echt in top conditie, we gaan zaterdag gewoon kijken maar kopen niet en we gaan graag op de uitnodeging in om te kijken hoe het hoord.

groetjes Bob en Hester
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht

aankoop j7

Berichtdoor jos overvliet » 29 okt 2004, 20:41

Moet je echt doen, Bob en Hester,de j7 van Jeetje is een schoolvoorbeeld van hoe een j7 er uit moet zien. :!:
Alleen zijn auto,s in deze staat haast niet meer te vinden voor een redelijke prijs, suc6 met julie strooptochten.
Groetjens JOS.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Jeetje » 29 okt 2004, 21:02

:oops:
Jos... Ik begin ervan te blozen!

Jeetje ziet er -voor een ongerestaureerde J7- inderdaad nog strak uit. Peugje daarentegen is beter dan nieuw!

Zie ook www.peugje.nl !

Op deze site kun je zien wat Anton en Maureen -de eigenaren van Peugje- zoal zijn tegengekomen en de fotoreportage geeft best een goed beeld van wat bij een restauratie zoal komt kijken!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Bob & Hester » 31 okt 2004, 12:18

gister ben ik wezen kijken naar een j7 in eindhoven, deze staat al drie jaar stil en ziet er vanbinnen nog goed uit, echter met het openen van de deuren ging het al mis, de voor deuren wilde helemaal niet open en de zij schuif deur had ik bij de eerste poging in mijn hand, alle richteltjes rondom de auto waren helemaal weg geroest, verder is de onderkand hard en een groot gedeelte van het plaatwerk is nog goed, ik begin er niet aan maar misschien is het iets om met dat clubje mensen te stippen, de motor leek me in goede staat. mochten wij terzijner tijd een j7 hebben dan doen wij ook graag mee aan dat clubje. de prijs was 450 maar ik voelde dat er zelfs nog wel wat te praten was, ze wilde er gewoon vanaf

groetjes Bob en Hester
Bob & Hester
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 26 okt 2004, 22:01
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten