Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door hugo » 01 nov 2004, 11:54
ik zoek een klassieke franse diesel,
het liefste een 203 pick-up
het enige probleem dat ik vaak tegenkom is dat het zelden diesels zijn.
wie kan mij vertellen welke Peugeot/Citroen oldtimer diesels
het meeste gangbaar (lees storingsvrij) zijn en in welke auto's deze geleverd zijn (of in te bouwen zijn)
van de 203 diesel heb ik i.i.g. nog niet gehoord of past er een 403/404 diesel in?
heeft er iemand ervaring met plantaardige olie in een oldtimer diesel
vriendelijke groet, Hugo
-
hugo
-
- Berichten: 265
- Geregistreerd: 19 jun 2004, 11:20
- Woonplaats: groningen
door graddus » 02 nov 2004, 21:59
vlgs mij is de 403 de eerste peugeot met een dieselblok, maar correct me if I'm wrong. Bij citroen zul je op personenwagengebied moeten wachten op de CX. Bij de bedrijfswagens, lees busjes is dat een ander verhaal, daar hadden ze al een dieselversie van de HY, maar die vindt je niet echt veel. Wat die plantaardige olie betreft, dat mag geen probleem zijn, zolang je maar rekening houdt met de hogere viscositeit van de plantaardige olie. Hoe ouderwetser het systeem, hoe minder de gevoeligheid me dunkt.
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
-
graddus
-
- Berichten: 63
- Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
- Woonplaats: Overslag
door hugo » 03 nov 2004, 12:05
mmm...
een 403 dus,
ik vind die 203-tjes veel mooier...
zeer bedankt voor de reactie,
misschien maar een rustig rondkijken naar een 403 diesel pick-up
vr. gr. hugo
-
hugo
-
- Berichten: 265
- Geregistreerd: 19 jun 2004, 11:20
- Woonplaats: groningen
door Steven » 03 nov 2004, 12:54
of misschien uitkijken naar een 404 pick-up... in Tunesië rijden er nog duizenden, bijna allemaal diesel.
-
Steven
-
- Berichten: 1481
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
- Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)
door 404 » 03 nov 2004, 17:12
Vraag niet in welke staat die Tunesische 404's over het algemeen zijn...
Mijn advies: probeer in Frankrijk een harde 403 te vinden, helemaal uit elkaar, stralen, spuiten, opbouwen en techniek reviseren en je hebt een 100% goede auto waar je jaren plezier van hebt. De kosten: ligt er aan hoe handig je zelf bent.
-
404
-
- Berichten: 892
- Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14
door Steven » 04 nov 2004, 09:08
Wel, over de staat van de 404's in Tunesië zou je nog kunnen verschieten: er rijden natuurlijk wrakken rond, maar een groot deel zijn wel in heel mooie staat. De motor draait heel mooi en bijna allen zijn ze beige gespoten. Het lijkt alsof de pick-up's veel beter onderhouden worden dan de breaks, die zijn pas in een slechte staat.
-
Steven
-
- Berichten: 1481
- Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
- Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)
door 304 coupé » 04 nov 2004, 20:03
dan heb je niet goed gekeken steven. ik ben begin dit jaar naar djerba geweest en daar krioelde het van de 404's.allemaal potrot maar wel mooi geschilderd maar eronder is het enkel nog plamuur.het zijn de allerslechtse wat daar naartoe gaan en je kan er gene kopen want die mensen hebben niks anders.
-
304 coupé
-
- Berichten: 1239
- Geregistreerd: 25 sep 2004, 21:05
- Woonplaats: tongeren belgie
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten