oudste diesel motor van peugeot of citroen

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

oudste diesel motor van peugeot of citroen

Berichtdoor hugo » 01 nov 2004, 11:54

ik zoek een klassieke franse diesel,
het liefste een 203 pick-up
het enige probleem dat ik vaak tegenkom is dat het zelden diesels zijn.
wie kan mij vertellen welke Peugeot/Citroen oldtimer diesels
het meeste gangbaar (lees storingsvrij) zijn en in welke auto's deze geleverd zijn (of in te bouwen zijn)

van de 203 diesel heb ik i.i.g. nog niet gehoord of past er een 403/404 diesel in?

heeft er iemand ervaring met plantaardige olie in een oldtimer diesel

vriendelijke groet, Hugo
hugo
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 19 jun 2004, 11:20
Woonplaats: groningen

Berichtdoor graddus » 02 nov 2004, 21:59

vlgs mij is de 403 de eerste peugeot met een dieselblok, maar correct me if I'm wrong. Bij citroen zul je op personenwagengebied moeten wachten op de CX. Bij de bedrijfswagens, lees busjes is dat een ander verhaal, daar hadden ze al een dieselversie van de HY, maar die vindt je niet echt veel. Wat die plantaardige olie betreft, dat mag geen probleem zijn, zolang je maar rekening houdt met de hogere viscositeit van de plantaardige olie. Hoe ouderwetser het systeem, hoe minder de gevoeligheid me dunkt.
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

Re: oudste diesel motor van peugeot of citroen

Berichtdoor Mark » 02 nov 2004, 23:02

hugo schreef:heeft er iemand ervaring met plantaardige olie in een oldtimer diesel

Vooral in Duitsland is daarmee behoorlijk wat ervaring, even Googlen levert wel het nodige op, bijvoorbeeld:
www.biotanke.de/Pflanzenol/pflanzenol.html

of ook bij 'ons eigen' Novem:
http://gave.novem.nl/novem_new/index.asp?id=20
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor hugo » 03 nov 2004, 12:05

mmm...
een 403 dus,
ik vind die 203-tjes veel mooier...

zeer bedankt voor de reactie,
misschien maar een rustig rondkijken naar een 403 diesel pick-up

vr. gr. hugo
hugo
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 19 jun 2004, 11:20
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Steven » 03 nov 2004, 12:54

of misschien uitkijken naar een 404 pick-up... in Tunesië rijden er nog duizenden, bijna allemaal diesel.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor 404 » 03 nov 2004, 17:12

Vraag niet in welke staat die Tunesische 404's over het algemeen zijn... :o
Mijn advies: probeer in Frankrijk een harde 403 te vinden, helemaal uit elkaar, stralen, spuiten, opbouwen en techniek reviseren en je hebt een 100% goede auto waar je jaren plezier van hebt. De kosten: ligt er aan hoe handig je zelf bent.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Steven » 04 nov 2004, 09:08

Wel, over de staat van de 404's in Tunesië zou je nog kunnen verschieten: er rijden natuurlijk wrakken rond, maar een groot deel zijn wel in heel mooie staat. De motor draait heel mooi en bijna allen zijn ze beige gespoten. Het lijkt alsof de pick-up's veel beter onderhouden worden dan de breaks, die zijn pas in een slechte staat.
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor 304 coupé » 04 nov 2004, 20:03

dan heb je niet goed gekeken steven. ik ben begin dit jaar naar djerba geweest en daar krioelde het van de 404's.allemaal potrot maar wel mooi geschilderd maar eronder is het enkel nog plamuur.het zijn de allerslechtse wat daar naartoe gaan en je kan er gene kopen want die mensen hebben niks anders. :wink:
304 coupé
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 25 sep 2004, 21:05
Woonplaats: tongeren belgie


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten