Automatische Choke / Temperatuurmeter

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Automatische Choke / Temperatuurmeter

Berichtdoor Frank 205 » 05 nov 2004, 22:04

Wie kan mij helpen met het volgende,

Ondanks dat ik niet al te technisch ben heb ik afgelopen voorjaar (met geweldige hulp) de motor vervangen van mijn 205 1.4 uit 1991.

Het oude blok met 213000 km begon wel erg veel olie te verbruiken (1 op 500) en er werd een nieuw blok gevonden van 1997 met 53000km.

Echter om deze te laten "werken" heb ik de monopoint injectie en alle overige electronische componenten van mijn oude blok weer over gebouwd.

Het probleem is echter dat we de kabels niet hadden gemarkeerd tijdens het demonteren met als gevolg dat we wat "onduidelijkheden" hadden bij het opnieuw aansluiten van de kabelboom.

De auto rijd sindsdien perfect met absoluut "0" olieverbruik. Echter, dankzij deze electronische "onduidelijkheden" doen de automatische choke en de temperatuurmeter het niet meer. Van de zomer was dit niet zo'n probleem maar nu het kouder wordt moet ik wel erg lang doorstarten voordat hij aanslaat en het vriest nog niet eens.

En erg lang verhaal voor een relatief klein probleem maar zijn er bij diegene die het hele verhaal hebben gelezen nog mensen die verstand van zaken hebben en een mogelijke oplossing weten.

De Peugeotgarage wist mij te vertellen dat het geen zin had de auto aan de testkast te hangen.

Ik ben benieuwd naar julie reacties!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor 205GRIFFE » 05 nov 2004, 23:32

Hallo Frank,

Het blok dat jij erin hebt hangen ken ik persoonlijk niet, ik zit meer in het GTI werk.
Maar ik heb op mijn website handige info voor je staan. :wink:

Zie onderstaand topic:
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=939

Daarin wordt volgens mij jouw blok ook gewoon behandeld.

Succes ermee.

Grt. Martijn :mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten