203 met kleine problemen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

203 met kleine problemen

Berichtdoor sander203 » 09 nov 2004, 13:22

Ik heb een klein probleem met mijn onlangs gereed gekomen 203.

De koude start gaat allemaal goed, maar bij koel weer (zoals nu) valt de motor ineens weg als ik langere tijd een constant toerental rijdt. Bij ca. 80 km/h begint de motor dan ineens in te houden. Het lijkt erg veel op ijsvorming in de carburateur, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. De carbu staat op het hete spruitstuk, en de beschermplaat over het spruitstuk wordt zo warm dat de verf er af krult…. De isolerende ring tussen spruitstuk en carbu is uiteraard wel gemonteerd. Als ik gas geef of extra choke pakt de motor weer.


Als ik de auto twee minuten met warme motor stilzet is er niets meer aan de hand en kan ik de rest van de dag probleemloos rijden.

Twee factoren die mogelijk van invloed zijn: een RVS uitlaat (met een andere opwarmkarakteristiek??) en een oliebadluchtfilter (origineel 203, gehaald uit Australië.) Er zit een schoon opvoerfilter voor de carbu, de opvoerpomp is goed en de tank zuigt geen vacuüm.

Wie weet in welke richting ik verder moet gaan zoeken?
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

Berichtdoor sander203 » 02 mei 2005, 21:12

helemaal niemand na zoveel tijd? Valt een beetje tegen...

Nou, ja, verder zoeken dan maar.
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

Berichtdoor roland kirpach » 20 jun 2005, 06:59

Je n'arrive pas a comprendre tout, en francais svp. (or in english) et j'essayerai de repondre
roland kirpach
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 23 mei 2005, 10:17
Woonplaats: Luxembourg


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron