zekering klapt er telkens uit

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

zekering klapt er telkens uit

Berichtdoor sleutelaar » 16 nov 2004, 15:29

hallo.
wij hebben een peugeot 205 1.1 bj90.
vaak als wij moeten remmen klapt de zekering eruit dan hebben we
geen remlichten meer geen ruitenwisser en nog meer niet nou viel ons ook op dat t remlicht sowiezo raar deed 8 van de 10 keer deed i t niet dan weer wel echt vaag nu heb ik de remlicht schakelaar vervangen
1probleem opgelost maar de zekering blijft eruit klappeen wat kan dat zijn (er zit ook een zelf geplaatste 3de remlicht op gplaatst door oude eigenaar) mijn vermoede gaat uit dat daar de fout zit kan dat kloppen.
of heeft een 205 dit probleem vaker

groetjes
jan-willem
ik voel me lekkerder als ik sleutel:)
sleutelaar
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 16 nov 2004, 15:19

Berichtdoor Mark » 16 nov 2004, 15:54

Wat je beschrijft wijst idd richting een kortsluiting. Doordoor brandt een zekering door. Dat 3e remlicht zou mijn 'hoofdverdachte' zijn. Al geprobeerd dat los te maken en te controleren of het probleem dan verdwijnt?
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor jon » 16 nov 2004, 16:28

Als het een 3e remlicht is met een los lampje zou ik eerst 's gewoon dat lampje eruit halen. Dan moet er geen spanning meer op die kabel staan. Als dat niet helpt kun je inderdaad dat hele remlicht eraf halen. Echt nodig heb je hem toch niet.

Wat voor type achterlichten zitten er in? Als je het nieuwe type hebt, zaten die er standaard in of zat er oud type in en zijn deze later ingebouwd? Als dat zo is, is er ook met de draden geprutst. De aansluitingen van het oude en nieuwe type zijn namelijk niet uitwisselbaar.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor sleutelaar » 16 nov 2004, 17:18

ik ga het zeker proberen met het derde remlicht ik geloof dat dit het oude typ nog is van achterlichten maar dan ga ik dat zo eerst proberen t fixen bedankt voor de tips

vriendelijke groet .
jan-willem.
ik voel me lekkerder als ik sleutel:)
sleutelaar
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 16 nov 2004, 15:19

Berichtdoor Jeetje » 16 nov 2004, 17:59

Dit is absoluut zeker een geval van kortsluiting! :?

Kijk daarmee uit, want voor je het weet staat je auto in de fik! Goed zoeken, dus! :!:

De kabel die sluiting veroorzaakt is een plusdraad die op de een of andere manier massa maakt. Die kabel wordt heel snel warm...

Dus: niet effe een (veel) zwaardere zekering erin! Zoek het probleem en los het op!

Mijn gevoel zegt me trouwens dat het inderdaad waarschijnlijk dat zelf geknutselde 3de remlicht zal zijn... :oops:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor sleutelaar » 16 nov 2004, 20:39

ik heb het al gevonden en inderdaad t had te maken met het switchen van oude naar nieuwe type achterlichten.in combinatie met 3de remlicht.
alleen het stekker blokje was goed de rest was met clipjes en tape in elkaar geknutseld
in elkgeval bedankt voor de tips.

groetjes.
jan-willem,
ik voel me lekkerder als ik sleutel:)
sleutelaar
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 16 nov 2004, 15:19


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten