gasklephuis 309 GTI demonteren

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

gasklephuis 309 GTI demonteren

Berichtdoor 309gti16 » 23 okt 2004, 20:39

hallo, voor de kenners onder ons
ik wil van mijn 309 gti16 mijn gasklephuis demonteren en schoonmaken.
moet ik letten op de stand van de gasklep bij het terug monteren, en zit er een pakking tussen het huis en het inlaatspruitstuk?
moet er nog wat met de gaskabel gedaan worden?
alvast bedankt
groeten gaylord
309gti16
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 sep 2004, 20:09
Woonplaats: waddinxveen

Berichtdoor micheldeman » 09 nov 2004, 12:07

Waarom wil je deze schoonmaken?
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor 309gti16 » 14 nov 2004, 11:27

omdat mijn motor teveel toeren draait, en ik dus een advies kreeg om het gasklephuis schoon te maken.
voor de rest heb ik alles al nagekeken, en dit blijft over.
schijnt dat de gasklep wel eens kan blijven hangen dus vandaar
309gti16
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 29 sep 2004, 20:09
Woonplaats: waddinxveen

Berichtdoor micheldeman » 16 nov 2004, 11:02

Je vermoed dus dat hij blijft hangen en daardoor een te hoog stationair toerental houdt. En als je de gasklephandle met de hand weer terugduwd in zijn stationaire stand? Ik neem aan dat als de as van de gasklep te veel weerstand bied, deze met de hand toch wel weer in zijn ruststand terug te duwen is, of er moet zoveel troep en aanslag in zitten zodat hij niet eens meer in zijn rust stand terug te krijgen is, lijkt me wel sterk, maar goed. Het kan ook zijn dat de aanslag van de gasklep teruggedraaid moet worden, zodat hij ook verder terug kan. Ook kun je eens kijken naar de gaskabel, ook deze kan door vuil te veel weerstand in de buitenkabel krijgen. Eruit halen, schoonmaken en opnieuw invetten. Verder kan een te hoog stationair toerental ook met afstelling van je motor te maken hebben. Van injecties heb ik helaas geen verstand, maar wellicht moet je ook daar eens naar kijken.
micheldeman
 
Berichten: 217
Geregistreerd: 07 mei 2004, 14:57
Woonplaats: Boekel

Berichtdoor 205rfs » 24 nov 2004, 16:31

Maak dan direct je stappenmotor schoon (met remmenreiniger).
Probeer ook eens of het toerental lager komt dmv de stelschroef.

gr.
205rfs
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 18 nov 2004, 22:56


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten