Remtrommels J7 openen

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Remtrommels J7 openen

Berichtdoor Tiemen » 13 aug 2004, 17:18

Hallo,

Wat is de goede werkwijze om de (voor)remtrommels van een J7 open te maken? Heb je hier een trekker voor nodig, of zou dat vrij makkelijk moeten gaan? Ik heb het gevoel dat de remschoenen linksvoor af en toe blijven hangen namelijk, dus wil ik graag de boel eens bekijken.

Alvast bedankt voor de info!

Groeten,

Tiemen

P.S. Deze zomer 6000 Km 'gedaan' met de J7, zonder noemenswaardige problemen (lek benzineslangetje). Hulde!!!
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13

Berichtdoor jos overvliet » 13 aug 2004, 17:52

In de j7/9 rem trommels zitten 2 gaatjes voorzien van m7 schroefdraad.
peugeot heeft hiermee het speciale gereedschap al meegeleverd,
door in deze gaatjes een boutje (moet van een zeer goede kwaliteit zijn )te draaien,druk je de remtrommel van de naaf af,eventueel met een klap van de hamer als de trommel zeer vast zit.
bij montage eerst de randen ontroesten daarna licht invetten. sterkte.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Tiemen » 14 aug 2004, 09:45

Bedankt Jos, mooi systeem trouwens met die boutjes! Ik heb vaak genoeg uren staan klooien met remtrommels van andere auto's.
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13

Berichtdoor Tiemen » 26 okt 2004, 16:56

Goed, de remtrommel is inmiddels los, nu moet ik een van de remcylinders los halen, maar deze lijkt ontzettend vast te zitten! Na het losdraaien van de vier boutjes is er nog geen enkele beweging te krijgen in de cylinder. Ik neem aan dat dit komt door roest, heeft er iemand tips om de cylinder los te krijgen?

Groeten, Tiemen
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13

remtrommels

Berichtdoor jos overvliet » 27 okt 2004, 19:59

beste Tiemen ,gewoon een bandijzer tussen cilinder en ankerplaat steken en dan een klap met de hamer op de cilinder.
Natuurlijk niet te hard want dan gaat i kapot ,de cilinder dus. :wink:
Het bandijzer wel op spaning houden.
suc6.
vr gr JOS.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Ed » 28 okt 2004, 20:24

Inderddad Jos, zo heb ik het ook gedaan en dat gaat prima. En als je hem dan in elkaar zet een beetje kopervet op alle onderdelen, heb je volgende keer geen problemen!
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Tiemen » 31 okt 2004, 13:47

Halen jullie dan eerst de zuiger uit de cylinder, of zetten jullie het bandijzer dan achter die tandkrans? Ik ben nogal bang om iets te slopen namelijk, omdat die remcylinders zo lastig te krijgen zijn.

Groeten, Tiemen
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13

rem trommels j7

Berichtdoor jos overvliet » 31 okt 2004, 21:39

Eerst het borgveertje er af halen , dan kan je de hele zooi aan de bovenkant eraf halen,en het bandijzer op zijn plaats zetten. :idea:
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Tiemen » 26 nov 2004, 14:27

Jos, bedankt voor de tips, alles zit weer in elkaar, er remt prima!

Groeten, Tiemen
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron