PEUGEOT 309 slaat niet aan.

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

PEUGEOT 309 slaat niet aan.

Berichtdoor BRAM » 27 nov 2004, 20:39

Wie kan mij helpen !!!!!
Onze 309 XL 1.4 model '90 met katalysator wil niet aanslaan.
Startmotor draait netjes rond.
De ene keer slaat hij keurig aan, de andere keer niet. Het euvel doet zich op willekeurige momenten voor.
Vanmorgen nog: even boodschappen doen, sleutel omdraaien en lopen; na een half uurtje stilstaan weer terug naar huis,..... LOPEND, want de 309 wilde niet aanslaan. De 406 opgehaald om de boodschappen over te laden.
"s middags weer de 309 opgezocht, en .... in een keer aanslaan.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, WIE WEL !!!!

Groet, Bram.
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor 205GRIFFE » 27 nov 2004, 20:50

Het weer wordt wat vochtiger dus misschien een onstekingsprobleem.
Bougiekables, bobine, etc al gecheckt?
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor BRAM » 27 nov 2004, 20:58

Rotor en verdelerkap zijn na de eerste klacht al vervangen, en nu na een nacht toch alweer hetzelde probleem. De garage kon niets vinden en heeft min of meer uit voorzorg eerder genoemede onderdelen vervangen.

Zijn er nog andere zaken die dit probleem kunnen veroorzaken ???

Groet, Bram
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor 205GRIFFE » 27 nov 2004, 21:33

De startmotor draait echt altijd?
Benzinetoevoer misschien wat verstopt, benzinefilter misschien?
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor jarno » 29 nov 2004, 00:07

205GRIFFE schreef:De startmotor draait echt altijd?
Benzinetoevoer misschien wat verstopt, benzinefilter misschien?


De ontstekingsversterkingsmodule defect?
Avatar gebruiker
jarno
 

Berichtdoor knutsul » 29 nov 2004, 22:50

jarno schreef:
205GRIFFE schreef:De startmotor draait echt altijd?
Benzinetoevoer misschien wat verstopt, benzinefilter misschien?


De ontstekingsversterkingsmodule defect?

Komt idd vaak voor dat de module kapot gaat
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
Moderator
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

re

Berichtdoor J.Loffeld » 30 nov 2004, 23:56

controleer ook de stekkerverbindingen onder de accubak!
maar meestal is het de bobine of de vonkversterker
J.Loffeld
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 26 nov 2004, 20:21

Berichtdoor BRAM » 04 dec 2004, 09:53

Het probleem is door de garage opgelost ( hoop ik).
Na alles te hebben doorgemeten en te hebben geprobeerd, hebben ze niets anders kunnen vinden dan een aantal sterk gecorrodeerde stekkerverbindingen.
Aan materiaal kostte dit ca 20 euro; totale rekening was 200 euro.
De werkplaatsuren in een universele garage tellen ook flink door.

MAAR HET BELANGRIJKSTE: WIJ RIJDEN WEER !!!!!!!

Nu nog het probleempje met het niet te open rechter portier verhelpen
en een ruitensproeierpompje, alvorens de APK te regelen.


groet, Bram ( bedankt vor jullie tips e.d.)
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 904
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

re

Berichtdoor J.Loffeld » 04 dec 2004, 12:57

Dat had ik al aangegeven,die stekker verbindindingen en zeker die bij de accubak zijn vaak niet fris meer!
Gelukkig dat het opgelost is dus!
J.Loffeld
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 26 nov 2004, 20:21


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten